|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, jeg ville ikke vært hjemme på fulltid. Til det trives jeg alt for godt med jobben min, som jeg føler er en utrolig viktig del av det å realisere meg selv. Jeg trenger å jobbe for å føle meg hel. Det jeg antagelig ville vurdert var å være hjemme en eller to dager i uka, fordi jeg også trives med å være husmor. Jeg kunne godt brukt tid på husarbeid, baking, og denslags mens mann og barn var på jobb og skole/barnehage.
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?En ting jeg derimot godt kunne tenke meg, var å ta permisjon fra jobb et år eller to og ta mer utdannelse. Den sjansen hadde jeg glatt grepet, om forholdene plutselig lå økonomisk til rette for det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, absolutt ikke. Jeg kunne til nød jobbet 90 % i kombinasjon med at mannen gjorde det samme. Som mange andre her skriver så syens jeg det er godt å få brukt hodet mitt skikkelig og få brukt utdannelsen min. Jeg liker i grunnen både å sysle i huset og lage mat, men jeg hadde sannsynligvis blitt en svært sur dame om jeg skulle vært hjemmeværende husmor.
Det hadde jeg også! Selv om jeg er glad i utdannelsen min, er det et par andre utdannelser og yrker (ernæringsfysiolog, jordmor) jeg gjerne kunne tenkt meg, så det hadde vært en mulighet.
|
|
|
|
#4 |
|
Tankefull
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Vi greier oss i prinsippet med bare min mann sin inntekt.
|
|
|
#5 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Hvis vi hadde prioritert litt annerledes økonomisk, kunne jeg gått hjemme og levd på lønna til Synnemormannen.
1999 2001 2004 Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun. Sist redigert av Synnemor : 09-07-12 kl 20:01. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?For en kort stund, kanskje, men nei - min kjære ønsker at jeg helst skal slutte å jobbe, det gjør livet vårt 100 % enklere mht Lillemann at jeg er hjemme. Men søren - jeg har en utdannelse, jeg har en yrkesstolthet - og jeg har ikke minst behov for å ha et sted hvor jeg blir sett på som kollega, fagperson, voksen og medmenneske - og ikke bare som mamma. (Og så liker jeg, må jeg innrømme, de ekstra kronene som kommer inn på konto fra min jobb. Det er ikke mye i måneden, men de kommer godt med.)
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Ja, det er dette jeg savner mest…
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ja, absolutt, og det skal jeg nå. Men ikke med større barn (selv om de skal ha redusert tid i barnehage), men med Sumo, som ikke er året enda. Han skal begynne i barnehage og jeg i 100 % jobb neste høst, da er han rundt 20 måneder.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, jeg trenger en arena jeg kan være bare meg på, få bekreftelser på og bruke hodet på. Hvis ikke blir jeg frustrert. Det blir også ubalanse i forholdet vårt, jeg merker veldig godt av at vi har godt av å dele det likt. I tillegg vil jeg være økonomisk uavhengig til en viss grad.
|
|
|
#10 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Et ekstra år med permisjon når ungene var små kunne jeg nok tenkt meg. Men nå som minste snart er 5 år, så er ikke det noe tema. Men jeg kunne gjerne jobbe litt redusert, og hatt en helt annen jobb enn nå. Tenker jeg i perioder ihvertfall. I andre perioder er 100% som jeg er i nå, helt supert. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?Nei, akkurat nå vil jeg ikke det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Eg blir tussete av fødselspermisjon, og griner meg til delvis sjukemelding om eg er sjuk. Viss eg seier opp jobben for å vere heime trur eg sjefen min dør av latter... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trøtt
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Økonomisk selvstendighet er alt for viktig for meg, for ikke å snakke om viktigheten av voksenkontakt.
|
|
|
#16 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Kjerringa mot strømmen melder seg
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, der ville jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Det kunne jeg overhode ikke tenke meg. Redusere til 60 % ja, men noe mer enn det er så langt fra hva jeg er laget av og for som det er mulig å komme tror jeg.
|
|
|
#19 |
|
nju nja njo
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Det er nok ikke så mange av dem her på FP tror jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Å gå hjemme og være husmor passer meg veldig dårlig.
|
![]() |
|
|