|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?
Det står på vår at vanlig salt er for grovt, så da må vel havsalt bli enda verre?
|
|
|
#62 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Maskinen vår er ganske ny, men mulig den er elendig, da. Jeg er helt nødt til å fjerne smøreost fra kniver og eggerester fra tallerkener. Det går ikke av ellers. Smøreost er noe av det verste å få bort når det først har størknet. For ikke snakke om banan. Det ødelegger jo hele bestikket. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Personlig pessimist
|
Rart. Ikke noe problem med smøreost og banan her. Og vi har en 6 år gammel, ikke så veldig dyr oppvaskmaskin fra Electrolux. Men oppvasken står ikke lenger enn over natten, eller fra frokost til middag her.
|
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Alt går i maskinen (bortsett fra jernpannene). Vi skyller ikke, men skraper bort matrester. |
|
|
|
#66 |
|
Pauset
|
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Nei, skyller bare hvis det er ille. Ser liksom ikke noe poeng i å skylle alt. Da kunne jeg jo likegjerne slengt på en dråpe Zalo og droppe vaske i vaskemaskinen. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Alt det forsvinner i vår maskin. Den kjøres daglig, så det rekker ikke sette seg så veldig fast. Vi skyller sjelden. Vi kjører ikke på kortprogram, to timer og 60 grader varme eller mer. Kan det være at du bruker et kortprogram som ikke er effektivt?
|
|
|
#68 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Mitt inntrykk er at det gjør vondt verre å skylle litt, for det blir en slags hard hinne på matrestene som gjør det enda vanskeligere for maskina å gjøre rent.
|
|
|
#69 |
|
Kontrollfrik
Nope. Det varer flere timer og jeg kjører alltid på 70 grader. Det har vært sånn med allle maskiner jeg har vært borti, så jeg trodde det var sånn. Det er ikke noe problem for meg, altså! Jeg bare nevnte det. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
på slep
Så rart at du må skylle. Men hvis det ikke er noe problem, så er det jo greit.
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Nei, det er overhodet ikke noe problem. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
på slep
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Fastbrent mat må jeg fjerne først hvis jeg vil at alt skal bli borte. Tror jeg i alle fall, for jeg sjekker det sjelden.
|
|
|
#73 |
|
heimføing
|
Mens hos meg er det kasserollene som fyller opp maskinen når jeg er aleine (og matboksene de ukene jeg har barn her). |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Ildfaste former og gryter med fastbrent belegg setter jeg alltid i vann til dagen etter, da går det bort lett som en plett. Er det skikkelig ille, har jeg litt maskinoppvaskmiddel i vannet, det er magisk. Jeg ser jo at Sun og lignende har tv-reklamer der man kan sette en ildfast form med så forbrent belegg at man knapt ser fargen på formen, rett inn i maskinen og så vips er den ren. Det er vel bare juks og bedrag, tar virkelig maskiner bort slikt belegg? Jeg har ikke prøvd, for min gamle maskin var en idiot. Denne er helt splitter ny og veldig god, men jeg hadde nok satt det i vann uansett.
|
|
|
#75 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som om eg skulle ha skrive det sjølv!!
|
|
|
#76 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Jeg tømmer av matrester, og skyller om det feks er mye saus på fatene. Ut over det så skyller jeg svært lite.
|
|
|
#78 |
|
I endring
|
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Etter at oppvaskemaskintømming ble guttungen sin jobb setter jeg den på oftere enn før.
|
|
|
#79 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ikke skylle oppvasken før man setter den inn i oppvaskmaskinen?Apropos for dårlig plass til å putte inn gryter og matbokser og den slags, så fikk vi et nytt og bedre hverdagsliv etter at vi byttet ut til Asko med tre hyller. God plass til gryter og middagsasjetter under, og i midten er det plass til 2-3 matbokser pluss alle store kjøkkenredskaper som tidligere tok mye av plassen i øverste kurv, slik at den også nå kan utnyttes til fulle. Anbefales!
|
|
|
#80 |
|
Ringskrømt
|
Mm. Skyller hvis det er virkelig ille. Hvit saus i bunnen av gryta får litt (kaldt) rennende vann på seg før den går i maskina. Har jeg mye som skal i maskina vasker jeg heller en gryte eller to, enn å vaske tallerker og glass. Gidder ikke vente med det, heller, så da tar jeg det for hånd.
|
![]() |
|
|