Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ryddestafett

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-12, 09:35   #61
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett

Mira sin tur til å finne en oppgave i dag!

Gammel 14-04-12, 12:29   #62
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Dagens oppgave er kjøkkenbenken.
Ta bort alt og skrubb den!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 12:33   #63
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Puh. Det blir litt her. Akkurat nå ser man ikke kjøkkenbenken. Jeg skal gå på med friskt mot i ettermiddag!

Gammel 14-04-12, 12:41   #64
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

super oppgave i dag også!

Gammel 14-04-12, 13:08   #65
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Da har jeg ryddet stua, og tatt litt bilder. Det var som sagt tidenes kaos etter leking i går, så i motsetning til det vi vanligvis gjør (dvs rydder alle sammen før leggetid) lot vi alt flyte og da ungene var i seng satte vi oss ved PCene i kjellerstua i stedet. I dag ble det derfor litt dobbelt oppdrag. Jeg og storebror ryddet leker, mens mannen tørket litt støv her og der. Det ble ganske bra (og det trengtes!).
Jeg advarer mot sterkt før-bilde.

Gammel 14-04-12, 15:07   #66
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Godt jobba, Myria!

Og kjøkkenbenkoppgaven er en utfordring her også, men det er så avgrensa område at det faktisk går ganske ok. Skal få tatt den litt utpå dagen, for her er det stua som skal til pers da jeg ikke rakk det i går.

Jeg har altså valgt ut de to bordene, tørke støv av tv-duppedittene og støvsuge.

Sånn ser stuebordet ut. Ikke så verst, hva? Noen leker og et par bøker som er lett å rydde bort.

Det er på hylla UNDER bordet at den virkelige jobben er. Her er det ikke sortert på minst ett år. Det positive er at sikkert 90 % kan kastes og resten er skolebøker.

Spisebordet. Her pleier sammenbrettede kleshauger å havne, samt ungenes tegnesaker, perler etc. Det er ganske ryddig i forhold til hva det pleier å være ...

Gammel 14-04-12, 18:52   #67
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ferdig! Dvs, jeg gadd ikke støvsuge gulvet. Det får bli i morgen. Ble plutselig "mett".

Underveis. Jeg bare dytta alt ut på gulvet. Tok ca ti minutter å rydde i alt - og mye kunne kastes. At jeg ikke har gjort det før.

Ferdig bord (og jeg har støvtørka borte ved TV-en og kasta den grusomme fjernkontroll-holderen jeg fikk til jul av mine foreldre det året pappa gikk amok på netthandelen.no ...

Spisebordet:

Det er minst tyve andre ting på stua som burde taes, men da står jeg til i morgen og vil enda ikke være ferdig.

Jeg legger ut bilder fordi det er motiverende, og fordi jeg på en måte "må" når jeg har noen som skal se resultatet. Jeg HAR masse rot og jeg ER rotete. Det er ikke sånn at jeg kokett sier at det er litt rotete altså, mens det bare ligger et par leker på gulvet. Her er det til tider skikkelig kaotisk, og ALLE flater er stappa med rot. Prepare to be shocked gjennom hele denne tråden.

Gammel 14-04-12, 19:06   #68
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Dagens siste oppgave. Kjøkkenbenken altså. Denne er, som dere kanskje kan gjette dere til, konstant rotete hos meg. Her er påskeegg og halloween-bøtter i skjønn forening med ting som skal vaskes, ting som ikke har noen plass og ting som might come in handy. Fantastisk blanding. Helt clutter free blir ikke denne benken i dag, pga nevnte ting som ikke har noen fast plass, men det kan bli veldig mye bedre enn dette.

Midt i bildet ser dere vinen jeg har tenkt å tylle i meg når jeg bare blir ferdig her.

Gammel 14-04-12, 19:19   #69
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Vi har også ting og saker over alt, Jolie. Men jeg får ikke gjort meg ferdig med noe. Som i dag, da jeg skulle ta kjøkkenbenken. Måtte rydde vekk tingene, sant. Men skuffene var stappfulle. Så da måtte jeg begynne å vaske og sortere skuffer. Er ferdig med to skuffer og en ende av kjøkkenbenken. Så har jeg hauger med lokk til plastbokser som nå ligger ved oppvasken. For boksene ligger sansynligvis inne i et annet skap, og det er KARUSELLEN fylt med tupperware og annen snacks. Jeg makter ikke å begynne på det nå. Får se om jeg bare presser inn lokkene der, sånn at jeg får nogenlunde skikk på kjøkkenbenken.

