Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vaskehjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vaskehjelp?
Ja, jeg har hvit vaskehjelp 20 10,75%
Ja, jeg benytter meg av svart vaskehjelp 23 12,37%
Ja, jeg har svart vaskehjelp, men vil / skal bytte til hvit 6 3,23%
Nei, men jeg har planer om å skaffe en hvit vaskehjelp 12 6,45%
Nei, men jeg har planer om å skaffe en svart vaskehjelp 3 1,61%
Nei, jeg har ikke, men ønsker og drømmer om å få det, uten at jeg tror det vil bli realisert 57 30,65%
Nei, og jeg skal ikke ha vaskehjelp heller 46 24,73%
Jeg har hatt vaskehjelp, men har ikke nå lengre 14 7,53%
Annet / Brokkoli 5 2,69%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 18:09   #61
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Har ikke men kunne tenke meg det. Og en som kunne rydde og vaske klær Men tror jeg hadde syns det var litt rart å ha en fremmed i huset mitt.

Gammel 19-01-12, 18:12   #62
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør meg ingenting å rydde, vaske klær, skifte på senger, stryke skjorter, etc. Men gi meg ei vaskebøtte og en klut og jeg bryter nesten sammen i krampegråt, ev. blir mannevond og får lyst til å drepe noen med kniv. Ergo: vaskehjelp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 18:20   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Vaskehjelp var et krav fra meg hvis jeg skal jobbe fulltid. Mannen protesterte ikke et eneste sekund.

Gammel 19-01-12, 18:22   #64
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har "hvit" vaskehjelp.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 19:20   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Hovedgrunnen er at det tvinger oss til å rydde skikkelig såpass ofte som annenhver uke; som Tallulah sier, gjør det også at det er litt lettere å holde orden i mellomtiden også. Det er disiplinerende.

Gammel 19-01-12, 19:46   #66
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei.
Skal jeg først rydde kan jeg like godt vaske. Dessuten har jeg store og flinke barn og en mann som tar sin (og deler av min ) del.

Kom til samme konklusjonen jeg, når man først må rydde opp, så kan man like godt vaske også....nesten gøy å vaske da... Er ryddehjelp jeg skulle hatt

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 20:09   #67
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vi har ikke vaskehjelp, og kommer antagelig ikke til å ansette en heller. For oss er dette en unødvendig utgift, og vi klarer selv å vaske huset - når det måtte være. Dessuten har barna bare godt å delta i kjedelige hverdagslige sysler, som støvsuging og vasking av gulv/vinduer/hvilken flate det nå skal være.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 20:17   #68
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Nå bor jeg i så liten leilighet at jeg må vel klare å vaske den selv.
Vi har hatt svart vaskehjelp tidligere, men jeg ble aldri helt fornøyd med innsatsen.

Gammel 19-01-12, 20:53   #69
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Har hatt, og nå drømmer jeg om ny uten at jeg tror drømmen blir sann

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:58   #70
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ja det har jeg. Og det er det beste jeg bruker penger på egentlig.
Ofrer gjerne 800 kr mnd for det. Det betyr så utrolig mye. Hun kommer annenhver fredag. Jeg holder ved like og hun tar hovedarbeidet. Brettr klær og legger på sengetøy gjør hun også.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:20   #71
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det å skulle vaske selv "for da får jeg det sånn som jeg vil ha det" er et argument jeg ikke forstår. Når man ansetter noen til å gjøre en jobb, så instruerer man jo vedkommende til å utføre jobben på en tilfredsstillende måte. Det gjelder ute i arbeidslivet forøvrig, og det gjelder når du ansetter noen hjemme. Du kjøper en tjeneste, det er ikke snakk om at du har vaskehjelp for å hjelpe noen andre.

Den siste setningen her skjønte jeg ikke helt hvor du ville hen..?

Jeg er vanvittig nøye og pertentlig når det gjelder rengjøring her hjemme, og selv om vedkommende hadde gjort instruksene til punkt og prikke er jeg redd det hadde blitt uutholdelig, i tillegg til at jeg veldig ofte ser hva annet som må gjøres når jeg tar husvasken (f eks sortere i skjenken, rydde i garderobeskapet, sortere i skapet under vasken, ect). Skulle jeg ha skrevet instrukser på alt måtte jeg først ha gått over for å se hva som skulle bli gjort, og da kan jeg like gjerne gjøre det selv så får jeg gjort det akkurat når jeg kjenner at det er på tide å gjøre det. Dessuten hadde jeg ikke orket å måtte pirke på ting som ikke ble gjort, og lista mi hadde nok vært lang som et vondt år så da foretrekker jeg å gjøre det selv og på min måte.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:34   #72
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er greit nok, men med vaskehjelp så er det ikke mulig å utsette ryddingen, og det rekker dermed ikke å bli særlig rotete mellom hver gang.

