|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Særlig eldstemann er nokså bunnløs, og kan reagere ufordelaktig på sukker. Vi pleier å snakke om på forhånd at det kan være lurt å tenke seg om etter f.eks. ett stykke av hver kake/muffins/whatnot. Jeg tenker at det er bedre hvis han kan lære seg å vurdere hva som er nødvendig selv enn å sette strikse grenser.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Min far er en sånn som liker mye kake. Og godt med mat også, for den del. På et julebord for en evighet siden, før min tid, ble det av visse eldre damer kommentert at han spiste mye, både av mat og dessert. Tilslutt gikk han bort og forsynte seg med EN drue som han la midt på et fat, og i det han passerte disse damene sa han "Tid for befruktning!"
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Oct 2010
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg spiser ikke vanlig kaker og sånn, så blir mest kaffe i selskap. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Vi spiser de kakene vi har lyst på, og orker. Både hjemme og borte. Vi har ingen "regler" for slikt.
|
|
|
#6 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise?
|
|
|
#7 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg legger merke til hvor mye folk spiser hvis det er jeg som har laget maten. Og da syns jeg bare det er koselig at folk forsyner seg grovt
|
![]() |
|
|