Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du på julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva spiser du på julaften?
Svineribbe 100 50,25%
Pinnekjøtt 93 46,73%
Lutefisk 4 2,01%
Kalkun 12 6,03%
Annet 19 9,55%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-12, 14:04   #61
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Her er det pinnekjøtt. Det er ikkje lov til å jukse, å ha det før julafta. I tillegg har me pinnekjøtt på nyttårsafta. 2. juledag er den dagen då me har pleid å lage til østlandsk jul. Med ribbe, medisterkaker, julepølser og alt som høyrer med.

Gammel 23-12-12, 14:28   #62
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Vi har både svineribbe og pinnekjøtt.

Gammel 23-12-12, 14:33   #63
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Pinnekjøtt.

Gammel 23-12-12, 14:38   #64
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe, med pølser og medisterkake. Det er tradisjonen både i min og mannens familie, så her er det ingen kompromisser eller tradisjonsbrudd.

Men i fjor spiste vi spare ribs, siden det var det nærmeste vi kom i Hippieland.

Gammel 23-12-12, 14:40   #65
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Vi skal være hos svigers i morgen så da blir det engelsk julemiddag. Svigermor er ikke så fryktelig god på å lage mat så det blir nok tørt kjøtt og overkokte grønnsaker, men det går da ned! Det er nå uansett hyggelig å bli invitert på middag.

I barndommen var det enten pinnekjøtt eller ribbe da min mor er fra Stavanger og far er fra Oslo, men som oftest pinnekjøtt av en eller annen grunn.

Gammel 23-12-12, 14:53   #66
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Ribbe! Av det du ramser opp, så er det faktisk det eneste som er spisende. Alt det andre spiser jeg faktisk ikke hvis jeg ikke absolutt må. Lutefisk skjer ikke.

Det var sterke julemat-meninger

Gammel 23-12-12, 17:40   #67
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har forresten vigramør og tørrmør til pinnekjøttet, og når vi er hos min familie har vi også rullepølse (varm lammerull). Pinnekjøttet er den faste bestanddelen uansett om vi er her eller der. Begge er oppvokst med det, praktisk nok. Jeg har spist andre ting på julaften før altså (and, gås, gnu, villsvin og pasta ), det er fullt mulig, men pinnekjøtt er det jeg liker best.

Gammel 23-12-12, 18:00   #68
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi spiser pinnkjøtt, medisterkaker, medisterpølser, vossakorv, kålrabbistappe og potet. Til dessert har vi hjemmelaget karamellpudding. Gleder meg til i morge.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 18:08   #69
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Kalkun.

Liker ikke ribbe Og pinnekjøtt = nyttårsaften

Gammel 23-12-12, 18:12   #70
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ribbe når vi feirer med min søster eller mannens søster, pinnekjøtt når vi feirer med pappa/svigers/mannens bror.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 18:37   #71
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi spiser ribbe.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 19:27   #72
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi spiser ribbe, men pinnekjøtt er bedre. Det spiser vi minst en gang senere i jula.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 22:12   #73
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Her blir det både ribbe og pinnekjøtt.

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 22:48   #74
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Pinnekjøt og svineribbe når vi er heime eller hos mamma og pappa. Pinnekjøt når vi er hos svigers. Og diverse tilbehør av mørpølser, varm lammerull (også heime og hos mine foreldre), og sjølvsagt rabbestappe, surkål, raudkål og poteter og slikt.

Gammel 23-12-12, 23:03   #75
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Jeg er vant til svineribbe og mannen min vokste opp med pinnekjøtt. De siste årene har vi feiret jul hos foreldrene mine. Vi spiser svineribbe, men det blir også laget pinnekjøtt slik at mannen min (og andre som ønsker) kan spise det. Når vi begynner å feire jul hos oss selv kommer vi til å lage begge deler.

Gammel 23-12-12, 23:09   #76
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Pinnekjøtt og svineribbe

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-12, 00:20   #77
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kommer fra en svineribbefamilie, men siden jeg har giftet meg med en bergenser må det også serveres pinnekjøtt på julaften. Jeg kan ikke spise pinnekjøtt selv (klarer ikke fordøye det og kaster opp hver gang jeg har prøvd å spise pinnekjøtt), så jeg er pent nødt til å lage begge deler på julaften. I tillegg serveres det julepølse, medisterkaker og sunnmørsmorr.

Desserten varierer litt. Ofte har jeg laget en iskake av noe slag, i morgen skal jeg prøve en ny oppskrift på en sjokolademousse med hvit og brun sjokolade med bær til. Til kaffen senere på kvelden blir det pavlova og småkaker.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-12, 00:37   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinnekjøtt og svineribbe, medisterpølse, surkål, rødkål, kålrabistappe (med gulrot, fløte og vaniljestang), øl, hjemmelaget øl og akevitt.

I år skal vi prøve ut noen viner til maten, bla en musserende til pinnekjøttet.

Dessert: tiramisu og pannacotta med molte.

Gammel 24-12-12, 01:30   #79
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Pinnekjøtt, selvfølgelig.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-12, 02:27   #80
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Svineribbe, medisterkaker, hjemmelaget pølse, poteter og surkål, med rørte tyttebær, sylteagurk, lefse og akevittgele som tilbehør.

Torsk, pinnekjøtt og kalkun spiser vi i romjulen/nyttårsaften.
Lutefisk har jeg aldri smalt, det er noe med luten som byr meg i mot.
Mannen elsker det og får det servert hos mamma en gang før jul.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.