|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deler barna rom?Gutt 9,5 og jente 4,5 deler rom, det går stort sett veldig greit. vi har delt rommet i to med en sånn expedit-hylle, så de ser ikke hverandre når de skal sove (samt at minste er alltid sovnet når eldste legger seg). |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Deler barna rom?Eneste jeg har mot å la ungene få felles rom nå er egentlig at de legges samtidig, også sovner Knerten sånn en times tid før lille frøken vil-ikke-sove, så jeg er redd hun ville holde ham våken...
|
|
|
#63 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Deler barna rom?Jeg tror i grunnen det at dette "behovet" ungene har for å ha egne rom, er noe vi foreldre har vært med på å konstruere. Joda, jeg forstår at større unger/ungdommer har behov for litt privatliv, men nei jeg tror ikke at barna trenger hvert sitt rom. Om ett års tid, skal gutten her i huset dele rom. Minstemann må bare ut av mammas mage først, og så tilbringe litt tid på vårt soverom.
|
|
|
|
#64 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deler barna rom?Hadde gutta våre vært nærmere i alder, hadde de kanskje delt rom. Slik det er i dag gjør de det ikke. Jeg tror ikke Storebror på 19 hadde synes det var ok å måtte dele rom med 9 åringen.
|
|
|
#65 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Deler barna rom?Mine får hvert sitt rom i løpet av sommeren, foreløpig ligger babyen hos oss. Jeg ser ingenting i veien med at søsken deler rom, jeg delte med min fire år yngre søster fram til jeg var omtrent tretten, enda jeg hadde eget rom til disposisjon de siste åra. Før det var det kontor og gjesterom der.
|
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Deler barna rom?Her satser vi på at det blir deling av rom når baby kommer. Til å begynne med så sover babyen inne hos oss, men når han/hun sover natta gjennom så satser vi på at de deler rom til tross for 4,5 års forskjell. Jeg har tre søsken og vi hadde ikke fem soverom da jeg vokste opp altså. Helt vanlig det vel. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Deler barna rom?Jeg lurer på om HI har lest alle svarene jeg, siden dette var hennes første og eneste innlegg på Fp.
|
|
|
#68 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deler barna rom?Jeg tror heller ikke at barn MÅ ha eget rom, våre hadde ikke det før nå i høst(som sagt), |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deler barna rom?Nei. De to eldste delte et års tid, men det gikk ikke. Nå har alle et rom hver,men de to eldste sover ofte sammen i kjellerstua på sovesofaen...
|
|
|
#70 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Deler barna rom?Mine to delte rom helt til storesøster ble 10 og ønsket seg eget rom, og siden vi hadde et som kunne pusses opp så fikk hun det. Det hadde vært uproblematisk for dem å fortsette å dele om det hadde vært nødvendig. De sover ofte på samme rom i helgene, fordi det er koselig. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Weeeee
|
Sv: Deler barna rom?Jeg tror du har fått svar i denne tråden.
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre. Sist redigert av Vito : 04-05-12 kl 21:04. Årsak: Skriveleif |
|
|
|
|
|
#72 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Deler barna rom?Mine to gutter på 3 og 5 deler rom, aldri vært noe problem. Vi har to store soverom og et knøttlite,som brukes som kontor. Fram til gutta blir større, kan jeg ikke se det blir noe større problem. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deler barna rom?Våre deler ikke rom. Selv har jeg alltid hatt eget rom, mens mine søstre har delt i alle år og likt det godt. Selv ville jeg neppe prioritert å ha et rent gjesterom, jeg ville heller at barna skulle hatt hvert sitt rom. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Borte
|
Sv: Deler barna rom?
Virkelig? Jeg syns da ikke dette er i nærheten av det rareste, særeste eller verste noen har laget forumtema av på vegne av venner.
|
|
|
#75 |
|
Weeeee
|
Sv: Deler barna rom?Da har jeg i så fall misforstått helt det hun skriver, for jeg oppfattet ikke at hun spurte om det var en levende løsning på vegne av sine venner.
|
|
|
#76 |
|
Sv: Deler barna rom?Jeg leste det også som en "støtt meg i at vennene mine velger en dum løsning"-greie, og at HI ikke har kommet med et eneste innlegg til, får meg ikke til å tro at "så flott da at alle dere mener at vennene mine velger lurt, dette skal jeg fortelle dem med en gang sånn at de slipper tenke mer på det" er HIs reaksjon på svarene i tråden.
|
|
|
#77 |
|
Borte
|
Sv: Deler barna rom?Jeg leste det som dere, men syns fortsatt ikke det er noe tema som skiller seg spesielt fra tusenvis av andre tema vi har hatt til diskusjon her.
|
|
|
#78 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Deler barna rom?Eg var i Ecuador og besøkte lokale venner for mange år sidan. Dei var på min alder (nokonogtjue) og budde heime (heilt naturleg i land utan studiefinansiering). Eg var *veldig* overraska over at dei delte rom sjølv om dei hadde digert (4-5 gjesterom) hus. Men det var heilt vanleg og naturleg for dei, venninna mi (som var rundt 20-22 år) grua seg til storesøstera skulle flytte ut etter mastergraden sin, for då måtte ho jo bu aleine der... |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Sv: Deler barna rom?Det er sant nok, vi diskuterer så mangt, så derfor har jeg bidratt med info om hva min barn gjør, ikke gjør, skulle gjøre, kanskje skal gjøre, og hvorfor de for tiden ikke gjør det, og hvorfor jeg ikke er sikker på om de gjør det i fremtiden eller ei.
|
|
|
#80 |
|
Weeeee
|
Sv: Deler barna rom?Jeg hadde automatisk generalisert litt mer enn det det er gjort i hovedinnlegget.
|
![]() |
|
|