Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 17:59   #61
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Jeg hadde aldri tatt gummi med i barnehagen om de holdt på sånn. Vår eiger ikke gummi engang, så de kan klage til de blir grønn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:00   #62
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke gummitøy i bhg lengre. Syns det er for kaldt.
Vi har en skalldress fra Skogstad, og en Reima vinterdress i bhg nå. Spiller ingen rolle hvem av de de bruker egentlig. Ser det varierer litt.
Men spiller det noen rolle om de bruker vinterdressen eller skallsettet? Er ikke de like tette i grunnen?

Her sendes snuppa alltid i bhg med ull innerst, så gjerne en liten kjole utenpå. :jålemamma: Vi har en Nøstebarn ullfleece-dress som vi bruker til og fra. Perfekt i bilstolen siden den ikke er for tykk, og samtidig god og varm om morgenen. Denne henger på plassen hennes. I hylla har hun tynn janus ulldress, og hjemmestrikket ribbesett. Varierer hva de bruker egentlig. Kommer an på hvilken dress de bruker tror jeg. Jeg syns det er godt når de bruker tykk ull under egentlig. Det er ganske surt ute nå emd kraftig vind, så det blir fort kaldt hvis ikke.
Har reimavotter, regnvotter og ullvotter av diverse tykkelse. Noen ullsokker også, tynne. Og Dockbootsene brukes mest ute enda ser jeg. Det fungerer fint. Hun er ikke kald på beina.
På hodet har vi en Reima-lue i høstversjon. Og ei skinnlue fra Nøstebarn.

Gammel 01-12-11, 18:12   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Enten regnklær, eller vinterjakke og en skogstadbukse. Dressen har ikke vært med i barnehagen enda, jeg gidder ikke å begynne å bruke den før jeg må.

Gammel 01-12-11, 18:19   #64
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Isolde: Den diskusjonen har vi hatt, og jeg spurte om han ble våtere enn andre. Nei, det vistste hun ikke. De er altså bare opphengt i gummien.

Jeg kan ikke huske sist vi fikk med skiftetøy hjem. Og gutten går nå siste året i barnehagen. Vi kjøper kvalitet og jeg impregnerer klærne jevnlig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:35   #65
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg uttalt meg som mor, nå skal jeg uttale meg som barnehageansatt. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å kle på barna det foreldrene vil. Jeg har en enkel teori, jeg kler på barna det foreldrene vil av yttertøy, så sier jeg heller i fra dersom det ikke fungerer. Er skalltøyet vanntett så er det vel like greit å bruke det som vanlig regntøy. Nå er dette med skalltøy noe som er blitt mer vanlig med årene, når jeg begynte å jobbe i barnehage så var det stort sett regntøy på våte dager og bevernylondress på kalde dager. Jeg tror derfor at det for de som har jobbet "100" år i barnehage ikke helt klarer å henge med i utviklingen og bare gjør som de alltid har gjordt.

Gammel 01-12-11, 19:16   #66
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

I dag da jeg hentet snuppa var hun kledd i reimadressen, tynt mellomlag i ull og undertøy i ull. Skallklærne hennes hadde her også holdt i lassevis. Ca 7-8 grader vil jeg anta det har vært. Lurer på hva de mener hun skal ha på når det er 10 minusgrader. Selvsagt blir det tykkere mellomlag, men jeg tror det hadde holdt lenge med kun undertøy under vinterdressen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:15   #67
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på det samme, luvi. Mannen hentet poden for et par dager siden. Ja, det var surt, men det var 10 grader ute. Poden hadde ullbody, mariusgenser og så Reima-vinterdressen utenpå der igjen! Det henger jo en finfin HH-skalldress der også, jeg ville nok heller brukt den enn Reimadressen. For, som du sier, hva skal han ha på seg når det virkelig blir kaldt? Det han hadde på seg for et par dager siden brukte han jo ute da det var -15 grader i fjor...

Gammel 01-12-11, 22:09   #68
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke så greit. Frustrasjonen min i dag har nok sammenheng med at jeg hentet en illrød og kokvarm gutt for en uke eller to siden. Reima-dress med tykk fleece under, i mildvær. Han var søkksvett! Da blir jeg faktisk irritert, når det henger alternativer der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:35   #69
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bare parkdress og regnklær i barnehagen foreløpig, sånn for å være sikker på at hun slipper vinterdress nå når det egentlig er ganske varmt. Har diverse ullklær og fleeceklær til å ha under så de kan lett regulere etter temperaturen med det. Cherroxene har dessuten virkelig kommet til sin nytte de siste månedene.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:47   #70
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Ullundertøy, så et lag med "vanlige bomullslklær", så bestemmer bhg om hun skal bruke den tynne eller den tykke ulldressen eller vinterdressen eller det som er gjeldende den dagen. Har forede tretorn støvler og geox vintersko som står der.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:54   #71
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt hintet fra barnehagen, han har begynt med strømpebukse. Jeg kledde på ham truse, sokker, bukse, ulltrøye og "noe utenpå" enten t-skjorte eller tynn genser, og fikk ham hjem med sokkene byttet ut med strømpebukse to eller tre dager på rad, så nå får han på strømpebukse på morgenen.

så har han da lett ulljakke, litt tykkere strikkeganser og div annet i barnehagen, og både foret dress og foret regntøy i barnehagen, og de får tilpasse etter evne.

