Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du tran hver dag? Og spiser du mye fet fisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser du fet fisk og tar du tran
Spiser fet fisk hver dag 6 4,72%
Spiser fet fisk mer enn to ganger i uka 32 25,20%
Spiser fet fisk en gang i uka 45 35,43%
Spiser fet fisk mindre enn en gang i uka 30 23,62%
Tar tran 42 33,07%
Tar ikke tran 57 44,88%
Dekker d-vitaminbehovet på annet vis 24 18,90%
Meh 11 8,66%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 16:04   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du tran hver dag? Og spiser du mye fet fisk?

Jeg er rett og slett ganske dårlig. Jeg tar bare tran i teorien, hater all form for påleggsfisk og vi har for lite fisk til middag også. Selv om det har blitt bedre.

Men D-vitaminnivået mitt var helt greit, mener jeg. Noen fordeler skal vi blåhvite ha også, antar jeg, vi utnytter i hvert fall hver eneste solstråle maksimalt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 20:33   #62
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte annet.
Jeg tar Kalsiumtabletter med 200IU Vit D3 hver ukedag.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 20:36   #63
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Vi tar tran daglig. Prøver å ha fiskemiddag 2-3 dager i uken. Men det blir gjerne bare en middag i uken med fet fisk, resten går i torsk, sei og div. Makrell i tomat på brødskiven en gang iblandt. :-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 20:40   #64
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg undrer meg på hvor representative vi er vi som svarer her?

Hehe.. Der tror jeg du har ett poeng..

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 21:06   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

. Noen fordeler skal vi blåhvite ha også, antar jeg, vi utnytter i hvert fall hver eneste solstråle maksimalt.

Det trodde jeg også. :B.M:Fregnegurine:

Gammel 26-04-12, 22:24   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skjønte deg ikke, Esme. Tenker du at symptomer på mangel på vitamin d ikke er reelle eller skyldes noe annet?

Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:33   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tar tran hver dag og spiser fet fisk, tja, en gang i uken?

Gammel 26-04-12, 23:44   #68
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utrolig dårlig på fisk og tran. Men egentlig er det jo bare å spise makrell i tomat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:16   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser såpass mye fet fisk at det skal dekke behovet. Tar d-vitaminer i tillegg. Takler ikke tran så jeg satser på å få i meg fettsyrene på naturlig måte.

Gammel 30-04-12, 13:32   #70
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Spiser fisk en gang i uka, men ikke så ofte den er fet, er ikke så glad i fet fisk. Tar ikke tran eller d-vitamin, men dekker behovet mitt (er jeg ganske sikker på) gjennom annen mat og drikke, spesielt ekstra lett melk.

Gammel 30-04-12, 15:31   #71
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi spiser fisk to til tre ganger i uken. Men det varierer hvilken fisk vi spiser da. Ofte laks, men også en del torsk.
Jeg og vesla digger dessuten makrell på skive, og spiser nok det fire-fem dager i uken også.

Hun tar Eskimo sin olje, men vi er ikke flinke nok der. Hun er forøvrig ute stort sett hele dagen i bhg, så jeg er ikke bekymret. Det samme gjelder for meg når jeg er på jobb.

Gammel 30-04-12, 15:47   #72
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Spiser fisk i hvertfall to ganger i uken,makrell i tomat på brødskiva nesten hver dag. Og en fiskemiddag i uka.

Ungene tar tran og sanasol hver dag.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:49   #73
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Så noen skrev at de drakk den grønne melka,er det mer d-vit i den enn de andre?:clueless:

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:56   #74
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Den er tilsatt d-vitamin, Fjols.

Gammel 30-04-12, 16:10   #75
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tar ikke tran eller d-vitaminpiller. Spiser ikke laks eller ørret - jeg klarer bare ikke smaken av det. Vel, selvfisket ørret er noe annet da, det går ned på høykant, men oppdrettsfisk sliter jeg seriøst med å klare smaken på.
Makrell i tomat spiser jeg innimellom, men ikke ofte. Jeg prøver å unngå sukker mest mulig, og det er sukker i tomatsausen.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 16:11   #76
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tar trankapsler og spiser laks en dag i uka. Ingen av oss spiser Makrell i tomat.

Gammel 30-04-12, 18:12   #77
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

jeg jobber med omega 3 så her går det ned store doser hver dag

Gammel 30-04-12, 18:42   #78
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar jaffal ikke tran, men spiser fet fisk 1-2 ganger i uken. Ogsaa reiser jeg saa ofte jeg kan paa ferie til steder med sol for aa faa min dose naturlig vitamin D.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:56   #79
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar ikke tran, men spiser fet fisk minst to ganger i uka.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 23:04   #80
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tar Omega-3 med A, C, D og E-vitaminer i tillegg til at jeg spiser 2 skiver makrell-i-tomat hver dag (og/eller røykt laks/ørret). Vi har fiskemiddag alt for sjeldent, ca 1 gang i uka, men barna har samme inntaket av tran og fiskepålegg som meg.

I tillegg er vi ute hver dag, og passer på at vi får litt sol på kroppen (ca 15 min) før jeg tar på solkrem når det er høy stråling siden kroppen ikke nyttiggjør seg så godt av strålene til D-vitaminproduksjon under solkremen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.