Og så lurer jeg på en ting - hvilken kronidiot av en konstruktør fant på at det var kjempelurt å bare ha lave vegger på høye kolonialskuffer. Tingene detter jo ut så snart man åpner skuffen.

Men - artig dette. NOE blir nå i alle fall gjort. Og noe går ut av huset hver dag. Fant blant annet tre stykk melsikter eller hva det heter. To til og med i samme størrelse. Der ryker den ene ut altså. Må si det er utrolig sjelden jeg sikter mel. Av og til hvis jeg baker foccacia.

Gammel 14-04-12, 20:34   #70
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ren benkeplate og glinsende fliser. Men nå er jo både stuebordet og spisebordet rotete igjen. Fort gjort å rydde da

Gammel 14-04-12, 20:36   #71
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Jeg er klar for vin! Litt juks er det, da, for jeg har stappa mye rot og skrot i bokser og satt det på diverse hyller. De hyllene skal ryddes senere, så finsorteringa får jeg ta da.

Gammel 14-04-12, 21:26   #72
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Imponerende innsats. Stua mi var faktisk helt blåst i utgangspunktet. Kjøkkenet tok mannen mens jeg gikk tur med bikkja. Fiks ferdig - og strengt tatt inenting å skryte av.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 21:36   #73
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så flinke vi er! Kjøkkenbenken er tatt, men den pleier vanligvis å være ryddig og fin, så det var ikke så stor jobb. Fikk vasket litt godt bak brødrister, brett med flasker til lillebror og sånt, så det var fint å få gjort.

Gammel 14-04-12, 21:42   #74
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ryddet i et skap og fant diverse medisiner gått ut på dato. De er samlet i en pose, klar til å leveres til apotek neste gang jeg skal dit.

Gammel 14-04-12, 23:50   #75
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg ser det er min tur til å komme med oppdrag i morgen? Jeg er litt forvirret over datoene i første innlegg, for jeg står på 16. april, men i dag er jo bare 14. og allerede er vi ferdige med 15. apriloppdraget?
Uansett, jeg tillater meg å legge ut oppdrag allerede i kveld, for vi får besøk i morgen så jeg er usikker på når jeg får litt tid foran PCen. Jeg satser på å få gjort mitt i løpet av morgendagen og legger ut før/etter-bilder på kvelden
Neste oppdrag er kjøleskapet. Mitt har i allefall ikke vært vasket på en stund (vasker jo søl og sånt underveis da, men er lenge siden jeg tok en generell gjennomvask), og varer som ikke brukes så mye av (spesielt varer på glass) kan fort stå til de går ut på dato. Jeg regner med jeg ikke er den eneste, så jeg håper dette er et nyttig oppdrag for flere og jeg venter spent på bilder av ryddige og rene kjøleskap i løpet av helgen.

Gammel 14-04-12, 23:56   #76
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Aha, jeg har tullet med datoene.

Puh! Kjøleskapet ja!! Vi har kjølehjørne :gruer seg:

Gammel 15-04-12, 12:13   #77
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hah, mitt er faktisk ganske tomt. Men en vask er sikkert ikke dumt.

Gammel 15-04-12, 12:38   #78
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Jeg fortsetter på kjøkkenbenkoppgaven. Kjøleskapet er ikke så galt. Kjøkkenbenken er nå ferdig da, men jeg har en pose full med lokk og andre odde ting som jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av. Må se om de lokkene har en eier, hvis ikke må de mistes.

Kastes tupperware i restavfall eller i plast? Jeg vet jo at det er plast, men er usikker på om det er av den typen som kan resirkuleres?

Gammel 15-04-12, 13:51   #79
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøleskapet idag ja? Passer perfekt. Trengs også.

Er det forresten mulig å bytte dag? Min dag er vel 28. eller 29. april og da er jeg bortreist. Drar 28 og kommer hjem 1. mai.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 13:54   #80
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Hvilken dag passer da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.