Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-12, 18:40   #61
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?

Et ekstra år med permisjon når ungene var små kunne jeg nok tenkt meg. Men nå som minste snart er 5 år, så er ikke det noe tema. Men jeg kunne gjerne jobbe litt redusert, og hatt en helt annen jobb enn nå. Tenker jeg i perioder ihvertfall. I andre perioder er 100% som jeg er i nå, helt supert.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:23   #62
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Eg blir tussete av fødselspermisjon, og griner meg til delvis sjukemelding om eg er sjuk. Viss eg seier opp jobben for å vere heime trur eg sjefen min dør av latter...

Om vi fekk ein diger lottogevinst eller arv ville vi nok primært ha jobba litt mindre begge to, 70-80% stilling kanskje, og tatt meir ferie. Kanskje hadde vi også brukt eit år på å reise jorde rundt - heller litt mindre jobb og lengre feriar på begge enn null jobb på ein og full på den andre.

Det er dog meir sannsynleg at Mannen hadde slutta eller tatt permisjon frå jobben for å vere heime på fulltid, han har fleire "prosjekt" han sikkert kunne tenkt seg å halde på med eit par år. Men ingen av oss hadde vore heime med barna, vi innser stadig vekk at barnehagen er eit fantastisk tilbod. Eg hadde ikkje fått barn om det ikkje var mogleg å jobbe fulltid også i småbarnstida.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:27   #63
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Nei, det kunne jeg virkelig ikke ha tenkt meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:32   #64
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Økonomisk selvstendighet er alt for viktig for meg, for ikke å snakke om viktigheten av voksenkontakt.

Gammel 09-07-12, 19:36   #65
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg er ikke laget for å gå hjemme.

Gammel 09-07-12, 19:55   #66
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Tja, mens barna er små kunne jeg godt prioritert på den måten. Som blivende sykepleier er jeg rimelig klart på det at jeg aldri vil jobbe 100% Max 80% helst 60%.

Jeg trenger fritid for å holde meg ovenpå, men 100% fritid hadde nok blitt kjedelig i lengden.

Gammel 09-07-12, 20:30   #67
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Kjerringa mot strømmen melder seg

Jeg var hjemme med ungene helt til minstemor begynte i 2. klasse og har aldri angret et eneste sekund. Tvert i mot så føler jeg meg priviligert som har kunnet bruke så mye tid på ungene. Jeg hadde masse overskudd og god tid til ungene. Mannen min er lærer, så det innebar at vi hadde alle skoleferier sammen alle fire. Vi har fra de var små hatt som mål at de skulle få være med på det meste som vi gjorde her hjemme, selv om det ofte innebar at det ble mere rot og tok lengre tid. Før ungene begynte på skolen var vi med i en barneklubb som møttes to ganger i uken og det var cirka 50 barn som var med der. Hadde jeg skulle valgt på nytt, så hadde valget mitt blitt akkurat det samme.

Gammel 09-07-12, 20:44   #68
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nei, der ville jeg ikke.
Nå jobber jeg deltid, 60 % og det er kjekt, men jeg studerer ved siden av (75%) noe som blir mye til sammen.
Jeg trenger å møte mennesker, bruke hodet, å bare være meg.

Hvis jeg bare skulle jobbet, ikke hatt studier så kunne jeg tenkt meg å jobbe 70-80 %.
Nå kunne jeg tenke meg å jobbe 50 % egentlig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:13   #69
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det kunne jeg overhode ikke tenke meg. Redusere til 60 % ja, men noe mer enn det er så langt fra hva jeg er laget av og for som det er mulig å komme tror jeg.

Gammel 09-07-12, 21:24   #70
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Haha, nei! Og ville familien hatt meg hjemme på heltid? Nope!

Men her var det jo overveldende enighet om at det vil ikke. Hvor er alle de som trives med å være hjemme da?

Det er nok ikke så mange av dem her på FP tror jeg.

