|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesVi har også kommet hjem med pepperkakekirke....
|
|
|
|
#2 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesRimi var utsolgt for kirker når jeg kjøpte, sikkert like greit for jeg slet nok med den lille hytta.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesKnekk er jo halve morroa. Man pynter etterpå. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har kjøpt kirke på Kiwi i dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesPepperkake liming med knekk har resultert i veldig mange brannsår på fingre og hender hos meg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg brukte forøvrig melis, eggehvite og sitronsaft. Hadde i melis til jeg trodde den var tykk nok og så hadde jeg i enda litt til og så at det gikk fint. Og da tok jeg enda litt mer.
|
|
|
#7 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har aldri laget pepperkakehus før og var bestemt på at snuppa og jeg skulle kose oss med å lage vårt første nå i år. Etter å ha lest denne tråden er jeg ikke så sikker lenger om vi bør prøve. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummies
Jeg anbefaler i såfall at du monterer alene kvelden før og lar henne få pynte dagen etter.
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har funnet ut at om jeg smelter sukker i stor stekepanne så dypper jeg delene i sukkeret før jeg limer de sammen, slik har jeg unngått brente fingre og rengjøringen er ikke noe problem om du koker ut av stekepanna med vann etterpå.. Da løsner sukkeret og du kan skylle av...
|
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Nettopp SLIK fikk jeg brente fingre |
|
|
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesMin erfaring er at for pepperkakehus med mer enn 70 deler, er det bare smeltet sukker som duger. Og brente fingre er en del av juletradisjonen, på linje med klementiner og krumkaker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#15 |
|
VeloppDragen
|
Vurdert limpistol?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har limt kirke i dag også, og det ble en kirke. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesI år skulle eg vera skikkeleg kul mamma og gå for heimelaga pepperkakehus (med mal frå o' store internettguden). Fann ut at eg skulle laga veggene ekstra tjukke så dei ikkje knekk så lett (smart), la lillesøster skjera ut dei store delene med pizzakutter (veldig smart) og overlata detaljane til storesøster (ekstra smart). Resultatet etter steiking er at veggene er omtrent like tjukke som Norges Banks, eg har fått ein sterk mistanke om at lillesøster er skjeløyd eller noko, men innser at storesøster faktisk er god på detaljer.
|
![]() |
|
|