Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 23:02   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse

Jeg sitter her og ser på den nye timeplanen til jenta mi som nettopp har startet i 4 klasse. "Mother from hell" (les meg) har som vanlig flere saker jeg er misfornøyd med

Jeg har nettopp skrevet en e-post til rektor men før jeg sender den vil jeg bare sjekke her inne om dette er vanlig praksis på andre skoler eller ikke.

Kroppsøving - som i fjor er alle timene med kroppsøving lagt til en dag i uken. Nå i 4 klasse har de 3 timer kroppsøvning i uken og disse timene er midt på dagen på mandag. Dette er sikkert praktisk men jeg synes det er veldig dumt de kun har fysisk aktivitet en dag i uken og at disse timene ikke er fordelt på minst to dager. Er dette vanlig? Jeg synes det er kjipt og vet flere foreldre irriterer seg over dette, så jeg tenkte si fra, igjen. Jeg mener hensynet til at barn bør ha fysisk aktivtet mer en en dag i uken bør prioriteres. Dette er en forholdsvis liten skole, det burde fint kunne legges opp til dette uten for store problemer.

Leksehjelp - leksehjelp tilbys 3 dager per uke og er et veldig bra tilbud på skolen vår (med lærere). Men nå er det lagt opp til at en av timene er før skolestart en dag i uken, dvs klokken 0800. Vi har ikke mulighet til å velge dager, man må si ja til 3 timer eller ingenting.
Det er godt mulig jeg er urimelig som klager over at leksehjelpen legges til 0800 om morgenen men jeg tenker også at dette ikke er så veldig lurt i forhold til de grupper de kanskje ønsker i større grad benytter seg av leksehjelpen. Så jeg synes ikke det er en god strategi av skolen.
Men kanskje dette også er vanlig? Er det andre her som har tilbud om leksehjelp før skolen starter? Og hvis så, er tilbudet fleksibelt i forhold til at man velger dager / timer barnet deltar, eller er det alt eller ingenting?

Setter pris på andres erfaringer før jeg sender nok en syte-mail til rektor.

Sist redigert av Lisa : 21-08-12 kl 23:11.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.