|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg synes likevel H&M er på bærtur når de bare har én (1) modell som ikke er slimfit.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Er det bare meg, eller er det motsatt problem med guttebukser? Mine går for det meste bare i joggebukser eller sånne med knyting i livet. Vanlige "rette bukser" faller rett av, eller må snurpes så hardt sammen med belte i livet at det bare ser rart ut. Det er kjipt at man ikke kan finne en pen, vanlig bukse som sitter på tynne guttekropper. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)
Jeg synes det er er for mye brede bukser når jeg leter til min Pode, så jeg ser ikke bort i fra at det stemmer. Men jeg leter veldig ofte på H&M, da.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg sliter med å finne baggy bukser (sånne med strikk nederst) til min gutt, som hadde passet, men absolutt nekter å gå med, slimfitbukser. Det er som oftest veldig utplukket. Iom at det er så utrolig bredt sortiment, så er det ingen som kan føre alt av alt.
|
|
|
#6 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Min 9-åring er likedan, og jeg blir så sint på produsentene når hun må oppleve å ikke passe noen normale bukser omtrent. Min går mye i tights og tights og shorts. Shortser er greiere å kjøpe i litt større størrelse, uten at de blir gigantiske. Wow har i tillegg hatt noen fine bukser i forskjellige farger, i et tynt stretchmateriale.Relativt smal type med god passform. Disse passer bra i str S til min jente som bruker 146-152. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg gaaher med deg, Toffen. Lillemor er direkte tynn. Hun la sin elsk på et par bukser på WOW som bare akkurat fikk trukket på seg. Det var virkelig med et nødskrik. Ekspeditøren var krampepositiv og plapret om at "De skal være trange". "Kjøss mæ ...". Nja, jeg sa det ikke, men jeg tenkte det. Og lot henne likevel få buksen. Den ble poppis og to av hennes venninner ilte med sine foreldre til samme butikk for å få tak i maken, men måtte vende tomhendte tilbake fordi buksen var for trang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg synes det er så mange stretchbukser å kjøpe til jenter at jeg har alltid regnet med at jentene ikke har det samme problemet som guttene mine har.
|
|
|
#9 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Ser det jeg også når jeg skal kjøpe bukser til snart 11-åringen at det stort sett bare er slim fit å oppdrive på H&M.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Nå har jeg bestilt D-størrelse-jeans fra Ellos, så får vi håpe de passer OK.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg har ett stykk i motsatt ende og har funnet ut at Ellos har endel fine bukser. - Vertbaudet er vårt merke - de har bukser i smal, vanlig og bredere. Så litt nå, kanskje de blir litt for "barnslig" for en jente på 9.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Altså, tror dere klesindustrien har en "agenda" om å fortelle småjenter at de burde være strektynne? Virkelig?
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Vel, av en eller annen grunn selger voksenkopiklær, og om du ikke er tynn nok, får du ikke det. Da får du baggybukser i stedet. Akkurat hva som er agendaen, skal være usagt, men jeg synes i praksis det signaliseres at små jenter skal være kjempetynne, ellers kan de ikke få de klærne de kan ha. (Secunda vil ha skinnybukser, hun, men du må jo tro det lar seg gjøre.)
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg synes det er påfallende at den buksen Nessie linker til er veldig mye smalere med rosa ribb enn med blå eller grå. Jeg har sikkert hatt 10 av de der, så det vet jeg.
|
|
|
#16 |
|
Glad
|
Jeg kjeder meg når jeg er så tynn! Sier snart-7-åringen. Hun er altså i motsatt ende, og jeg sliter med å finne noe som henger på. Skal også prøve Ellos, takk for tips.
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Cubus,er ikke de små i størrelsen? De var det før ihvertfall, for dett og pop va eneste butikkene jeg ikk smle nok bukser før. Jeg skulle ønke vi kunne køpe jentemodeller for alt ramler av guttene min, men det er for kjønnet. Rosa og glitter gå ikk hjem.
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)De Cubus-jeansene i mange farger så jeg ihvertfall var altfor vide til min ti år gamle gutt. Han er relativt smal, men ikke lenger sånn at det er vanskelig å finne bukser som henger på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som min 11-åring som i en lang periode passet i 122-128 i livet, men måtte ha 152 i benlengde.
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
|
![]() |
|
|