|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkMyggnettinger er med, men de bør kanskje permetidiniseres eller whatnot etter gammelt.
![]() |
#62 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkSprayflaske med Burnaid. Veldig kjekt å ha for diverse insektstikk etc.
![]() |
#63 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkAh, det har vi en flaske av, men den er gammel. Er den lansert nå, altså?
![]() |
#64 |
Passiv
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkKortison. Pfeizer, not bulgarian bullshit. |
![]() |
![]() |
#65 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkEia, mangler de antibiotika og andre slike helt nødvendige medisiner også? Jeg vet at de ikke har de nyeste blodtrykksmedisinene og sånn, men nødmedisiner? Hadde dere med slikt?
![]() |
#66 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkNei, vi tenker aldri så langt som til å ha med slikt.
![]() |
#67 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkAntibiotika har gått generisk for lenge, lenge siden, så jeg antar de får sånne varer fra alskens obskure fabrikker. Sjekker med reiselegen min, jeg.
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkSaks og støttebandasje. På tidligere reiser har vi hatt med sprøyter mm (ikke til cuba, men land med dårlig sykehusvesen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøk
Reiselegen din? Åh, jeg misunner deg å ha en egen reiselege kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkHva med de "vanlige" tingene? Pinsett, liten saks, plaster, strips, compeed, pyrisept, bacimycin, burn gel og slike kompresser som ikke setter seg fast i sår, stor kompress, sportstape, sånn ispose man kan ha på overrtråkkede ankler, trykkbandasje, øyeskyllevann+liten skyllekopp. Høres voldsomt ut men alt dette + mer som andre har nevnt her passer fint i en bitteliten veske jeg tar med ut på tur i sekk/bagasje |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkJeg har med en vanlig førstehjelpspakke, ja. Jeg putter opp det også. Bacimycin og Brulidin har samme bruksområde.
![]() |
#72 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkPå iPhone fra Kreta med en allergisk 4 åring. Skriver Candy i innlegg #1 at barnedosen av Zyrtec er en halv evt en kvart tablett? Jeg får ikke til å merke det som er hidet.
![]() |
#73 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkHalv |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkDet står halv for 6-12 år, Martis, bare så du er klar over det. Er sikkert ikke kjempestor forskjell til en fireåring, men det er det som står der i hvert fall.
![]() |
#76 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøk@ingling: er det, det som står? Jeg leste denne tråden før vi reiste, og legemiddelhåndboken sier 5 mg i døgnet for de under 6. Jeg lurte bare på om jeg skulle dele i 2 eller 4.
![]() |
#77 |
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkJepp, det står: ", men tilsvarer 1/2 voksentablett for barn 6-12 år". Men det går nok helt fint med en halv, altså.
![]() |
#78 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkSlutter meg til antibiotika hvis ikke landet har forandret seg mye på ti år. (Forresten har det sikkert det
![]() |
#79 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkReiselegen min sier at det ikke er indikasjon for å ta med antibiotika på generell basis, så vi lot det være.
![]() |
#80 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reiseapotek til grisgrendte strøkVed mikstur for barn 2-6 år sier fk 2 x 2,5 mg. Legen foreskrev for minstemann enten 2 x 2,5 mg eller 1 x 5 mg.
![]() |
Emneord |
cuba, ferie, reiseapotek |
|
|