Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - hva slags planer har dere?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 18:43   #61
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?

Vi skal feire sammen med min søster og hennes tre barn. Hjem til Nordmøre og feiring på min gamle barneskole. Blir trivelig det. Blir nok ikke feiring her i byen før junior begynner på skolen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 18:49   #62
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden det er en inneklemt dag i år, så tar vi fri fredagen, og reiser til fjells allerede onsdag kveld. Ungene er med på det, det har vært dere avgjørelse. Vi regner med at vi går på arrangementet på skolen der vi skal, og ellers tar det med ro og går turer i fjellet.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 20:29   #63
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Frokost hos søsteren min på et strategisk sted i sentrum først, men det blir bare for de to eldste + mannen i år. Når byen fylle til randen av mennesker er det kjempelurt å ha tilgang til en leilighet som gir mulighet for bleieskift, mat, is, og en lur i barnevogna, mens man samtidig ser hele toget gjennom vindet, noen etasjer ned.

Kl. 15 er det skoletog, da blir minsten og jeg også med, for det er her i nabolaget. Også poteter og stylter og premier og gøy etterpå.

Det blir sannsynligvis ikke noe besøksgreier på kvelden i år heller. Alle vennene mine har liksom små barn som skal i seng og egentlig er det greiest å være hjemme for oss også. Jaja. Det blir mer fest med barnas alder, håper jeg.

Gammel 07-05-12, 20:47   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ernie fant nettopp ut ar siden han er klassekontakt må han stille i toget i år og ha ansvaret for Guttungen sin klasse fra toget går til det ankommer kirken.

Så mye for å rømme fra hele greia.

Gammel 07-05-12, 20:51   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg aner ikke, men såvidt jeg vet så går ikke lærerne i tog. Men kanskje jeg tar feil. Vi får vel en eller annen beskjed om dette.

Lærerne går i tog hvis de vil. De lønnes for fire timer.

Det er variabelt hvor mange som vil. Jeg synes det er koselig og har gjort det flere ganger, men føler også behovet for fri av og til og ikke minst se på mine egne unger. Så nå går jeg sjelden/ aldri lenger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 20:59   #66
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Lærerne går i tog hvis de vil. De lønnes for fire timer.

Det er variabelt hvor mange som vil. Jeg synes det er koselig og har gjort det flere ganger, men føler også behovet for fri av og til og ikke minst se på mine egne unger. Så nå går jeg sjelden/ aldri lenger.

Hva de gjør andre steder vet jeg ikke, men her er jeg rimelig sikker på at de ikke går.

Gammel 07-05-12, 21:04   #67
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

I år tror jeg nok det blir en mer stressende dag enn det pleier, siden vi har skolebarn.

Vi drar til byn på formiddagen, for å se på toget der.
Skal spise hos mine foreldre etterpå, og så skal eldste skal møte opp på skolen kl 15.

Siden det er fri på 18.mai så får vi se om vi drar til byn på kvelden igjen, og ser på fyrverkeri.
Syns det er litt kjedelig om det hele er over kl 17 allerede.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 21:54   #68
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Skolens arrangement er obligatorisk, de små elsker det. Etter frokost, tog, skolearrangement og nytt tog pleier vi samles hjemme og skifte, spise frokostrester og slappe av. Noen ganger med gjester. I år blir det enklest mulig på grunn av glutting I pinsen.

Ja, vi må nok på arrangementet på skolen i år. Barna er opptatt av om det er like bra som på Sørlandet der vi har vært de siste to årene. Vi får se, gøy blir det uansett.

MÅ man grille? Jeg som er alene liker ikke å tenne grillen nemlig. Annet forslag til hva vi kan spise (helst ikke pølser, blir nok pølser på skolen uansett tenker jeg).

Gammel 08-05-12, 21:32   #69
Malin72
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

I år er det siste året med 17-mai tog og div aktiviteter på skolen, så må være med på det Litt rart når en epoke er over, men ungene gror opp og nå er minsten straks ferdig med barneskolen

Etter skoleaktiviteter blir det grilling hvis været tillater det og hvis ikke blir det noe snaddermat inne som ungene har lyst på

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:06   #70
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

I år skal alle guttene gå i tog for første og eneste dag. Vi leverer dem på skolen og så blir de busser ned til sentrum. Så reiser mannen og jeg ned for å se på dem. Det jeg vurderer er om jeg også skal gå i toget for en annen skole enn gutta. Jeg må ikke gå siden både rektor og assisterende rektor skal gå. Det er i tilfelle noe jeg gjør fordi jeg har lyst. Må tenke litt på den. Jeg håper jo at jeg har samme jobben neste år så det blir alltids en mulighet for å gå i tog.

Etter at vi har plukket opp guttene i sentrum reiser vi til skolen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:09   #71
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?

