|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Støvsuger du før vask? | |||
| Ja, hver gang, grundig også |
|
99 | 57,89% |
| Nja, som regl gjør jeg det |
|
40 | 23,39% |
| Ab und zu |
|
14 | 8,19% |
| Nope, driver ikke med sånt dritt |
|
2 | 1,17% |
| Nei, det ser jeg ikke poenget med |
|
7 | 4,09% |
| Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) |
|
9 | 5,26% |
| Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Mannen vasker med mopp. Jeg, vasker aldri. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Men da må du ha steike mange microfibermopper da? Grunnen til at jeg må dyppe den på ny i vannet er jo fordi den tørker inn når den dras over gulvet, og ikke nødvendigvis fordi det er så skittent på gulvet. Jeg har bare en sånn "hovedmopp" og den går i vaskemaskinen hver gang huset er vasket.
|
|
|
#63 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Støvsuger du før du vasker?
Du må ha mer enn en mopp, ja, men jeg pleier også å spraye/helle mer vann på gulvet om moppen blir tørr, men ikke skitten.
|
|
|
#64 |
|
Borte
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg støvsuger alltid først, men vasker sjelden hele huset samtidig. Sentralstøvsuger er det lureste vi noengang har skaffet tror jeg. Syns det er mye mindre pes enn å drasse støvsugeren rundt i huset. Jeg greier stort sett alle fellesarealene uten å bytte uttak.
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg har som sagt antatt 7 mopper. Bruker ikke alle på en gang, normalt sett, det kom noen eksyrs i hus når vi vasket ned/flyttevask der vi bodde før. Men jeg sprer vann utover gulvet, heller enn å dyppe moppen, microfiber skal jo helst være fuktig, ikke vått, så en liten spray vann på flekker her og der holder den fuktig og fin, samt løser flekkene, to fluer i en smekk.
|
|
|
#66 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg aner ikke hvor mange moped vi har. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Rockesøster
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Sentralstøvsuger. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Stiv
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Vasker?
|
|
|
|
#71 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jepp, jeg og.
|
|
|
#72 |
|
Nærmer seg
|
|
|
|
#73 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Støvsuger du før du vasker?De kjedeligste med sentralsøvsuger er å bære den mellom etasjene. Derfor har jeg sønn. Når han flytter ut har jeg en til å ta av. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg synes ikke sentralstøvsugeren er lett og smidig akkurat, men betraktelig bedre enn vanlige støvsugere. Jeg er glad i sentralstøvsugeren min altså. Ikke minst fordi det kommer en mann og bytter filteret eller posen eller hva det nå er en gang i året.
|
|
|
|
#75 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Støvsuger du før du vasker?Hva må man ut med sånn ca. for å installere sentralstøvsuger? Vi bor i rekkehus, usikker på hvordan vi skal gjøre det, men om vi skal bli boende her i 5+ år til, så vurderr jeg det sterkt. Det øker vel verdien på huset også.
|
|
|
#76 |
|
bits and pieces
|
Da er jeg like rar i så fall.
|
|
|
|
#77 |
|
Hertuginne
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Vaskehjelpen vår gjør det, da støvsuges det, så tørkes det støv og så vaskes gulvene til slutt og så kommer jeg hjem fra jobb til gullende rent hus.
|
|
|
#78 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg støvsuger alltid før jeg vasker gulvene. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Smugleser
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Ja.
|
|
|
#80 |
|
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Har dere veldig rene barn dere som "aldri" vasker gulvene? Eller er min veldig skitten? Han oppholder seg jo der hele tiden, han spytter og sikler når han ler og han tørker snørra si med fingrene om jeg ikke er rask nok og så på gulvet etterpå. Går det an å ikke vaske gulvene minst to ganger i uka, lurer jeg på?
|
|
![]() |
|
|