|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?22.desember. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften. Jeg har stortsett alltid fri på lillejulaften, så mens barn er i bhg/SFO og mann er på jobb vasker/rydder/handler jeg, slik at alt er klart for en fredelig ettermiddag med pynting. Vi har stortsett alltid besøk på kvelden av venner som stikker innom for å ønske oss god jul, så da er det greit å være ferdig med alt, og bare kose oss med besøket. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Pynter til jul på kvelden lillejulaften/natt til julaften. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter på kvelden lille julaften. Og så får det stå til trettende dag jul, eventuelt nærmeste helg. Jeg kan tenke meg at det får stå til 7. januar i stedet for 6. i år, i og med at 7. er en lørdag. Med mindre mannen får nok og fjerner det lenge før det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Det har variert litt. Men jeg tror vi har pyntet det 22. desember de siste årene. I år er jeg usikker. Kanskje det blir 23., så jeg slipper å være alene om å holde minsten unna treet hele dagen, før gubben kommer hjem. Det blir jo litt andre ting å gjøre den dagen.
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi kommer nok til å pynte juletreet på fredag kveld. Synes absolutt det er mest hyggelig med juletre i tiden opp til selve høytiden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften som regel. I år har jeg egentlig lyst på et juksetre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når pynter dere juletreet?
Går det an å ha LYST på et juksetre? Hvorfor det? :domm: Altså, jeg skjønner argumentet med allergi. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Når pynter dere juletreet?I prinsippet vil jeg julepynte sent på lillejulaften, men siden vi ikke feirer jul hos oss selv, og reiser nordover lillejulaften, må treet pyntes før hvis vi i det hele tatt skal ha tre. Og siden vi har så dyr juletrefot, må vi jo ha tre hvert år for å kunne forsvare prisen.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter lillejulaften. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi pynter lille julaften. Det er det siste vi gjør av pynting og forberedelser.
|
|
|
#13 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Vu pynter lille julaften, når ungene har lagt seg. Magi på julaften, glitrende barneøyne og ekte glede. Den vil jeg ikke gi slipp på, selv om jeg også kunne tenke meg å ha treet pyntet en uke før jul.
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har julegrøt siste helgen før julaften hvert år og pynter derfor treet til da. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?
Samme her. Går aldri ut eller og legger meg med lysene på treet på. Heller ikke adventstjerna og adventstakene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når pynter dere juletreet?Det blir pynting 22. eller 23. avhengig av når vi kommer oss avgårde. Skal feire jul i gårdshuset vårt. Treet kastes ut 1. vil jeg tro, før vi reiser hjem igjen.
|
|
![]() |
|
|