Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du antenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 15:12   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du antenner?

Men - er det antenneløst å sende sms på natta? Jeg gjorde det noen ganger før, og tenkte som så at våkner folk og blir liggende søvnløse av en sms, så har de sikkert telefonen avslått. Jeg forventet jo ikke at de skulle svare meg der og da. Men etter å ha lest at det er dødelig ufint å sende sms sent om kvelden, så prøver jeg å unngå det. Jeg blir derimot ikke støtt av sms-er midt på natten, blir dere?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:13   #62
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes imidlertid det er antenneløst å forvente at folk svarer på sms og mail umiddelbart. Er det fryktelig viktig, får folk heller ringe.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:22   #63
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg blir derimot ikke støtt av sms-er midt på natten, blir dere?

Jeg vil ikke si at jeg blir støtt, akkurat. Men jeg skvetter veldig.

Gammel 24-04-07, 15:24   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Etter jeg fikk barn blir jeg rimelig irritert hvis noen ringer etter 21 :snerpe: Jeg er trøtt og vil ha kvelden hellig..

Jeg synes derimot det passer mye dårligere hvis folk ringer før halv åtte, for da er det garantert at vi enten holder på å lage middag, holder på å spise middag, er i ferd med å legge poden, eller nettopp har lagt ham og puster ut et øyeblikk. Fra halv ni-tiden og frem mot midnatt er den tiden da jeg har tid og ork til å snakke i telefonen, så det er stort sett da jeg gjør det.

Gammel 24-04-07, 16:14   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes derimot det passer mye dårligere hvis folk ringer før halv åtte, for da er det garantert at vi enten holder på å lage middag, holder på å spise middag, er i ferd med å legge poden, eller nettopp har lagt ham og puster ut et øyeblikk. Fra halv ni-tiden og frem mot midnatt er den tiden da jeg har tid og ork til å snakke i telefonen, så det er stort sett da jeg gjør det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 17:37   #66
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Mener dere at dere som voksne aldri ringer til noen eter kl 22?
Jeg våknet av telefonen kl 06.50 i dag. Ei av mine nærmeste venninner lurte på om jeg kunne komme med brød.
Jeg skulle uansett kjøre dem på stasjonen kl 8.
Gjorde meg ingen verdens ting.

Vi kan også ringe hverandre til alle døgnets tider.

Men med andre folk gjør jeg selvsagt ikke det, og opplever det heller ikke andre veien.

Gammel 24-04-07, 17:48   #67
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Mener dere at dere som voksne aldri ringer til noen eter kl 22?

Ja, da skal det være fryktelig viktig i tilfelle.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 18:07   #68
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, da skal det være fryktelig viktig i tilfelle.

Godt man er forskjellige, og har ulike relasjoner til menneskene rundt seg.

Gammel 24-04-07, 18:46   #69
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant? Folk er altfor opphengt i å ta hensyn til andre og sånt. Bortkastet tid.

Gammel 24-04-07, 19:51   #70
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:20   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nja, litt uenig i det første der. Barnløse venner kan jo bare gå og legge seg igjen? Er nok ikke super-hensynsfull alltid. (Men sms åpner jo for helt nye muligheter!)

Seriøst??

Gammel 25-04-07, 12:24   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerfar har i flere år ringt oss hver lørdagskveld, akkurat i det ungene har sovnet, vi har fått klar vår "kosemat" og har åpnet vinflaska. HVER lørdag. For da er de ferdige med SIN lørdagskveldsmat. Så da passer det så fint å ringe.

Nå har han endelig sluttet.

Nå har pappa begynt med det samme.

Jeg kan godt ringe foreldrene mine etter 22 om kvelden, frem mot klokka 23, men velger å ikke gjøre det. En samtale med mamma kan godt ta en time. Særlig hvis man prøver å avslutte, for da MÅ hun snakke mer... Og JEG vil jo legge meg på et tidspunkt!

Gammel 01-05-07, 21:35   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Svigerfar har i flere år ringt oss hver lørdagskveld, akkurat i det ungene har sovnet, vi har fått klar vår "kosemat" og har åpnet vinflaska. HVER lørdag. For da er de ferdige med SIN lørdagskveldsmat. Så da passer det så fint å ringe.

Nå har han endelig sluttet.

Nå har pappa begynt med det samme.

Også sier dere ikke ifra?!
Jeg (og mannen også ) er ganske dårlige til å si ifra til andre - vil gjerne være høflige og ikke tråkke noen på tærne også videre.
Men om noen ringer når vi spiser en lørdagskveld, da sier vi nettopp det; "Nå spiser vi, så det passer dårlig å snakke. Ringer deg i morgen!"

Ellers ringer jeg aldri etter kl. 22 om kvelden. Det har jeg lært hjemme, og trodde det var noe alle praktiserte. Det er i allefall ingen som ringer oss heller etter den tiden på kvelden.

Gammel 01-05-07, 21:42   #74
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ellers ringer jeg aldri etter kl. 22 om kvelden. Det har jeg lært hjemme, og trodde det var noe alle praktiserte. Det er i allefall ingen som ringer oss heller etter den tiden på kvelden.

Jeg og. Skvetter stadig til og kommer med formanende røst om min kjære prøver å ringe noen etter 22

Men antenner? Det tror jeg nok helt bestemt at jeg har, men noen ganger er det jeg vil si såpass viktig at jeg velger å skru dem av for et øyeblikk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:47   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Også sier dere ikke ifra?!
Jeg (og mannen også ) er ganske dårlige til å si ifra til andre - vil gjerne være høflige og ikke tråkke noen på tærne også videre.
Men om noen ringer når vi spiser en lørdagskveld, da sier vi nettopp det; "Nå spiser vi, så det passer dårlig å snakke. Ringer deg i morgen!"

Svigerfar var alltid relativt kort, da, så det gikk greit. Pappa kan jeg ikke si fra til, da. Da blir han jo lei seg!

Gammel 02-05-07, 17:05   #76
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pappa kan jeg ikke si fra til, da. Da blir han jo lei seg!

Ja, ikke sant!

Vi har et annet problem som vi ikke klarer å si ifra om; svigers kommer rett som det er uanmeldt.

DET mener jeg er antenneløst - selv om jeg vet om flere som synes det er helt greit både å få og gå på uanmeldt besøk.

Jeg er ingen domestic goddess, og synes det er langt hyggeligere om folk gir beskjed før de kommer ( da kan jeg få ryddet litt først, og slapper av og koser meg med besøket ).

Svigers har også funnet på å dukke opp midt i leggetiden til ungene noen ganger ( da er det lett å få lagt dem, kan dere tro ... ), og også i fem-tiden på søndag ( midt i middagstid!) og på lørdagskvelden når vi står og lager litt god mat og tar oss et glass vin ...

Både jeg og mannen strever SÅNN med å få gitt beskjed om at de må ringe før de kommer.

Lurer på hvor gammel jeg skal bli før jeg klarer å sette grenser på en voksen måte ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.