Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bil?
Ja, og jeg kunne ikke klart meg uten 104 78,20%
Ja, men jeg kunne fint klart meg uten 16 12,03%
Nei, men jeg skulle ønske jeg hadde 4 3,01%
Nei, jeg klarer meg fint uten 9 6,77%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-07, 23:06   #61
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Jeg skrev ja og at jeg kunne klart meg uten - men på en måte er det med visse modifikasjoner. Da jeg var hjemme kunne jeg fint klart meg uten bil, men for å få det til å gå opp med barnehagelevering/-henting og å komme tidsnok på jobb, så vil det være en umulighet. Jeg jobber på andre siden av byen og begynner på jobb klokka 0730. med bussen har jeg nok brukt ca40 min, så da vil det ha vært umulig å levert prinsen klokka 0700 og kommet tidsnok på jobb.

Gammel 18-04-07, 23:51   #62
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har 2 biler og kunne ikke klart oss uten bil, ikke her som vi bor. Sjekket akkurat bussruten for vår buss. Det går 1 buss om dagen til byen. Da kunne jeg reist hjemmefra ca 08.10, ikke fått levert ungene i barnehagen (1 mil borte fra der bussen kjører), vært på jobb tidligst 09.30. Så måtte jeg vel tatt returbussen hjem igjen, og for å rekke den måtte jeg ha dratt fra jobb ca 13.15. Men med den bussen kunne jeg faktisk ha hentet ungene i barnehagen og hoppet på bussen videre hjem. Bare synd jeg ikke fikk levert dem i barnehagen om morgenen. Bor ikke akkurat i verdens navle.

Bil nr 2 brukes kun om vi har planlagt overtid, eller om en av oss skal handle etter jobb. Det rekker vi ikke om vi kjører med en bil og ungene skal hentes i barnehagen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:54   #63
tutta
Passiv

Standard

Vi har 2 biler og er 3 i husholdningen. Vi hadde ikke klart oss uten bil her vi bor,selvom det er 10 min med bil til Majorstuen.

Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 00:01   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en bil, en stasjonsvogn. Hadde ikke klart oss uten siden min mann begynner på jobb kl seks og bussene ikke går herfra tidligere enn litt over seks. Så vi MÅ ha bil.
Nå klarer vi oss med en, siden barnehagen ligger rett borti her. Men til høsten skal vi nok selge, og da kan det hende vi flytter ganske langt vekk herfra, kanskje ut på landet, så da må vi kanskje ha enda en bil.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 00:17   #65
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 1 bil og hdde ikke klart oss uten den.
Den brukes av mannen min hver dag til og fra jobb, og det er han som har levering i barnehagen da. Vi hadd hatt litt problemer om vi begge skulle brukt kollektivt og rekke både jobb og barnehage.
Jeg tar toget til og fra jobb, og det går bra, så lenge gubben henter og leverer.
Vi er 2 voksne og 3 barn og bor på landet.
Vi har et greit nok kollektivtilbus, men det er ikke mange avgangene pr time.
(les: 1 gang i timen går det tog, og det samme med buss om morgenen og ettermidagen)

Gammel 19-04-07, 00:38   #66
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

To voksne, ett barn på snart 9 mnd.
Bor 10 min med bil fra sentrum, 30 min å gå.
Har ikke bil, tar buss. Når vi handler på IKEA tar vi med tralle hjem (håper ingen ser oss ) men vi tar den med tilbake igjen

Gammel 19-04-07, 00:46   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må dessverre ha bil pga. barnehagelevering. Vi kjøpte bil mens vi bodde i sentrum, litt sånn fordi "det må man jo ha når man får barn", men det var egentlig unødvendig. Vi kunne klart oss uten et halvt år til, men da flyttet vi altså til "villaland" i utkanten av Oslo. Her har vi en times spasertur til barnehagen, voksenfart, og det går bare ikke. Det går ikke buss dit heller.

Vi kunne sikkert prøvd å få en annen barnehageplass for å bli mer biluavhengige, men til det er barnehagen for bra.

Vi har brukt kollektivtransport til jobben helt til det siste året, og parkert bilen ved t-banestasjonen.

Gammel 19-04-07, 02:30   #68
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vi har to biler, og her vi bor nå kunne vi ikke klart oss uten. Heldigvis flytter vi tilbake til Oslo innen 2-3 år, og da tenker jeg vi klarer oss med en. Skulle vel alltids klart oss helt uten, men vi er nok litt for vant til å ha bil etter hvert, kunne dra og handle inn store ting akkurat når det faller oss inn o.l.

