|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Billige familieferier?
Det skjønner ikke jeg, for vi fikk flybilletter til USA (reise til San Francisco og hjemreise fra Salt Lake City) til 23.000 i fjor sommer. Da bestilte jeg på nyttårsaften.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Billige familieferier?Jeg synes det høres ut som en rimelig sommerferie, Smilefjes. Uten at jeg aner hva slikt pleier å koste. Vi er litt håpløse på å budsjettere slikt, og ikke minst på å regnskapsføre.
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Hørtes helt greit ut, men erfaringsmessig går det veldig mye mer lommepenger på en slik type ferie enn på en sydenferie. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Billige familieferier?Billigste jeg fant da jeg lette etter sydenturer midt i juli, var rundt 25.000 kroner (2 uker) til småhoteller i Tyrkia. Noen var fine altså, og jeg kunne godt valgt noen av dem, men nå valgte vi å betale litt mer.
|
|
|
#5 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Jeg ser at tråden spør etter billige familieferier, og turer til 30 000 pluss er for meg ikke helt i den kategorien. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Billige familieferier?Vi ser på 1 uke i Gdansk nå, og det vil koste oss ca 10 −15 000 kr for 2 voksne og 2 barn, med fly og overnatting.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 29-03-12 kl 19:23. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Si fra om dere er der mellom 18 og 25 juli, så kan vi ta en kaffe.
|
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Billige familieferier?Jeg syns også 50 000 for en ferie er mye og første gang vi brukte så mye på ferie så gjorde det nesten vondt langt inni sjela for en "gjerrigknark" som meg. Det jeg prøver å tenke på når vi bruker så mye er at vi er faktisk 6 stk. Vi kan ikke regne med å få en ferie med fly/hotell og lommepenger/mat til 20 000. Jeg har valgt å få mange barn og da har jeg også valgt at det blir dyrere å gjøre ting jeg liker.
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Billige familieferier?Vi betaler underkant av 30 000 for fly, leiebil og leilighet for oss tre i tre uker i Florida i sommer. Nå ser jeg jo, i denne tråden, at dette er veldig billig i forhold til hva man betaler for 14 dagers charter.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvordan klarte dere å få det såpass "rimelig"?
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Billige familieferier?Fin pris. Jeg har tenkt meg til Florida. Mannen er ikke helt på gli, for å si det pent. Ikke har vi bestilt noe heller, men det ordner seg. Vi var bare på hytta i fjor (som ikke er vår engang, så det var jo kjempegratis), så jeg syns jeg fortjener det. Lukk øya og dra kortet, tenker jeg vi sier. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Permakulturell
|
Sv: Billige familieferier?Enkel sjel. Sommerferien tilbringes best i Norge.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Billige familieferier?Vi kan jo spare i flere år og ta DEN Floridaturen sommeren 2017 eller noe.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Billige familieferier?Smilefjes: Synes det høres ut som en grei pris for ferien, jeg. Vi betaler omtrent det samme for en uke i Danmark på Skallerup Klit, hvor det er stort innendørs lekeland, badeland mm. Ferjebilletter og frokost og middag på ferjen er også inkludert. Vi var der en uke i fjor også, 25 grader hele uken, så da var det absolutt verdt hver krone. Nå skal jeg faktisk reise med barnas pappa, samme gjorde vi i fjor, så vi betaler 9000 kr hver. Da føles det greit. Pga at jeg reiser med ham har vi valgt et litt større hus så vi ikke går hverandre på nervene. Tror ikke jeg hadde vært villig til å betale 18 000 kr for det alene. Da hadde jeg nok heller valgt noe annet. Vi lager forresten det meste av maten selv.
|
|
|
#15 |
|
Metallica!!
|
Sv: Billige familieferier?Det hørtes veldig bra ut Smilefjes.
|
|
|
#16 |
|
Einsam
|
Sv: Billige familieferier?Vi (les: jeg) har ikke råd til å ta med ungene på dyre ferier, og er veldig glad jeg har unger som er glade i naturen, fiske, teltturer og fjellet |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Billige familieferier?Det hørtes ut som en rimelig ferie for så mange, Smilefjes. Jeg liker Danmark som ferieland.
Slippe å vite hvilket land man er i, slippe å menge seg med lokalbefolkningen og sørge for levedyktig økonomi ... Jeg syns det høres ut som helvete på jord, ikke paradis.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Billige familieferier?Fin pris, smilet. Selv priser jeg meg lykkelig over at Danmarksferiene er over.
Om vi hadde bestilt de billettene vi så på (i oktober), hadde USA-billettene våre (3 voksne, 1 barn) komt på 23 000 kr. Vi bestilte ikke, men valgte heller Spania. For oss 4 kommer fly, leilighet og leiebil på ca 25 000 kr for 2 uker. Sist redigert av 007 : 30-03-12 kl 11:03. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Billige familieferier?Om jeg ikke hadde kunnet planlegge sommerferien tidlig så hadde vi heller aldri tatt oss råd til å dra sydover på sommerferie.
|
|
|
|
#20 |
|
Drømmer
|
Sv: Billige familieferier?Vi skal også til Danmark , men drar 2.uken i juni da, vi betaler 4000 for hus med svømmebasseng inkluderer også billetter til Djurs sommerland, 2000 for båt t/r. Neste år blir det nok dyrere siden vi må dra en uke senere for da går poden på skolen. |
|
|
|
![]() |
|
|