|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Jeg hadde aldri tatt gummi med i barnehagen om de holdt på sånn. Vår eiger ikke gummi engang, så de kan klage til de blir grønn. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Jeg har ikke gummitøy i bhg lengre. Syns det er for kaldt.
|
|
|
#63 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Enten regnklær, eller vinterjakke og en skogstadbukse. Dressen har ikke vært med i barnehagen enda, jeg gidder ikke å begynne å bruke den før jeg må.
|
|
|
|
#64 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Isolde: Den diskusjonen har vi hatt, og jeg spurte om han ble våtere enn andre. Nei, det vistste hun ikke. De er altså bare opphengt i gummien. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Nå har jeg uttalt meg som mor, nå skal jeg uttale meg som barnehageansatt. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å kle på barna det foreldrene vil. Jeg har en enkel teori, jeg kler på barna det foreldrene vil av yttertøy, så sier jeg heller i fra dersom det ikke fungerer. Er skalltøyet vanntett så er det vel like greit å bruke det som vanlig regntøy. Nå er dette med skalltøy noe som er blitt mer vanlig med årene, når jeg begynte å jobbe i barnehage så var det stort sett regntøy på våte dager og bevernylondress på kalde dager. Jeg tror derfor at det for de som har jobbet "100" år i barnehage ikke helt klarer å henge med i utviklingen og bare gjør som de alltid har gjordt.
|
|
|
|
#66 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?I dag da jeg hentet snuppa var hun kledd i reimadressen, tynt mellomlag i ull og undertøy i ull. Skallklærne hennes hadde her også holdt i lassevis. Ca 7-8 grader vil jeg anta det har vært. Lurer på hva de mener hun skal ha på når det er 10 minusgrader. Selvsagt blir det tykkere mellomlag, men jeg tror det hadde holdt lenge med kun undertøy under vinterdressen. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Jeg lurer på det samme, luvi. Mannen hentet poden for et par dager siden. Ja, det var surt, men det var 10 grader ute. Poden hadde ullbody, mariusgenser og så Reima-vinterdressen utenpå der igjen!
|
|
|
#68 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Ikke så greit. Frustrasjonen min i dag har nok sammenheng med at jeg hentet en illrød og kokvarm gutt for en uke eller to siden. Reima-dress med tykk fleece under, i mildvær. Han var søkksvett! Da blir jeg faktisk irritert, når det henger alternativer der. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Vi har bare parkdress og regnklær i barnehagen foreløpig, sånn for å være sikker på at hun slipper vinterdress nå når det egentlig er ganske varmt. Har diverse ullklær og fleeceklær til å ha under så de kan lett regulere etter temperaturen med det. Cherroxene har dessuten virkelig kommet til sin nytte de siste månedene. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Ullundertøy, så et lag med "vanlige bomullslklær", så bestemmer bhg om hun skal bruke den tynne eller den tykke ulldressen eller vinterdressen eller det som er gjeldende den dagen. Har forede tretorn støvler og geox vintersko som står der. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Jeg har tatt hintet fra barnehagen, han har begynt med strømpebukse. Jeg kledde på ham truse, sokker, bukse, ulltrøye og "noe utenpå" enten t-skjorte eller tynn genser, og fikk ham hjem med sokkene byttet ut med strømpebukse to eller tre dager på rad, så nå får han på strømpebukse på morgenen.
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Han bruker nå vinterdress i alt slags vær. De fleste andre i bhg bruker også vinterdressen nå. Alt annet er tatt hjem.
|
|
|
#73 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Litt sånn på siden, men det er noe helt annet å være ute i reng, kraftig vind og 10 grader, enn ti grader og nogen lunde vindstille.
|
|
|
#74 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Barnehagen hos oss har etterhvert skjønt at småtten skal bruke de klærne som henger der. At Isbjørn-klærne faktisk er vanntette - Hurra! Mye mas før de har kommet dit da.
|
|
|
#75 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Min bruker skallklær. Hun harpe ullundertøy, og barnehagen tar enten en tynn ulldress eller tykkere ullbukse og genser under skallklærne. De har aldri etterlyst regntøy tror jeg. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
nygift
|
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?1 åringen går med: bomullullbody-og longs, ullsokker, vanlige klær, vinterdress, votter, lue, hals og superfit vintersko eller de der sko-sokkene med for i....navnet står helt stille for meg her.
|
|
|
|
#77 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Ungene gikk over til vintersko for en ukes tid siden. Frem til det har de brukt joggesko
|
|
|
#78 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Mitt barn har trolldress og regntøy i bhg og div i kurven, og jeg overlater fullstendig til dem å vurdere hva de syns er best fra dag til dag. Det er de som skifter på ungene, og må inn og ut med våte unger. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Hos oss er hun i Reimatec alltid tørr, mens han med skalljakke og regnbukse alltid er 100% våt. "det er fordi eg svømmer, mamma!"...
|
|
|
#80 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?Knerten ble levert i joggesko i dag forresten. I snø.
|
![]() |
|
|