Det er nok et argument som passer veldig godt hos oss. Det ville være det lille ekstra som gjorde at vi tok oss selv i nakken og utførte rydding litt mer skikkelig.

Dessuten ville vi fått frigjort tid til andre ting i heimen som nå bare utsettes. Vi har noen flyttekasser på lur.

Gammel 19-01-12, 22:35   #73
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg svarte Brokkoli fordi mannen steller hjemme inntil han får jobb, så da er det jo unødvendig.

Men den dagen begge er i omtrent full jobb, vil vi gjerne ha hushjelp.
Husarbeid tar mye tid, og jeg er ikke glad i f.eks klesbretting og rydding.
Hushjelpen vi en gang kanskje får, bør være også være flink å rydde i småsaker, lage supre systemer, kanskje sortere litt bilder på mac'en, lage flotte fotoalbum av alle de tusener på tusener med bilder.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:35   #74
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Annet: Mamma er pensjonist og vi har en løs avtale om at hun kommer og vasker her i ny og ne når hun kjeder seg for mye. Da vasker hun mens pappa lager middag. Nå har hun imidlertid brukket armen, så da må jeg (les: Mannen) vaske sjøl. Jeg håper hun blir frisk veldig snart.

Gammel 19-01-12, 22:58   #75
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Den siste setningen her skjønte jeg ikke helt hvor du ville hen..?

Jeg er vanvittig nøye og pertentlig når det gjelder rengjøring her hjemme, og selv om vedkommende hadde gjort instruksene til punkt og prikke er jeg redd det hadde blitt uutholdelig, i tillegg til at jeg veldig ofte ser hva annet som må gjøres når jeg tar husvasken (f eks sortere i skjenken, rydde i garderobeskapet, sortere i skapet under vasken, ect). Skulle jeg ha skrevet instrukser på alt måtte jeg først ha gått over for å se hva som skulle bli gjort, og da kan jeg like gjerne gjøre det selv så får jeg gjort det akkurat når jeg kjenner at det er på tide å gjøre det. Dessuten hadde jeg ikke orket å måtte pirke på ting som ikke ble gjort, og lista mi hadde nok vært lang som et vondt år så da foretrekker jeg å gjøre det selv og på min måte.

Vi har hvit vaskehjelp og har hatt det i fem år.
Jeg er nøye og trives med orden og system, det har vi fått til på en god måte fordi vi hver 14. dag får vaskehjelpen inn i huset. Alle ting har fast plass, ungene hjelper til og rydder sine ting og sine rom.
Vaskehjelpen er faktisk mer nøye enn meg og jeg slipper å rydde i skjenken når jeg egentlig skulle støvsuge og vaske gulv. Dersom jeg skulle gjort det ville jeg ikke blitt ferdig vasket, noensinne.

Jeg hadde en gjennomgang da vaskehjelpen startet opp og det har aldri vært nødvendig å pirke på noe, men jeg vet at vi har vært heldige.

Gammel 19-01-12, 23:01   #76
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg er skikkelig preget av en bok jeg leser. Barnepiken. Den handler om sorte hushjelper på 60 taller i Missisippi. Det ble bare helt rart å svare at jeg har svart vaskehjelp liksom

Gammel 19-01-12, 23:19   #77
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Skulle så gjerne hatt

Gammel 19-01-12, 23:37   #78
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Nei, men jeg trenger ryddehjelp. Er det ryddig så går vaskingen fort.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 23:58   #79
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Hadde noen få ganger i vår, og aldri igjen. Å rydde hele huset fordi hun skulle komme var mye mer stressende enn å vaske selv når det passet seg slik.

Gammel 20-01-12, 11:30   #80
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor nøye rydder dere da? Vi sørger for at det ikke står oppvask på benken. Vi rydder bort klær og poser som ligger slengt på golvene, men det er det hele. Utenom denne uka. Da visste vi ikke han hun skulle komme (trodde hun fortsatt hadde juleferie). Da fikk hun se det divinske hjem fra sin sanne side.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.