Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en snobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en snobb?
Ja, er en snobb på alle plan 6 2,83%
Er snobbete i meninger jeg har ovenfor andre 33 15,57%
Er snobbete i matveien, kun økologisk er bra nok 19 8,96%
Er snobbete i klesveien, du ser ikke meg på HM og Lindex 6 2,83%
Er snobbete i barneutstyrsveien; merkeklær og buggaboo 18 8,49%
Er snobbete på det kulturelle plan, her gjelder opera og Munch 21 9,91%
Er snobbete på det materielle plan; dyrt hus, dyr bil, hytte og båt 10 4,72%
Er snobbete i navneveien. Tommy Olsen; go home! 57 26,89%
Nei, er langt fra snobbete, men normalt opptatt av slikt 118 55,66%
Nei, er ikke snobb og det andre muligens vi karakterisere som trash 24 11,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 20:41   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en snobb?

Ingen svar som passet for meg. Jeg er IKKE noen snobb. Ganske enkelt. Jeg har viktigere verdier i livet....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:44   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ingen svar som passet for meg. Jeg er IKKE noen snobb. Ganske enkelt. Jeg har viktigere verdier i livet....

For meg er det en verdi i å kjøpe økologisk og fair trade. Jeg syns ikke jeg er snobb av den grunn altså, men ser jo at andre mener det.

Gammel 25-03-07, 21:14   #3
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

For meg er det en verdi i å kjøpe økologisk og fair trade. Jeg syns ikke jeg er snobb av den grunn altså, men ser jo at andre mener det.

Det var nå litt å overtolke meg det da Hvis det er jeg som er "andre". For meg er en snobb en som prøver å være noe mer enn det han er..... (kanskje det er en feiloppfatning jeg har)

Gammel 25-03-07, 20:49   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Kanskje du er en verdisnobb?

Gammel 25-03-07, 21:11   #5
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Kanskje du er en verdisnobb?

Ja, kanskje det Materielle ting får jeg ikke med meg i graven. Opplevelser sammen med de jeg er glad i lever videre.....

Etter å ha kjent på å stå med et bein i graven så blir snobberi det samme som å miste viktige verdier i livet. Men det er meg da.

Gammel 25-03-07, 21:14   #6
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Jeg er selvutnevnt rettskrivingssnobb, kultursnobb og navnesnobb.

Gammel 25-03-07, 21:16   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke snobb, jeg er fremmedkulturel. Ser med store, forundrede øyne på dere nordmenn og humrer litt for meg selv.

Gammel 25-03-07, 21:26   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg anser en snobb for å tro og ønske å være bedre enn andre, ser veldig ned på de som har mindre å rutte med og som velger annerledes. Litt sånn 80-talls i Miletjakke eller rosa fancy slalomdress som lo hånlig av de i busserull og arveklær.
Jeg ønsker ikke å være slik, og har en litt inngrodd østkantholdning mot fisefine vestkantfolk som tror alle på øst er trailertrash. Er sikkert litt harry, men prøver hardt å ikke være det.
Men jeg må innse at innerst inne har jeg en del snobbete faktorer på det materielle og intellektuelle plan. Kjenner at jeg har en viss forakt for typisk trash og ønsker ikke å identifisere meg med sånt. Men jeg tror jeg er ganske empatisk og menneskelig i det store og det hele.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 25-03-07 kl 21:45.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:43   #9
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Navnesnobb kanskje og rettskrivingssnobb i følge søstera mi. Ellers er jeg nok normalt opptatt av slik.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:02   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-03-07, 21:04   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åndssnobb, matsnobb, navnesnobb og kultursnobb.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:24   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Interessant tråd!

Jeg ønsker nok ikke å være snobbete på noe område, men jeg tror gjerne at noen oppfatter meg som snobbete på visse områder.

Skulle likt å sett en krysning av denne pollen og en poll om den enkeltes oppfattelse av hvorvidt man selv er en tolerant person.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:41   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke snobb. ikke på noen plan.

Jeg er vel heller litt trash vil jeg påstå.

Gammel 25-03-07, 21:46   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker virkelig å være en navnesnobb, men det er rett og slett ikke mulig når man heter Jensen. Da skyter jeg bare meg selv i leggen, og det gjør vondt!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:49   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ønsker virkelig å være en navnesnobb, men det er rett og slett ikke mulig når man heter Jensen. Da skyter jeg bare meg selv i leggen, og det gjør vondt!

Sleng på en stum h, og bytt ut s med z. Voilá - Jhenzen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 08:16   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av at jeg ikke er noe snobbete what so ever, men nå lurer jeg litt om jeg kanskje er litt snobb.. (og for meg er det ikke noe mål å være snobb altså)

-Jeg bor jo i drabantbyområde og her møter vi på barna Tommy René etc - når mamman går i joggedress og Tommy René springer rundt med pistoler og sånn, så er jeg kanskje litt snobbete selv...Men jeg kaller det fordomsfull jeg da

Gammel 26-03-07, 08:25   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hvem i all verden er det som frivillig svarer at de er snobbete i sine meninger overfor andre?

I følge speilet/selvbildet er jeg ingen snobb, men jeg er heller snobb i enkelte sammenhenger enn trash. Jeg tilhører nok det store sjiktet av øvre middelklasse.

Mange vil sikker påstå at jeg snobber både med mat, kultur og meninger (kankskje også navn). Men det er bare sånn jeg er. Synes ikke jeg er ovelegen adre på grunn av det.

Verdisnobb som Jessica kanskje?
Merkelig begrep egentlig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 20:55   #18
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok snobbete i manges øyne, mens jeg ser meg selv som nokså usnobbete.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:54   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hm, da tror jeg vi har forskjellige definisjoner av navnesnobb. Jeg definerer meg selv som navnesnobb og synes det er helt ok å ha et etternavn som er vanlig.

Det som vekker opp snobben i meg er f.eks. når navn som Kim blir stavet Chim, hvor da foreldrene tydeligvis har alminnelig smak, men ønsker å gjøre seg litt "fine".

Gammel 25-03-07, 21:58   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er nok litt snobbete på enkelte områder, men på ingen måte gjennomført nok til å krysse av noe sted.

Jeg er har noen snobbete holdninger ift. hvor jeg vil bo, litt snobbete på interiørfronten, litt på reisefronten, litt på hobbyfronten,litt på meningsfronten, litt på barneutstyr etc etc.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.