|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Husholdningens budsjett og regnskapIom at vi er selvstendig næringsdrivende uten fast lønn begge to og all handling på sett og vis går over kontoen til bedriften vår så bør vi ha en viss grad av kontroll.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husholdningens budsjett og regnskapHer i huset bor to økonomer.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Husholdningens budsjett og regnskapEr også økonom, men har hverken separate konti til regninger eller noe som helst budsjett og er langt unna Luksusfellen. Alle regninger betales den dagen jeg får lønn, det går endel til sparing både i bank, fond og aksjer og jeg bruker kun kredittkort ifm. jobbreise.
|
|
|
#5 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husholdningens budsjett og regnskapVi har verken budsjett eller regnskap, men jeg har hatt det før jeg traff min mann. Da jeg var single hadde jeg stålkontroll på økonomien min, og har det egentlig enda, selv om jeg ikke fører budsjett/regnskap. Og hvis vi skulle få dårlig økonomi noen gang, så er jeg ikke fremmed for å sette opp budsjett for å holde oversikten på detaljnivå.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Husholdningens budsjett og regnskapVi har kontroll og god oversikt selv om vi ikke fører regnskap. Vi har jo forsåvidt hatt en gjennomgang og fordelt utgifter mellom oss. Vi har tre forskjellige kontoer for sparing i tillegg til matkonto og hver vår brukskonto. Vi har såpass stor buffer at det skulle ha skjedd noe veldig drastisk før vi hadde havnet i skikkelig trøbbel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Husholdningens budsjett og regnskapVi har hverken budsjett eller regnskap. Men vi har regningskonto og overfører hver vår del av lønnen vår dit. Det som er til overs kan man bruke etter eget hode. Jeg er spareguri og prøver å få ned størrelsen på huslånet vårt, så tømmer ikke kontoen hver måned.
|
|
![]() |
| Emneord |
| budsjett, kroner, luksusfellen, regnskap, økonomi |
|
|