|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneBruker den flere ganger i uken (brødelskende familie) Ingen av oss har vært syke på ti mnd. Det beviser vel alt. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
can-jur
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneUngene mine fryder seg med å spise skalker de finner der
|
|
|
|
#63 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneJeg er like sjuskete som floksa. Ungene spiser skalker fra brødskjæremaskinen, jeg spiser smaksprøver i butikken etter å ha tatt på både brødskjæremaskin, handlevogn og alskens. Jeg er ikke redd for bakterier i det hele tatt, vasker meg som normalt og er skjelden syk. Det er helt unaturlig for oss å leve i en spritet, bakteriefri verden.
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneVi bruker den av og til, og sønnen min har fått skalker derfra gjennom hele oppveksten. De jeg har sett er alltid rene på morgenen, og jeg kan ikke helt se for meg at tørt brød på glatte metallflater utgjør den helt enormt store vekstplassen for ymse bakterier.
|
|
|
#65 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneEg er av dei som var veldig skeptisk, for eg trudde at brødet vart tørt. Men så ga eg det ein sjangs, og vi merkar ingen forskjell. Å smøre brødskiver er langt raskare nå.
|
|
|
#66 |
|
Curlingkone
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneDere får det jo til å høres ut som om jeg er megahysterisk, og det er et totalt feil bilde altså. Bare spør Nessie.
|
|
|
#67 |
|
Glamorøs
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneJeg hadde heller ikke brukt en maskin hvor håndtaket var nedgriset. Men jeg har altså aldri sett noe sånt. Og jeg har både sprit ved vasken på badet og i håndvesken.
|
|
|
#68 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneFor første gang i mitt liv, godt inspirert av denne tråden, kikket jeg på brødskjæremaskina i butikken i dag. Den så helt fin ut, så jeg skar opp brødet denne gangen med.
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneJeg er en megasjuske tror jeg. Ikke har jeg en gang vurdert denne problemstillingen og det er ikke alltid jeg vasker hendene mine med det samme jeg kommer inn etter å ha vært på butikken o.l. Vasker hendene etter jeg har vært på do, før jeg lager mat og det er vel egentlig det. Bortsett fra ved synlig skitt og daglig dusjing så klart. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkene
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneJeg pleier å bruke maskinen, har faktisk ikke tenkt over om den er skitten eller ikke.. Da er det sikkert ikke SÅ ille |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneAldri brukt de. Har alltid skjært brødet selv.
|
|
|
#73 |
|
Superbasinella
|
Mulig det er enklere, men det er på langt nært så sært som å gjøre det på butikken. Jeg vil bli en sær gammel dame. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneOg så kan vel de hjemmemaskinene bare skjære én og én skive, de er jo kjiipe. Men selvsagt bedre enn å måtte bruke fiskebollemusklene på å skjære for hånd.
|
|
|
#75 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneJeg bruker de alltid. Mannen av og til. Her går brødet så fort at det uansett ikke rekker å bli tørt. Og jeg er for alt som gjør livet enklere... så får bakterier være bakterier. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Metallica!!
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneSå klart jeg bruker maskinen, herregud den skjærer perfekte skiver (for meg, mannen derimot skulle nok ønsket at de var dobbelt så tykke). Når jeg jobbet i dagligvare så ble maskinen vasket/rengjort 2 ganger pr dag.
|
|
|
#77 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkenePerfekte skiver!
|
|
|
#78 |
|
Lett rørt
|
Sv: Brødskjære-maskiner på butikkeneDe skjærer for det første for tynne skiver. Og for det andre har jeg sånn tuppervare dingsboms som brødet ligger i, og da holder det seg ikke så bra om det er skåret.
|
|
|
#80 |
|
flisespikker
|
Ja, det var min tanke også. Men det er så praktisk å ha ferdig oppskårne skiver i fryseren, så vi bruker den uansett. Både mye raskere å ta seg en skive, og mye mindre svinn, siden brødet ikke tørker ut før man får spist det.
|
![]() |
|
|