Gammel 01-12-11, 22:57   #72
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Han bruker nå vinterdress i alt slags vær. De fleste andre i bhg bruker også vinterdressen nå. Alt annet er tatt hjem.

Gammel 01-12-11, 23:37   #73
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Litt sånn på siden, men det er noe helt annet å være ute i reng, kraftig vind og 10 grader, enn ti grader og nogen lunde vindstille.
Ti minus og vindstille og sånn som det er ute nå her syns jeg er ganske sidestillt klesmessig jeg altså. Når det kommer til hva de har på under ja.
Jeg fryser rævva av meg ute nå om jeg ikke er skikkelig kledd i alle fall.
Så at ungene har på nesten like mye nå som i minusgrader trenger ikke å være helt feil. Ikke for alle unger i alle fall.

Gammel 01-12-11, 23:56   #74
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Barnehagen hos oss har etterhvert skjønt at småtten skal bruke de klærne som henger der. At Isbjørn-klærne faktisk er vanntette - Hurra! Mye mas før de har kommet dit da.
Så nå går det i enten skalltøy med ekstra ull under, eller vinterdressen med tynt ull innerst.

har opplevd å hente han hjem med dobbel med ullklær og vinterdress, men da sa jeg fra at de måtte velge. Han er ekstremt varm av seg, så vinterdress med ekstra ull under nå er altfor varmt. Selv om det blåser.

Gammel 02-12-11, 00:01   #75
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min bruker skallklær. Hun harpe ullundertøy, og barnehagen tar enten en tynn ulldress eller tykkere ullbukse og genser under skallklærne. De har aldri etterlyst regntøy tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 00:03   #76
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1 åringen går med: bomullullbody-og longs, ullsokker, vanlige klær, vinterdress, votter, lue, hals og superfit vintersko eller de der sko-sokkene med for i....navnet står helt stille for meg her.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 00:15   #77
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ungene gikk over til vintersko for en ukes tid siden. Frem til det har de brukt joggesko

Ellers går de med Høstdress og skallklær. De vokste tar på en tjukk genser under. De har kanskje ulltskjorte eller longs, en av delene Eller kun en nøstebarn ribbebukse. Uten longs. Tynne ullsokker.

I dag hadde poden kledd seg selv så da hadde han droppet tskjorte og tatt genser og bukse uten noe under. Han sa han ikke hadde vært kald. Må få ned de tskjortene i skapet så han finner de.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 00:24   #78
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Mitt barn har trolldress og regntøy i bhg og div i kurven, og jeg overlater fullstendig til dem å vurdere hva de syns er best fra dag til dag. Det er de som skifter på ungene, og må inn og ut med våte unger.

Jeg er ikke opphengt i hvilke klær de velger i bhg. På de minste bruker de noen ganger gummibukse utenpå dress, og jeg syns faktisk at de BLIR våtere i bare dress enn med gummi uttapå ( bare så det er sagt, vi har hatt Reimatec o.l. også. Jeg syns "forskjellen" er oppskrytt). De minste sitter ofte på bakken, det blir det seff. mer vanngjennomtrenging av enn med regn.

Men som sagt - de står oppi det, de avgjør. Skal endel til før jeg setter spørsmålstegn ved det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 00:38   #79
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er hun i Reimatec alltid tørr, mens han med skalljakke og regnbukse alltid er 100% våt. "det er fordi eg svømmer, mamma!"...

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 10:51   #80
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten ble levert i joggesko i dag forresten. I snø.

Ja, siden jeg ikke hadde roen på snø da jeg hentet ham i 8 pluss i går, og han insisterte på joggesko da. så vinterskoene sto altså i barnehagen og ventet på oss.

Knerten er også en sånn svømmer, så våt blir han egentlig uansett. vi har minst like mye vått tøy med hjem når de insisterer på regntøy som når jeg insisterer på teknisk tøy (=glemmer regntøyet hjemme)

Men han koser seg, så da får vi bare ta det ekstra styret med vått tøy da, for ja, han svømmer i det som er å oppdrive. Og der ER å oppdrive.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.