Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-12, 14:27   #61
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Jeg innrømmer det, jeg har laget fænsy matpakke. Men jeg har gjort det bare en gang, og jeg mener bestemt at en gratis reklamematboks fra Prior veier opp for snobbete katter med baconost

Gammel 04-09-12, 14:29   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg innrømmer det, jeg har laget fænsy matpakke. Men jeg har gjort det bare en gang, og jeg mener bestemt at en gratis reklamematboks fra Prior veier opp for snobbete katter med baconost

Hm. tror du at du er en bedre og rikere mamma enn meg>?

Og Så søte de var, de kattene. Ble de spist? Min pøbelprinsesse kunne ha funnet på å nekte å spise fordi de var så søte og man spiser ikke små kattepuser, lizm.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 04-09-12 kl 14:35.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 14:34   #63
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. tror du at du er en bedre og rikere mamma enn meg>?

Og Så søte de var, de kattene. Ble de spist? Min pøbelprinsesse kunne ha funnet på å nekte å spise fordi de var så søte og man spiser ikke småp kattepuser, lizm.

Grunnen til at de havnet i matpakken til å begynne med, var at vesla nektet å spise brød en periode. Kattene gled ned på høykant, og brødnekten var over. Vanligvis får hun to kjedelige skiver med like kjedelig pålegg, en dvask fiskekake eller noe lignende, samt en liten boks med frukt og grønt. Rikere mamma enn deg? Å nei du, ser du ikke den billige matboksen da? Har et par fine fra Stabburet og Gilde som også er flittig brukt. Bærumsfruene legger nok sine kattebrødskiver med baconost i små nudelkurver i designerbokser tipper jeg

Gammel 04-09-12, 17:14   #64
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg aner ikke hva som havner i matpakkene til ungene, de er lukket når jeg kommer opp på kjøkkenet.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 17:37   #65
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fjern overskrift.

Tulleartikkel.

Gammel 04-09-12, 17:46   #66
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan løsningen være at man skaffer seg au pair fra Japan i stedet for andre steder i Asia?

Gammel 04-09-12, 19:44   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel Sagt Mitt, og vel så det ( ) i den andre tråden, men jeg tenker at bare det faktum at man faktisk tar bilde, som i:_ fotograferer_ altså, matpakker, som i _Matpakker_ i hytt og pine forteller ganske mye. Hvis det ikke er en big deal- hvorfor publisere bilder i øst og vest.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 19:52   #68
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Litjtausa lurer på hva det svarte på kattene er?

Gammel 04-09-12, 19:54   #69
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har vel Sagt Mitt, og vel så det ( ) i den andre tråden, men jeg tenker at bare det faktum at man faktisk tar bilde, som i:_ fotograferer_ altså, matpakker, som i _Matpakker_ i hytt og pine forteller ganske mye. Hvis det ikke er en big deal- hvorfor publisere bilder i øst og vest.

Næsj. Jeg trengte inspirasjon og satte veldig pris på de som delte bilder her inne. Set gjorde at jeg fikk lyst til å investere bittelitt tid på matpakkene. Så tok jeg et par bilde selv, for å gi et bidrag tilbake. :raus:

Ikke ment som show- off. Helt sant.

Gammel 04-09-12, 20:07   #70
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Litjtausa lurer på hva det svarte på kattene er?

Tyktflytende balsamico, dryppet på med en tannpirker.

Gammel 04-09-12, 20:41   #71
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir barnslig provosert av denslags utsagn og kjenner at jeg har lyst til å kjøpe sånn der fancy matboks og skjære agurk i stjerner bare på trass.

Gammel 04-09-12, 20:46   #72
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg blir barnslig provosert av denslags utsagn og kjenner at jeg har lyst til å kjøpe sånn der fancy matboks og skjære agurk i stjerner bare på trass.

Gjør det, gjør det!

Gammel 04-09-12, 20:47   #73
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er vel ikke rarere enn å være matblogger? Jeg tenker det i stor grad handler om inspirasjon, rett og slett

Gammel 04-09-12, 20:54   #74
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Drømmedama: Du er sitert!
http://www.matpakkebloggen.no/

Gammel 04-09-12, 23:18   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Næsj. Jeg trengte inspirasjon og satte veldig pris på de som delte bilder her inne. Set gjorde at jeg fikk lyst til å investere bittelitt tid på matpakkene. Så tok jeg et par bilde selv, for å gi et bidrag tilbake. :raus:

Ikke ment som show- off. Helt sant.

Mente ikke deg spesielt, (jeg hoppet jo som vanlig rett til slutten av tråden...) men sånn generelt- fotografering av matpakker er altså noe man driver med. Ja, ja, det er vel ikke annet å gjøre enn å akseptere det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 23:34   #76
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hva er det med folk som ikke bare kan akseptere at noen bruker lipistol, perler og glitter på matpakkene mens andre sverger til utskjæringer og salamiroser, mens enkelte andre igjen slenger med kneippbrødskiver med norvegia i matpakkene, hvor kommer denne trangen til å mene noe og ikke minst rakke ned på andres flotte og sunne matpakker?

Gammel 05-09-12, 06:39   #77
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hva er det med folk som ikke bare kan akseptere at noen bruker lipistol, perler og glitter på matpakkene mens andre sverger til utskjæringer og salamiroser,

Redsel for at dette blir en "fasit" og forventning som de må følge opp, når de egentlig hater, hater, hater å bruke tid på å lage matpakke?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 08:19   #78
Left
Passiv

Standard

Jeg skal kjøpe limpistol, jeg skal kjøpe limpistol, jeg skal kjøpe limpistol!

Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 08:27   #79
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg skal kjøpe limpistol, jeg skal kjøpe limpistol, jeg skal kjøpe limpistol!

Det er rart med det, for jo flere sånne tråder og artikler jeg leser, jo finere blir matpakkene til meg og vesla.

Gammel 05-09-12, 08:30   #80
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Hvorfor er mødre så kjappe til å tro at det forventes at de følger opp enhver ny trend?

Noen syr klær, noe lager spesiell mat, noen er med på alle fritidsaktiviteter, noen forteller knallbra godnatteventyr, noen scrapper flotte babyalbum...alt dette er fine ting. Alle er gode på ett-eller-annet. Og alle vi mødre har jo til felles at vi vil ungene våre så innmari godt.

Så hvorfor denne hviskingen i kulissene om at "ånei, hun er sånn som LIKER å være husmor, hun! Gjør det sikkert bare for å imponere, hun har nok INGEN selvtillit!"

Hva er greia? Kan vi ikke se hva andre mødre får til og tenke "kult for henne, hun ser ut til å trives!" Kan man ikke støtte andres diller uten å surve eller føle seg mislykket?

Jeg kan ikke strikke om det sto om livet - men jeg har venninner som nærmest i søvne kan strikke utrolige kreasjoner. Det er så stilig når folk virkelig KAN og ELSKER noe, det er kjempeinspirerende!

Den gløden folk får i øya av å holde på med noe de liker skal man ikke gjøre narr av eller mistenke for manglende selvtillit, det er en jævla trist trend. Det er akseptert å jamre seg fordi man ikke er perfekt, å innbille seg at "alle andre får til, og de er drit teite." Jeg håper våre døtre har mer søstersolidaritet enn min generasjon har klart å stable på beina.

Heia alle damer som tør og vil og får til!

Sånn! Det var dagens feministkjeft fra ei gammal rødstrømpe!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.