Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flytte eller ikke flytte?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 09:51   #61
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flytte eller ikke flytte?

Da har jeg forhørt meg angående lukt Camomilla. Det må vaskes virkelig grundig. Type tak på dynkes, stå litt og så vaske. Ikke vanlig flyttevask med andre ord. Mulig det må ozonbehandles også. Det er ikke umulig, men det vil ta tid.

Gammel 04-05-12, 09:54   #62
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Da har jeg forhørt meg angående lukt Camomilla. Det må vaskes virkelig grundig. Type tak på dynkes, stå litt og så vaske. Ikke vanlig flyttevask med andre ord. Mulig det må ozonbehandles også. Det er ikke umulig, men det vil ta tid.

Tusen takk, Star.

Gammel 04-05-12, 10:21   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

De som solgte oss huset vi har kjøpt, fortalte at hun som bodde der før dem hadde røyket inne. De hadde vasket og vasket og vasket etter at de overtok, men endte med å male taket for å bli kvitt det.

Jeg hadde tenkt meg nøye om før jeg kjøpte et slikt hus. Men spesielt i vårt tilfelle fordi jeg har en sønn med astma da.

Gammel 04-05-12, 11:34   #64
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Du blir ikke kvitt det med maling. Lukta vil sive gjennom malinga etter hvert.

Gammel 04-05-12, 11:36   #65
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ikke bare maling nei. Massiv rengjøring først. (men vasker du et tak mange nok ganger er det ofte greit å male tilslutt, det blir fort skjoldete...)

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt et innrøkt hus jeg, for å være ærlig.

Gammel 04-05-12, 12:24   #66
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

På det ene rekkehusfeltet der får jeg ihvertfall sånn koselig "Portveien 2" følelse. Ikke fordi husene er små, men fordi det er så "hjemmekoselig" i gatene der. Det virker som ett koselig nabolag.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Prikker dere, men tror både Fløyel og Olifant er på rett sted når de tror hvor det er.

Husnr 2 - definitivt! Utrolig koselig område, barnevennlig og fint er ihvertfall mitt inntrykk. Kjenner ett par familier som bor der og de er veldig fornøyde med området. Nå vet jeg jo ikke akkurat hvor du bor idag, men det er klart radiusen til barna blir større og større, men samtidig så ser jeg at ungene, ihvertfall mine, holder seg til vårt "felt". Vi bor på ett stort område hvor feltene nesten har "sklidd" sammen etterhvert som de bygges ut.

Vi bodde tidligere i ett eldre boligområde, naboene var en generasjon over oss, dvs. de begynte å få barnebarn som var på besøk i helgene. Frøkna måtte vi da kjøre til venner for sosialkontakt på ettermiddagene/helgene. Vi flyttet inn i en ny verden når vi flyttet til ett barnevennlig område. Har ikke angret ett sekund. Her har ungene gangvei helt til skolen og det er lekekamerater rundt i gatene og på fellesområdene. Ja, ungene får større radius ved økt alder, men jeg føler meg roligere ved at de slipper å krysse store tungt trafikkerte riksveier i en alder av 10-12 år for å leke med venner. :mulig jeg er hysterisk hønemor, men jeg er nå sånn: Vi bodde på toppen ved Kroa i nabokommunen.

Gammel 04-05-12, 15:19   #67
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den innrøkte boligen har fått to lave bud som selger har avslått.
Vi avventer til mandag mtp bolig nr 2.

Jeg har snakket med megler og snakket litt rundt hva vi evt kan forvente oss å evt få for vår bolig. Usett og kun prat med megler var det vi håpet på av pris for denne boligen.
Vi tar en ny prat på mandag.

Vi har flere bekjente og venner i flere av gatene her nede og ett godt vennepar i samme gate som vi kikker på.

Gammel 04-05-12, 18:03   #68
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjettet at dette måtte være disse to. Du vil ikke vurdere den med jaccuzi.... Jeg kan ta med avkjølt Cava.

Gammel 04-05-12, 18:16   #69
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

[...] og ett godt vennepar i samme gate som vi kikker på.

Hehey, høres ut som et livlig strøk!

Gammel 04-05-12, 19:42   #70
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg gjettet at dette måtte være disse to. Du vil ikke vurdere den med jaccuzi.... Jeg kan ta med avkjølt Cava.

Den var veldig fin, men ikke i den veien vi vil bo.
Men du kan ta med avkjølt Cava any time.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hehey, høres ut som et livlig strøk!

Kryss fingrene på mandag da.
Burde ha hellet med oss siden det er noen som har bursdag da....

Gammel 04-05-12, 20:27   #71
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den med jacuzzi ligger midt mellom mitt og en annen medforumists barndomshjem.

Jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt noe innrøkt hus, Camomilla.

Gammel 04-05-12, 20:35   #72
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med badedings, hvorfor har de kuttet gulvet midt på kjøkkenet? Ville ha lagt fliser på hele kjøkkengulvet, og fjernet parketten. Ellers var det jo kjempefint, og bra planløsning. Ville nok ha delt av til et soverom til oppe, for å få mer ut av plassen.

Gammel 04-05-12, 20:37   #73
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri turt å kjøpe det innrøkte...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 20:39   #74
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha-ha, det var ikke kjerringkoker der da jeg lufta bikkja i huset tidlig på 80-tallet, gitt.

Gammel 04-05-12, 20:51   #75
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ha-ha, det var ikke kjerringkoker der da jeg lufta bikkja i huset tidlig på 80-tallet, gitt.

Nei.

Gammel 05-05-12, 02:04   #76
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Jeg hadde en fin oppvekst i dette rekkehusområdet, har flere barndomsvenner som har flyttet tilbake med egne barn og kunne godt flyttet tilbake selv om det ikke var for at vi har nesten tilsvarende oppvekstmiljø her vi bor nå (samme kommune). Når dere i tillegg har både venner og bekjente i nabolaget, ville jeg ikke nølt med å slå til.

Sist redigert av Verdande : 06-05-12 kl 03:54.
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:55   #77
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Kan dere krysse fingre og tær i dag eller?

Gammel 07-05-12, 08:56   #78
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Krysser herfra!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 08:56   #79
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Skal krysse alt jeg har Camomilla!
Hvilket hus er det forresten?

Gammel 07-05-12, 08:59   #80
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Det uten røyk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.