|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Et ekstra år med permisjon når ungene var små kunne jeg nok tenkt meg. Men nå som minste snart er 5 år, så er ikke det noe tema. Men jeg kunne gjerne jobbe litt redusert, og hatt en helt annen jobb enn nå. Tenker jeg i perioder ihvertfall. I andre perioder er 100% som jeg er i nå, helt supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Eg blir tussete av fødselspermisjon, og griner meg til delvis sjukemelding om eg er sjuk. Viss eg seier opp jobben for å vere heime trur eg sjefen min dør av latter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Trøtt
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Økonomisk selvstendighet er alt for viktig for meg, for ikke å snakke om viktigheten av voksenkontakt.
![]() |
#66 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Tja, mens barna er små kunne jeg godt prioritert på den måten. Som blivende sykepleier er jeg rimelig klart på det at jeg aldri vil jobbe 100% Max 80% helst 60%.
![]() |
#67 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Kjerringa mot strømmen melder seg
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Nei, der ville jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Det kunne jeg overhode ikke tenke meg. Redusere til 60 % ja, men noe mer enn det er så langt fra hva jeg er laget av og for som det er mulig å komme tror jeg.
![]() |
#70 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Det er nok ikke så mange av dem her på FP tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Å gå hjemme og være husmor passer meg veldig dårlig.
![]() |
#72 |
maler
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kjenner ikke så mange som kunne tenke seg å være hjemme på heltid for å stelle hus og heim egentlig. Men hvis man spør hvor mange som kunne tenke seg å jobbe veldig redusert, type 2 dager i uken, så tror jeg flere hadde sagt ja. De fleste jeg tenker på som hjemmeværende jobber i realiteten noe, type liten nattstilling som sykepleier.
![]() |
#73 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kunne tenkt meg å tjent så godt at jeg kunne hatt deltids hjemmeværende mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Akkurat nå føler jeg det sånn. Faktisk er vi der begge to. Samtidig er vi ganske initiativrike og aktive, så om vi hadde likt det om vi fikk sjansen, vet jeg ikke.
![]() |
#75 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?
Signerer! I tillegg til at jeg ønsker den økonomiske uavhengigheten jeg får av å jobbe. Mannen min tror jeg godt kunne trives som hjemmeværende |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg jobber 50% natt og studerer 75% ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kunne gjort det for ett år om jeg vasset i penger og kunne shoppe og få massasjer, reise og sulle rundt. IKKE for å stelle hus. Jeg har så store unger at de er på skolen, så de trenger jeg jo ikke være hjemme for.
![]() |
#78 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ikke jeg, men mannen min kunne nok tenkt seg det, sier han i alle fall, om jeg hadde tjent nok penger. Om jeg hadde fått/arvet/vunnet virkelig mye penger, er drømmen å studere og bli noe annet enn jeg er i dag, uten at jeg er spesielt misfornøyd i dag heller
![]() |
#79 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Jeg kunne tenkt meg å ha så mye penger at jeg kunne betalt andre for å fikse alle de kjedelige tingene i hjemmet: Hushjelp, sjåfør, personlig trener, kokk, nanny, gartner, sekretær, regnskapsfører, vaktmester, osv.
![]() |
#80 |
Audacious
|
![]() Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?Ikke i Norge i vår hverdag her, men jeg lengter tilbake til livet som homeschooling mom i hippieland. Ikke for evig tid, men et par år tror jeg hadde vært fint både for meg og ungene. Men ettersom jeg underviste to barn på forskjellige klassetrinn i alle fag og fulgte opp ifht. hjemmeskoleprogram, field trips, sosialt samvær i lokalmiljøet, work samples osv. så føltes det virkelig ikke som å "gå hjemme", men som en jobb. Å være hjemme uten å homeschoole kunne jeg ikke tenkt meg noe sted i verden.
![]() |
|
|