|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Eg er ikkje åleina.
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi har begynt prosjekt organisering her i huset. Vi har 110 kvadrat og vi blir straks fire som skal bo her. Det er forholdsvis lite lagringsplass og det har ført til kaos. Vi har egentlig ikke lyst til å bruke penger på større bolig,men vi må få det til å fungere her. Jeg har sagt at om ikke ting kan ha sin plass så har vi enten for mye ting eller for lite plass. Så løsningen er å kvitte seg med ting man ikke trenger og så organisere det man har. Vi har begynt og det har blitt bedre altså. Det er lettere å rydde når det faktisk er en plass å legge det man plukker opp. Mannen er den som har samlemani her i huset så jeg har vært streng på at han også må bli flinkere til å kvitte seg med ting om det er slik at han ikke vil bruke penger på større plass. Klær synes jeg er den største utfordringen. Vi har flyttet om litt og fått inn bokser på vaskerommet til babyklærne og kjøpt et par nye kommoder. Jeg har kvittet meg med gamle klær som uansett aldri blir brukt o.l. Skal sende videre klær etter barna etterhvert siden vi ikke skal ha flere etter denne og prøve å være streng med hva vi samler på. Har kjøpt en del fine bokser som kan stå fremme i stua som jeg har småting i. En til tegnerserier, en til kontorting som penner osv, en til påskepynt osv osv. Har også laget minnekasser til barna som står på skapet på soverommet. Der legges tegninger, klær og andre ting som vi faktisk vil samle på og så kastes eller gir vi bort resten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Stor plass hjelper ikke forresten, det gir bare mere plass å ha rotet på.
|
|
|
#6 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi er 3 stk på 62 kvm og jeg har funnet ut av bare kan ha det vi faktisk bruker. Alt som ikke er i bruk må ut. Og så må ting ha faste plasser.
|
|
|
|
#7 |
|
Einsam
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Her har ting blitt bedre jo større ungene har blitt. Ikke fordi de roter mindre, men fordi de nå kan å rydde. Også etter meg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det var igrunn veldig deilig å lese denne tråden, ja, jeg ble litt glad igrunn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?En mann som er mye borte?
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg er også effektiv. Alltid ryddig hos oss. Har lært barna hvor skoene skal (skoskap) og at jakker skal på knaggen, luer og vanter i skuffende deres. Rydder kjapt hele huset på halvtime eller mindre. Da kan jeg slappe av og sette meg ned.
|
|
|
#11 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Gjer? Det er jo berre å rydde etterkvart?
|
|
|
|
#12 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Ikke så mye rot lengre, og det er deilig! Det hjelper at hver ting har sin plass og at vi rydder bort når vi er ferdig med ting. Blir litt småtteri inni mellom, men aldri sånn at jeg bruker en hel dag på rydding før besøk f.eks. Det måtte jeg tidligere. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Du trenger en ryddig mann. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Og for å svare litt seriøst; eg rydde heile tida. Skal eg gå frå sofaen på do tar eg med meg noko som skal i oppvaskmaskina, skal eg på soverommet tar eg med klær som er lagt sammen, skal eg i kjelleren og tromle klær tar eg med tomflasker. Eg rydde heile tida for det koste meg mykje mindre enn det psykiske stresset i å ha det rotete. Å ha det rotete blir aldri et Tar livet som det kommer seg-ideal hos meg.
|
|
|
|
#15 |
|
--
|
Ja, akkurat slik er jeg også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi er fire i en fireroms på 65 kvm. Etter at vi hadde storopprydding og kvittet oss med alt vi egentlig aldri bruker så har vi plass til de tingene og klærne vi trenger og bruker. Det var overraskende mye som forsvant ut.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?4-roms på 65 kvadrat, da er det faktisk trangere enn her. Og jo, jeg burde hive ut ting. Problemet er at det er mange som har en mening om hvilke ting som trengs.
|
|
|
#18 |
|
bits and pieces
|
Er det en mulighet til å rydde bort det som dere mener ikke trengs, også det dere er uenig i. For så å se hvor mye dere savner etter en viss tid?
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Hvis jeg skal si det litt sleivete, den i huset med hukommelse er meg. Ergo kan jeg gjøre dette hvis de andre ikke ser på at jeg gjør det. Og de vil neppe savne noe.
|
|
|
#20 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Rydder etter skippertaksmetoden. I mellom hver gang vi gjør det, flyter det dessverre. Jeg er en roter og bor sammen med en roter. Poden er sikkert den mest ryddige av oss alle. En Vakker Dag TM, skal jeg få orden, større plass og Lur Lagring. Enn så lenge får jeg bare leve i rotet.
|
![]() |
|
|