|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Når pynter du med adventsjerne og utendørsbelysning? | |||
| Vi klarer ikke å vente - pynter i november! |
|
4 | 2,42% |
| Vi venter til 1. søndag i desember |
|
61 | 36,97% |
| Ikke bare er stjerna oppe og utendørsbelysning på - vi har jammen pyntet juletreet allerede også! |
|
0 | 0% |
| Vi pynter ikke i adventstiden |
|
5 | 3,03% |
| Vi pynter 1. desember hvis ikke 1. adventsøndag har vært før |
|
95 | 57,58% |
| Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Jeg har fargede lys på busken utenfor inngangsdøra. Jeg hatet jo fargede lys før (er litt der enda), men så var det plutselig det eneste de hadde igjen da jeg var smart et år og ventet til 23. desember med å kjøpe inn utelys. Men de er små da, veldig små, og når det blåser glitrer det i fine farger på treet. Det er faktisk kjempefint, og ungene gleder seg ihjel til de kommer opp. Er så utrolig koselig å komme hjem i ettermiddagsmørket og se det fine treet.
|
|
|
#62 |
|
Står på egne ben
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Jeg tjuvstartet med en stjerne"gardin"av lys foran terrassedøra i går kveld. Skulle teste at den funket siden jeg har kjøpt ny, også ble den hengene siden den lyste så fint. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Enten 1. desember eller 1. advent - avhengig av hva som faller først. Og av hvor mye vi har klart å ordne innen den tid. Vi må ha ny både stjerne og lysestake. Jeg har fortsatt ikke funnet noe jeg liker skikkelig godt...
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Jeg pynter 1. Desember hvert år. Om ikke advent begynner før. Gleder oss som bare det. Juletre venter vi med til lille julaften. Tradisjon |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Juletre kommer ikke før lille julaften, nei. Vi har bursdagsjente 22. desember, og prøver å holde det meste av selve jula unna til etter det. Men den nye Willow Tree julekrybben min skal frem i adventstiden. For første gang.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?
Helt enig. Vi har naboer som har oppe julelys i vinduet og sånt, men vi humrer bare litt og synes det er koselig. Det kunne ikke falle meg inn å bli provosert eller like frem trist over det. La nå folk kose seg med lys noen dager før det strengt tatt er advent.
|
|
|
|
#67 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?23. desember.
|
|
|
#68 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bør kanskje kalle vår en vinterstjerne, fremfor julestjerne, for vår henger fra 1. desember til en eller annen gang ut i mars tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?1. søndag i advent, uavhengig av dato. I starten er det berre stjerne på lenke i vinduet og adventskrans som blir tatt fram. Det blir meir etter kvart i løpet av adventstida. Vi har ikkje så mykje julepynt - er ikkje så veldig glad i dill, særlig ikkje nissar. Men er veldig glad i lys, stjerner og hjerter.
|
|
|
#70 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?1.desember siden den kommer først i år. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Protonterapeut
|
De lurte sjefen min.
|
|
|
#73 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Vi har ingen stikkontakter utendørs.. Finnes det lys som går på batteri OG som man kan ha ute? Jeg vet det finnes lyslenker med batteri, for vi har det inne. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Jeg innrømmer herved å ha hengt opp adventsstjernen i vinduet i dag, 26. november. Rett og slett fordi jeg har kjøpt ny, og var så spent på hvordan den ville se ut i vinduet. Men jeg skrur ikke lysene på enda.
|
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Jeg oppdager stort sett at det er advent før jeg har tenkt tanken på pynt.:julesjuske:
|
|
|
#76 |
|
lettere utlada
|
Hvorfor gidder du å bry deg med hva ANDRE gjør? Det er da ingen som presser deg til å starte jula tidligere?
|
|
|
#78 |
|
lettere utlada
|
Vi har heller ikke stikkontakt ute, men vi har granlenke med lys rundt døra og lar ledningen gå inn langs døra.
|
|
|
#79 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Vi tar det nå til helgen, 1 desember, 1 søndag i advent.
|
|
|
#80 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?Holder på å legge det klart denne uka da, så det kan pyntes i full fart på lørdag. Finne frem i boden og se hva vi har/ikke har og sånt.
|
![]() |
|
|