Gammel 19-04-07, 07:58   #69
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Vi er en familie på fire, og har ikke bil. Vi bor helt i utkanten av Oslo, men det er ikke langt til offentlig kommunikasjon, som tar oss til sentrum i løpet av 15-20 minutter. Etter at siste barn kom, har spørsmålene om ikke vi skal kjøpe oss bil snart bare blitt flere og flere. Venner og bekjente ser ikke ut til forstå hvordan vi klarer oss uten bil. Vel kunne det vært kjekt en gang i blant, f.eks når en skal gjøre storhandel eller reise til familien som bor halvannen times bilkjøring unna. Men handlingen gjør jeg unna med ryggsekk og full handlekurv under barnevogna, og det går da vitterlig både buss og tog som vi kan ta hjem til familien.

Har du/dere bil? Utdyp gjerne i tråden hvor dere bor.

Og der ser jeg at det ble en liten tastefeil i overskriften på pollen. Moderator?

Jeg kan nesten kopiere det du skriver, Arken (men det vet du jo). Ja, med unntak av det med to barn da.

Nå er trykket fra Mannen her hjemme stort på å få skaffet oss bil. Så det blir det vel til det om ikke altfor lenge. Selv synes jeg det er litt skummelt, for da burde jeg få tatt førerkortet også .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 08:14   #70
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To voksne og to barn og to biler. Både mannen og jeg har jobber som krever at vi har tilgang på bil for å få hverdagen til å gå opp. Akkurat nå er jeg heldig og kan ta tog til og fra jobb, men jeg vet aldri hvor den neste kunden min kommer til å holde hus. Mannen kjører til og fra jobb hver dag.

Gammel 19-04-07, 08:18   #71
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

To voksne, en tenåring, en hund, barnebarn, to jobber, en bil.
Vi bor sentralt, men beveger oss en del usentralt med hund og barnebarn. Klarer oss med èn bil, men kunne tenkt oss to.
En hverdag med eller uten bil er himmelvid forskjell. :erfart:
Kunne ikke tenke meg å ikke ha bil.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 08:19   #72
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Nå er trykket fra Mannen her hjemme stort på å få skaffet oss bil. Så det blir det vel til det om ikke altfor lenge. Selv synes jeg det er litt skummelt, for da burde jeg få tatt førerkortet også .

Vi har nå hatt bil i fire år, og jeg har fortsatt ikke vært i nærheten av å begynne å ta kjøretimer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 08:45   #73
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi er bare to (meg og avkommet) og jeg har bil (en 2000 modell). Hadde aldri i verden klart meg uten. Holdt på å dø da den var på service her i forrige uke.

Gammel 19-04-07, 08:58   #74
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, vi har bil, men vi kunne ha klart oss uten. Barnehage og skole ligger i nærmiljøet, og mannen tar bussen til jobben. Jeg tar som regel bilen, men jeg kan like gjerne ta toget, noe som tar omtrent like lang tid. Det er greit å kjøre til treningssenteret, men det tar bare 10 min. å gå dit, eller noen minutter på sykkel. Vi har bil, men er ikke avhengig.

Når vi flytter i juni, får jeg gangavstand til jobben, og mannen kommer til å ta toget til jobb.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:17   #75
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Nå tror jeg at det blir en bil til her...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 10:38   #76
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har to biler, snart 3... (skal kjøpe veteranbil til sommerbruk og sette vekk den ene Hyundai'en).

Gubben jobber 3 mil herfra, og det går IKKE buss dit... Jeg er for tida hjemme, men leverer et skolebarn og et barnehagebarn. Vi kunne kanskje klart oss uten bil, uten av jeg helt skjønner hvordan...Bor på tettsted med de aller fleste butikker. Bor en km oppi bakke

Gammel 19-04-07, 10:41   #77
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vi har en bil og samboern har firmabil (kun til jobbruk). Ser ikke helt for meg hverdagen uten bil. Tar buss til jobb for det meste men bussene går med en halv times mellomrom og jeg er nok forsinket til jobb som jeg er om morningen. Så mister jeg "min" buss tar jeg bilen. Det er jo også mye lettere å levere i barnehagen med bil.
Handleturer også. Handler en gang i uka. Da blir det gjerne 5-6 handleposer + dopapir, poteter og andre store ting.
Var uten bil en periode når eldstejenta var rundt året. Det var slitsomt!

Vi bor 4 mil øst for Oslo. På bygda!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:22   #78
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har to biler, og er avhengig av begge to. Bor 10 minutters gange fra der by-bussen går fra, og jeg har gangvansker pga. bekkenløsning. Vi hadde lenge bare en bil, men det var fryktelig vanskelig å få kabalen til å gå opp.

Gammel 19-04-07, 12:09   #79
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Ja vi har bil! Og det er vi helt avhengi av! Ellers så måtte vi hatt en hest!! Vi bor på gård og det er 45 minutters gange til nærmeste butikk. Om petrus skulle vært med ville det tatt 1 og 1/2 time!

Sykler innimellom til butikken men det er slitsomt om det er mye vi trenger.

Gammel 19-04-07, 12:54   #80
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi har nå hatt bil i fire år, og jeg har fortsatt ikke vært i nærheten av å begynne å ta kjøretimer.

Godt å se at jeg ikke er alene om det .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.