Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia i juli - hvor varmt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-12, 21:26   #61
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tyrkia i juli - hvor varmt?

Hva i alle dager har du smurt med om dere har klart å få 2.grads forbrenning?

Vi var 3 uker i Thailand (og der er vel solen enda sterkere) og kun de lyseste i gjengen (de med rødt hår og fregner) klarte å bli solbrent - dog kun rød. Ingen blemmer.

Gammel 29-07-12, 21:32   #62
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi smurte med 30 på ungene i Tyrkia i sommer, minten ble bittelitt rød. En god solkrem av et godt merke skal gjøre susen. Vi smurte to ganger om dagen. Til frokost og lunsj.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 21:36   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brukte faktor 30, den fra Yves Rocher som ble best i test på Grønn Hverdag i fjor. Skal tydeligvis bruke en annen neste gang.

Gammel 29-07-12, 21:36   #64
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

I tillegg til mye smøring, så tror jeg det er viktig å være litt i skyggen i perioden 12-14. Spise lunsj i skyggen.

Vi er aldri ute i sola hele dagen i syden om sommeren.

Ante meg at du kom til å synes at det var i varmeste laget. Ingen 'normale' mennesker fungerer optimalt i sånne temperaturer.

Jeg er vant med 30-35 fra canariøyene og synes det er MER enn nok.

Gammel 29-07-12, 21:37   #65
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi smurte med 30 på ungene i Tyrkia i sommer, minten ble bittelitt rød. En god solkrem av et godt merke skal gjøre susen. Vi smurte to ganger om dagen. Til frokost og lunsj.

Vi brukte Nivea (siden vi kjøpte i Thailand, var det greit med et kjent merke). 50 og 30 på ungene. Startet med 30 på de voksne og jeg var nede i 15 på slutten. Vi smurte flere ganger enn 2, men det var vel helst fordi ungene badet såpass mye at vi ville være sikker på at de var godt smurt hele veien.

Gammel 29-07-12, 21:40   #66
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Konsistensen har sikkert også litt å si. Den vi bruker på barna er som sinksalve, så den bader de ikke av seg. Hadde nok smurt oftere med tynnere krem.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 21:43   #67
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Brukte faktor 30, den fra Yves Rocher som ble best i test på Grønn Hverdag i fjor. Skal tydeligvis bruke en annen neste gang.

Dei testar ikkje kor godt solkremen faktisk fungerer, men om den har skadlege stoff i seg.

Gammel 29-07-12, 21:45   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vet jeg det til neste gang. Nå går det fint heldigvis, bortsett fra alle de helsikes myggstikkene. Jeg blir seriøst ALDRI stukket av mygg, ble det for første gang nå i Tyrkia. Har vel 10 stikk på meg nå, det er faktisk første gang det skjer. Aj! Åtteåringen er også heftig angrepet og klør seg ihjel. Mann og mini har sluppet lettere fra det.

Gammel 29-07-12, 21:53   #69
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Antihistamin som Zyrtec el.l. hjelper godt mot Tyrkiamygg fant jeg ut etter at jeg holdt på å klø meg ihjel der nede for tre år siden.

Gammel 29-07-12, 22:15   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Grrr, at jeg ikke visste dette før jeg dro. Men det hadde vel ikke hjulpet allikevel, jeg hadde vel vært like kjepphøy som vanlig. "Nei, jeg blir uansett aaaldri stukket/solbrent/for varm".

Men greit å vite til neste gang, for selv om jeg nok ikke drar til akkurat Pegasos igjen så drar jeg gjerne til Tyrkia igjen.

Gammel 29-07-12, 22:19   #71
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Faktor 50 er gull! i ble brune og fine og ikke brent etter 3 uker i varmen! Jeg smurte oss hver 2-3 time med faktor 50. Vichy og la roche posay.

Gammel 29-07-12, 22:22   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har heller aldri blitt brent i syden. Smører alle m Vichy 30. Hrle tiden. Og i mengder. Det ene barnet mitt (og mannen min) er nesten albinoer og blir aldri brune. Hender vi bruker faktor 50 på skuldre og rygg på henne. Blemmer visste jrg knapt at sola kunne lage...

Det jeg liker aller best med deg, Dixie, er at du har evnen til å gå i deg selv! :-)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 22:23   #73
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hud som ikke blir brun om jeg smører med faktor 30, men på ungene må jeg bruke faktor 30 og 50 når vi er i sydligere strøk. Jeg selv bruker maks 10-15 i faktor og blir aldri brent. Nå får jeg handle inn solkrem igjen, for vi drar snart til Spania. Skal bli deilig med sol og varme. Handler bestandig all solkremen i Norge før vi drar. Liker ikke sånn tynn spray, for synes den holder mye dårligere enn ordentlig krem. Handler stort sett på apoteket.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 22:26   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det jeg liker aller best med deg, Dixie, er at du har evnen til å gå i deg selv! :-)

Oh yes, jeg innrømmer glatt mine store og mange feilgrep, hehe.

Gammel 29-07-12, 22:35   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Oh yes, jeg innrømmer glatt mine store og mange feilgrep, hehe.

I know. Har lagt merke til det ved flere anledninger og synes det er en flott egenskap å inneha.

Gammel 29-07-12, 22:38   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har hud som ikke blir brun om jeg smører med faktor 30, men på ungene må jeg bruke faktor 30 og 50 når vi er i sydligere strøk. Jeg selv bruker maks 10-15 i faktor og blir aldri brent. Nå får jeg handle inn solkrem igjen, for vi drar snart til Spania. Skal bli deilig med sol og varme. Handler bestandig all solkremen i Norge før vi drar. Liker ikke sånn tynn spray, for synes den holder mye dårligere enn ordentlig krem. Handler stort sett på apoteket.

Jeg synes solkremene i Spania er vel så gode som hjemme, og de koster halvparten. Liker godt Vichy, som sagt. 15 Euro for de digre tubene.

Gammel 29-07-12, 22:55   #77
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes solkremene i Spania er vel så gode som hjemme, og de koster halvparten. Liker godt Vichy, som sagt. 15 Euro for de digre tubene.

Ja er bare viktig å handle på butikken/apotek og ikke på sånn varm stand på/ved stranden!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 23:06   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja er bare viktig å handle på butikken/apotek og ikke på sånn varm stand på/ved stranden!

Ja, for guds skyld! Handler kun på apotek!

Gammel 29-07-12, 23:12   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sukk nå lengter jeg allerede tilbake, her er en snutt fra barneshowet som var hver kveld, der mine to små danset foran scenen. Denne sangen danset de/vi til hver eneste kveld, samme dansen. Så herlig! Glemmer ikke de flotte showene der altså, den herlige boblende stemningen. Må vel tilbake dit en gang allikevel.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

Gammel 31-07-12, 10:54   #80
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det sa hotellverten vår i Tyrkia også. Ikke kjøpe i boder, dagligvare eller noe slikt. Kun apotek!

Jeg kjøpte solkrem i hotellbutikken på Pegasos i fjor. Det skulle jeg aldri ha gjort.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.