Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvorfor fleece?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-12, 10:30   #61
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor fleece?

Har noen tynne Stormberg gensere som brukes til trening.
Gutta har også litt fleece fordi det tåler mer og kan vaskes hardere.

Gammel 24-09-12, 11:14   #62
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har samme Bergansfleecejakke som Nessie, og det er kosejakka si det! Ikke noe plastikkfølelse eller statisk i det hele tatt. Men mannen min er så lei av å se meg i den hjemme at han har truet med å kaste den. Så min er nok ikke så veldig fin lenger, det skal sies.
Jeg bruker den ikke istedet for ull, den er i tillegg, eller en helt annen kategori. Jeg synes egentlig ikke ull og fleece er samme greie i det hele tatt for min del. Skal jeg på tur i skog og mark, så er det ull som gjelder for meg. Hender jeg bruker fleece utenpå der, men som regel ikke. Fleece blir mer koseplagg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 11:22   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen av dere erfaring med bambus? Det går endel fleece i denne familien, men jeg ser at bambus blir mer og mer poppis og har lyst å prøve ut mer av det. Ser de har fått strømpebukser på Cubus nå.

Gammel 24-09-12, 11:30   #64
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her kombineres fleece mye med ull, eller vi bruker ullfleece. Jeg har atopiske barn, så det er ikke alltid ren ull er gunstig, og fleece er et veldig godt alternativ. Det finnes jo ulik fleece, i aller høyeste grad, så jeg vet hva jeg vil og ikke vil ha - det betyr mye.

Fleece er også fint å ha i lag under skallklær etc., særlig for Fjåtten som går i utebarnehagen, hele året. Fleecen og annet superundertøy uten ull er gull verdt for henne med tidvis svært plagsom atopisk eksem i vinterhalvåret.

Fleece brukes allikevel stort sett ikke istedenfor ull, men i tillegg.

Gammel 24-09-12, 11:33   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har noen av dere erfaring med bambus? Det går endel fleece i denne familien, men jeg ser at bambus blir mer og mer poppis og har lyst å prøve ut mer av det. Ser de har fått strømpebukser på Cubus nå.

Bambus er ikke ulikt rayon, som lages av cellulose. Så som litt kjølig bomull.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 12:33   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, takk. Har hørt det skal noenlunde samme egenskapene som ull, nemlig. Har lyst å se om jeg finner bambusgarn så jeg kan strikke skjerf (omtrent det eneste jeg kan strikke).

Gammel 24-09-12, 12:35   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det kan sammenliknes med ull, heller med bomull. Bambusgarn er veldig likt bomullsgarn.

Gammel 24-09-12, 12:51   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hmm. Jeg har googlet på det og det ser i hvert fall ut til at bambus har mange av de samme egenskapene som ull. Kom bla. over denne. Jeg skal i hvert fall teste ut endel av det, de selger jo mer og mer bambus nå, virker det som.

Gammel 24-09-12, 12:53   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nja. Jeg syns bambus er deilig jeg altså, men får litt fnatt av de hallelujapåstandene. For det er ikke som ull. Og hvertfall ikke tykk ull.

Gammel 24-09-12, 12:55   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Okei. Nå har jeg liten erfaring med ull uansett, vi har aldri vært noen storforbrukere av ull (nå bruker vi det jo ikke i det hele tatt), så da er jo ikke forskjellen særlig merkbar for min del uansett. Skal se om jeg får handlet meg noe og prøvd. Har i hvert fall hørt endel folk skryte av det.

Gammel 24-09-12, 13:14   #71
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bambus minner mest om veldig myk bomull, synes jeg. Jeg hadde teppe og litt klær i bambus til minsten, og det var hvertfall ikke spesielt varmt.

Gammel 24-09-12, 13:38   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært fleecehater, men har innsett at det er pga erfaringer med billige plagg. Nå har jeg snudd. Bruker mye en helt tynn fleecejakke fra Bergans, og den finnes ikke statisk. Jeg kunne aldri hatt statiske plagg. Eller jo, en del ull er jo nettopp det av og til.

Billig og tykk fleece er ekkelt. Fleece er ikke fleece.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 13:56   #73
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er et ullmenneske og har brukt mye ull til meg og barna. Jeg kjøpte imidlertid en Norrøna fleecejakke i sommer som jeg har blitt veldig glad i.

I utgangspunktet kunne jeg nok heller foretrukket Nøstebarn sin ullfleecejakke, men den er jo ikke like praktisk mht rengjøring og bruk til grovarbeid (som f.eks i hagen).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.