Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barnet/barna til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 12:29   #61
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får barnet/barna til jul i år?

10-åringen får en PC (han betaler halvparten selv), Keepern til Liverpool DVD og et Lego PC-spill.

6-åringen får en Beyblade arena + to Beyblader, Trollmannens læregutt DVD og et lite Playmobil-sett.

4-åringen får et sett med tre Barbiedukker, Disney Princess sko og to Rasmus og verdens beste band cd-er.

Gammel 09-12-11, 12:30   #62
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillemor får en brukt iPod. Hun ønsket seg en av den gamle typen som ikke er i salg lenger, men vi fant en pent/lite brukt på finn.no.

Knerten får Lego city brannstasjon eller klone-drakt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:32   #63
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Eldste får ski, skisko og staver og en bukse.
Mellomste får snowracer og playmo veterinærkontor.
Minste får en kasse med brukt duplo (gravemaskin, thomastog, sementbil +++)

De får ikke til lik pris, eldste sin gave kostet 899kr, og bukse kr 99. Mellomste sin kostet 249kr + 299kr. Minste sin kostet 500kr.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:33   #64
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hvor får man tak i dette? Det hadde vært perfekt for lillebror. Jeg tør ikke å gi ham noe annet enn vanlige kniver (til å spise med), og det er jo ikke så lett å skjære med en sånn. Han elsker å hjelpe til på kjøkkenet.

Jeg har kjøpt her. Kniven er like skarp som en vanlig kjøkkenkniv, men har godt skaft, og er ikke spiss foran og bak mot håndtaket. Kniven er 13,5 cm lang. Finnes i flere farger.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:34   #65
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Komplett lekekjøkken fra Ikea med ymse tilbehør og en strikkedukke med klær osv. til Bråkebøtta. Bøllen har vi ikke kjøpt til enda, han ønsker seg jo hele verden og jeg vet ikke helt hvor vi skal begynne!

side 1 i lekebladet?

Gammel 09-12-11, 13:09   #66
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Minsten får en garasjesak med flere etasjer, og komfyr + kjøkkenting.
Eldste- har ingen anelse! Hun ønsker seg bare alt hun allerede har fra før i bøtter og spann, eller mobiltelefon. Vi heller veldig mot mobiltelefon, selv om hun er en svime av dimensjoner. For jeg orker ikke å fylle det rommet med enda mer pet shop, ponydingser eller andre små plastikkgreier.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 17:19   #67
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Minste får Rapunzel-tårn og bøker, eldste vet jeg ikke.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 17:42   #68
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Guriland, jeg må si jeg er overrasket over nivået her.... våre får en bok og en pysj hver, de..... De får jo gaver fra såå mange, at jeg synes det holder.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:00   #69
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Guriland, jeg må si jeg er overrasket over nivået her.... våre får en bok og en pysj hver, de..... De får jo gaver fra såå mange, at jeg synes det holder.

Det er jo ikke alle som har såå mange andre å få fra, da. Himler tilbake.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:05   #70
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror får ds-spill fra oss, og veske og sånn til dsen sin fra søstra.

Lillesøster får playmo + en sånn snakkende pony av oss. Og sizu pets eller hva det heter fra broren.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:28   #71
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jonas får en 3D DS med spill. Storebror får nye sommerdekk til bilen sin. Men de får han ikke før til våren. Jeg pakker ikke inn 4 dekk og legger de under treet.

Gammel 09-12-11, 23:43   #72
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Begge to får slalomski og støvler. Vesla får et par kjoler, øredobber og en "grow your own crystal". Storebror får bukse, genser, og en "grow your own crystal".

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 10:14   #73
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er jo ikke alle som har såå mange andre å få fra, da. Himler tilbake.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 12:59   #74
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Jeg er faktisk også overrasket over nivået- i den forstand at jeg trodde folk ga barna sine mye MER i gave... Og er litt lettet over at vi er "normale".

Gammel 10-12-11, 13:13   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden får iPod touch, billig mobil og skøyter. Snorkfrøken får skøyter, også er jeg litt usikker på resten. Hun får dukkehus av mormor, så kanskje noen dukker som passer til. Jeg er ikke så opptatt av at det må være likt på kronen, men litt jevnere må det være.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 13:19   #76
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Iallefall Skylanders. Og så noe til. Minsten aner jeg virkelig ikke. Tenkte også på skøyter til eldste. Kjøper dere hjelm også, eller bruker de sykkelhjelm?

Gammel 10-12-11, 13:31   #77
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Eldste får nok Lego Ninjago ildtempel + noen skylanders figurer fra søstra.
Yngste er jeg usikker, men det blir nok Sabeltann skute + figurer tror jeg.

Gammel 10-12-11, 13:49   #78
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Til snuppa spleiser vi med flere i familien, og kjøper en 32"tv til å ha på rommet.
Hun har bursdag 21.desember, så det blir en kombigave.
Også har jeg kjøpt pc veske og Koss porta pro headsett til henne.

Pompen får et spill som skal lære han engelsk. Og helt sikkert Lego. Han trenger også nye ski sko og staver. Vi får se hva vi finner på.

Gammel 10-12-11, 15:03   #79
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster får Schleich-låve, Cookie-hund (fra Lillebror), 2 topper med hestemotiv (gave fra yndlingsponnien), stempelsett med heste- og stallmotiv til å lage bilder med, hesteperlesett og et sett med stelleting til alle Schleich-hestene.
Lillebror får bilbane, lasersverd (fra Storesøster), finger-skatboard med rampe, Ninjago-legofigur og en dinosaur-, elefant- og hestefigur fra Schleich.

De minste tingene blir lagt i strømpa natt til juleaften, vi har ikke gavekalender.

Slalomutstyr har vi også kjøpt til begge to, men jeg tenker at det det er noe de hadde fått av oss uansett (på lik linje med at andre foreldre kjøper spillkonsoller og spill uansett om det er jul eller ei fordi det er noe de er interessert i selv)

Gammel 10-12-11, 15:21   #80
MaxMillie
Fullverdig medlem

MaxMillie sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
MaxMillie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jenta vår på seks får 3D DS + spill og gutten vår på 10 får twin tip med hjel,støvler og staver til HVIS det kommer snø..hvis ikke er det Ipod og dokkingstasjon. Jeg vil gjerne legge til at de får INGENTING utenom bursdager og jul..(klær selvsagt,når de trenger det) og så har de noen onkler og tanter som også gir gaver i tillegg til besteforeldre.

MaxMillie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.