Jeg kunne aldri i verden gått hjemme på heltid, av alle grunner som allerede er nevnt her. Det går på psyken løs å ikke møte andre voksne mennesker og faglige utfordringer, jeg er ikke så glad i husarbeid at jeg føler for å ha hovedansvaret for det, og jeg vil være økonomisk selvstendig. Deltid og tid til studier kunne jeg imidlertid vurdert!

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:28   #71
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Å gå hjemme og være husmor passer meg veldig dårlig.
Jeg blir i tillegg enda sløvere når det gjelder husarbeid når jeg suller hjemme.
Så det utgår for min del.

Gammel 09-07-12, 21:39   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner ikke så mange som kunne tenke seg å være hjemme på heltid for å stelle hus og heim egentlig. Men hvis man spør hvor mange som kunne tenke seg å jobbe veldig redusert, type 2 dager i uken, så tror jeg flere hadde sagt ja. De fleste jeg tenker på som hjemmeværende jobber i realiteten noe, type liten nattstilling som sykepleier.

Gammel 09-07-12, 21:44   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne tenkt meg å tjent så godt at jeg kunne hatt deltids hjemmeværende mann.
Jeg tror han hadde trives med den tilværelsen.

Jeg kunne tenke meg å redusere jobb, men ikke for å være hemmafru. Den rollen kler meg nok svært dårlig. Jeg kunne tenkt meg å reise mer sammen med familien og jeg kunne tenkt meg å studere deltid. Å jobbe 50 % og samtidig studert morsomme og interessante fag hadde vært perfekt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:52   #74
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Akkurat nå føler jeg det sånn. Faktisk er vi der begge to. Samtidig er vi ganske initiativrike og aktive, så om vi hadde likt det om vi fikk sjansen, vet jeg ikke.

Gammel 09-07-12, 21:54   #75
Solsikken
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2012
Solsikken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Aldri i verden. Jeg liker ikke å skulle ha hovedansvar for hus, jeg kjenner ingen andre hjemmeværende, jeg har tatt utdanning jeg vil bruke og jeg liker å få tilbakemeldinger på at jeg er faglig flink.

Signerer! I tillegg til at jeg ønsker den økonomiske uavhengigheten jeg får av å jobbe. Mannen min tror jeg godt kunne trives som hjemmeværende

Solsikken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:57   #76
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber 50% natt og studerer 75% ved siden av.
Hadde det ikke vært for studier hadde jeg nok økt stillingsbrøken ja til tross for at det deilig å ha dager med bare meg selv som selskap.
Å bare være hjemme hadde jeg ikke orket, så det hadde jeg ikke gjort selv om økonomien hadde tillatt det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:57   #77
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjort det for ett år om jeg vasset i penger og kunne shoppe og få massasjer, reise og sulle rundt. IKKE for å stelle hus. Jeg har så store unger at de er på skolen, så de trenger jeg jo ikke være hjemme for.

Gammel 09-07-12, 22:03   #78
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke jeg, men mannen min kunne nok tenkt seg det, sier han i alle fall, om jeg hadde tjent nok penger. Om jeg hadde fått/arvet/vunnet virkelig mye penger, er drømmen å studere og bli noe annet enn jeg er i dag, uten at jeg er spesielt misfornøyd i dag heller .

Gammel 09-07-12, 22:13   #79
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne tenkt meg å ha så mye penger at jeg kunne betalt andre for å fikse alle de kjedelige tingene i hjemmet: Hushjelp, sjåfør, personlig trener, kokk, nanny, gartner, sekretær, regnskapsfører, vaktmester, osv.

Gammel 09-07-12, 22:14   #80
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke i Norge i vår hverdag her, men jeg lengter tilbake til livet som homeschooling mom i hippieland. Ikke for evig tid, men et par år tror jeg hadde vært fint både for meg og ungene. Men ettersom jeg underviste to barn på forskjellige klassetrinn i alle fag og fulgte opp ifht. hjemmeskoleprogram, field trips, sosialt samvær i lokalmiljøet, work samples osv. så føltes det virkelig ikke som å "gå hjemme", men som en jobb. Å være hjemme uten å homeschoole kunne jeg ikke tenkt meg noe sted i verden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.