Jeg er nestleder i FAU ved turbos skole og sitter i 17 mai komiteeeeeen. Så må vel bruke hele måningen og formidagen på å organisere ting. Så håper turbo klarer seg selv i toget og mann går vel ilag med snoopy og barnehagen(som og går i det toget)
etter toget bruker vi å spise på kafe på skolen ilag med forledrene mine før turen går til manns farmor og farfar. Så har vi brukt å spise middag på resturant ilag med svigermor .
Å grille her på 17 mai står jeg over

Bruker å snø og være drittvær på 17 mai

Hele 17 mai er bare stress, kke noe koselig. Stresse av gåre for å rekke oppstilling av tog som har vært kl 10 et par år. Ikke tid til frokost eller noe kos, for at å kle på 4 stykkeratså de kler på seg selv men snoopy må ha hjelp tar tid så er hver sin tur på bade.
er misunnelig på et av våre vennepar som for ter Tyrkia i dag og kommer hjem etter 17 mai
Jeg gleder meg til 18 mai for da skal jeg slappe av

Gammel 08-05-12, 22:12   #72
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om det på skolen her er obligatorisk, kan man "tvinge" noen til det?
Men vi har ansvaret for å dekke bord o.l. på skolen på morgenen, og planen(lenge før vi visste noe om dette)
var å møte mine foreldre i byen og se på toget (og de "gamle" klassekameratene) og spise pølser og is og løpe etter russ.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:15   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen tvang. 17. mai er en fridag.

Vårt tog begynner 9.00. Da jeg var liten måtte vi møte 7.20.

Det er dessuten tre ulike tog i byen vår. Det ene er laaaasngt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:19   #74
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi må tidlig opp for å rekke barnetoget, så her blir det ingen champagnefrokost

I år skal jeg gå i toget sammen med klassen til LilleVenn. Her går ikke lærerne, så noen foreldre må stille.

Etterpå blir det vel opp til skolen for leker osv, så muligens brunch hos min mor. Deretter skal LilleVenn sannsynligvis gå i folketoget med fotballen. På kvelden blir det muligens grilling eller noe, men ingenting er planlagt enda.

Slik det ser ut nå blir vi bortreist nå i helgen, kommer hjem søndag kveld og så må jeg reise på jobbreise mandag morgen, med hjemkomst midnatt onsdag...Regner med at jeg er rimelig utslitt på kvelden 17.mai...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:36   #75
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ned på skulen til toget i 10 tida. Eg er redd for at eg må gå med dei dei heilt framme i toget i år ( er klassekontakt for 1 klasse ) Så er det tale før kiosk og aktivitetar starter. Når klokka nærmar seg 14 er det slutt og då er dagen vår igrunn over og.

Eg skulle så veldig gjerne hatt ein annan ( gjerne fleire ) barnefamilie som me kunne vera med etter feiringa på skulen var over. No endar me opp med å ta turen opp til foreldra mine og blir sittande der. Men sidan dei ikkje vil ha oss opp før utpå dagen, blir me sittande heime i nokre timar og tvinna tommeltottar.
Eg har mista litt av gleden med heile 17 mai.

Gammel 08-05-12, 22:41   #76
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Normalt er vi på skolen fra rundt 10 og frem til 14-tiden.

Vi har stort sett alltid hatt besøk her på ettermiddagen og servert middag. Enten grilling eller spekemat/minikoldtbord.

I år jobber jeg dagvakt og går dermed glipp av det som skjer på skolen () og håper jeg kommer hjem til ferdig middag.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 00:17   #77
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Jeg tenkte jeg sku ta med meg kamaraet og stikke langt avgårde. Gruer meg til 17mai uten sønnen, heldigvis går bhg toget den 16mai.

Men etter å ha levert han til mora til 17mai frokost tror jeg at jeg "rømmer" den dagen da det er hennes samvær på 17mai i år. Er det shitvær blir jeg nok stort sett hjemme

Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 04:24   #78
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har blitt bedt til Bergen på 17 mai,så vi setter snuta vår dit,og blir til 20 mai.
Opplegg 17 mai aner jeg ikke hva blir,overlater det til han som er "guiden" vår

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:23   #79
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden barnetoget her vi bor ikke går før kl. 12.30 i år, dropper vi det. Russetoget i Drammen går kl. 13.00 og vi må jo nesten få med oss det siden storebror er russ i år. Så det blir vel en middag der før vi drar hjem tenker jeg.

Gammel 14-05-12, 22:25   #80
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ordnet seg! Mer festglade foreldre enn oss har meldt seg, mer enn frivillig, til å gå i barnetoget med tredjetrinn, så da slipper vi unna og reiser på hytta allerede på onsdag!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.