Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva hater du i boligen din?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 10:57   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Inspirert av denne tråpden sitter jeg nå med IKEAs kjøkkenplanlegger og skal serveree mannen er fiks ferdig forslag til nytt og fint kjøkken når han kommer hjem fra utlandsjobbing i ettermiddag.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 12:28   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg misliker buen mellom stuene, og ønsker meg enten en dobbel dør eller helt åpent.
Trappen ned kjelleren er altfor bratt, men før vi gjør noe med den må vi grave ut der. Det er bare 190 cm under taket og Far kan ikke gå oppreist, men det er fryktelig dyrt og tar tid.

Gammel 21-08-11, 13:54   #3
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det idiotiske soverommet. Det er så smalt at vi må krype opp i sengen fra fotenden. I tillegg dårlig med skapplass. Neste gang vi skal bytte bolig er hovedkriteriet et soverom med god plass.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 13:57   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Golvet. Billig mørk laminat. Er så mange som syns det er så fint, men eg kan ikkje utstå det. Kaldt, hardt og ALT syns. Ikkje vårt golv da. Skal bli godt å flytte frå det.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 14:14   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Belegget på kjøkkenet.

Det er et fantastisk kult, lyseblått- og sølvrutete (knudrete) industribelegg, men det er helt forferdelig å få skikkelig rent uten industrigulvvaskemaskin! Etter 5 år er vi drittlei av å ligge på kne med børste og vann, og belegget ryker nå ved første anledning.

Gammel 21-08-11, 18:16   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

At det ikke bor en mann der som kan fikse på det meste.

Jeg hadde fint settlet for handy dame også, men EN av oss burde vært mer handy enn vi er, i hvert fall...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg bruker sjelden ordet "hater", og stort sett bare om hyener.

Det trenger du ofte, ja?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Inspirert av denne tråpden sitter jeg nå med IKEAs kjøkkenplanlegger og skal serveree mannen er fiks ferdig forslag til nytt og fint kjøkken når han kommer hjem fra utlandsjobbing i ettermiddag.

Da tenker jeg han blir GLAD, du!

Gammel 21-08-11, 18:16   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det trenger du ofte, ja?

Ikke så veldig.

Gammel 21-08-11, 19:16   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg hadde fint settlet for handy dame også, men EN av oss burde vært mer handy enn vi er, i hvert fall

Jeg er egentlig typen som gjør-selv, men en vond arm har satt en stopper for det. Klarer ikke lenger fornye litt med malekosten... Så derfor ser jeg heller. Etter en handy mann. For handy damer blir det dårlig med her..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:20   #9
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Siporex i veggene Noe dritt. Bildene dette ned av veggene. Vi har det trangt og badet er et lite kott som ble bygget inn i et rom, fordi egentlig var badet i kjelleren. Huset er bygget i 1956. Yttergangen er forferdelig. Siporexvegger. I fjor fikk vi endelig råd til nytt kjøkken. Da hev vi ut kjøkkenet fra 1956. Det har vært utrolig godt. De to rommene på lofter er så lave under taket så vi kan ikke ha vanlige skap der. Det er kun 50 cm midt på taket som er vanlig høyde.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:27   #10
Celtex
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
Celtex har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hater følgende:

Stua, kjøkkenet,begge gangene,badet,peisestua,trappa,alle soverommene, uthuset, taket utvendig, terrassen, hele kjelleren.!!

Har dog kjøpt et hus som trengs å pusses opp. Hadde vært fint med 500.000,- på en sparekonto i grunn.

Celtex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:31   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Boblebadet i hagen som bare står der og er en eneste dårlig samvittighet fordi jeg aldri finner ut av hvordan det skal tømmes/fylles/vedlikeholdes
- At det ikke er noe plass til å tørke klær innendørs
- At vi ikke kan regulere styrken på vannet i dusjen
- At det ikke er plass til mer enn åtte personer rundt spisebordet hvis de skal ha litt plass til å spise og puste og det hjelper ikke å skjøte på fordi da er det ikke noe sted å ha bordet

Men vi leier bare, så jeg lever helt greit med det i 15 mnd.

Gammel 21-08-11, 20:45   #12
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har stort nytt og flott hus så jeg skal egentlig ikke klage men noen irritasjonsmoment er der likevel:

- at avløpsristen i dusjen er plassert rett under dusjhodet slik at jeg må stå på den når jeg dusjer
- at skyvedøren inn til garderoben jvor vi har alle ytterklærne våre er ødelagt slik at den lager en grusom lyd hver gang jeg åpner den opp, jeg får rett og slett voindt i tennnene av den lyden....grøss...
- at den øverste etasjen er full av gammelt rusk som må sorteres før vi kan lage til der
- at jeg ikke har fått vask på vaskerommet
- store, gule limflekker fra byggeperioden på noen av vinduene, flekker som vi ikke får bort

Gammel 21-08-11, 22:08   #13
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

- at skyvedøren inn til garderoben jvor vi har alle ytterklærne våre er ødelagt slik at den lager en grusom lyd hver gang jeg åpner den opp, jeg får rett og slett voindt i tennnene av den lyden....grøss...

Sånn var det her også, så forrige helg gikk jeg lei. Da beordret jeg mannen til å plukke av skyvedørene, så nå har jeg spent opp en dusjforhengstang istedet og hengt opp vanlige gardiner med store maljer i opphenget slik at de glir lett på stanga. :lei:

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:12   #14
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, hate er vel kanskje litt sterkt, men

Jeg liker ikke fargen på parkettgulvet i stuen
Jeg er lei av hullet i taket etter at vi skiftet avløpsrør
Jeg er lei av strie pg liksom glatte veggwseer som likevel ikke er glatte

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:50   #15
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Det fæle gamle kjøkkenet uten spiseplass til mer enn halve familien
Mange trapper
Bare et bad
Små rom uten ordentlig skapplass kombinert med ikke vaskerom/tørkeplass :kleskaos:
Stort behov for oppussing
At det mangler handyman

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 13:40   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke så mye egentlig, for vi er i en oppussingsfase så det innvendig blir nok bra. Men misliker 2/4 av hagen, for å si det sånn. Den er ikke bra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:09   #17
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Egentlig ingenting, men jeg er skikkelig lei av den rosa strien i stuen som egentlig skulle være det første vi skulle gjøre noe med da vi flyttet hit for 13 år siden.
Det sier litt om vårt engasjement for oppussing.

Gammel 24-08-11, 20:11   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke at vi har så liten plass. Det løses "enkelt" ved å pusse opp sokkelen. Men så var det å ha tid og penger til det. Badet vår er sinnsykt stygt, men det skal pusses opp når kjelleren er klar.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 22:28   #19
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hater ikke men, skulle gjerne hatt større gang. Ny parkett, og ark i loftsstua. Ja også litt interiørstæsj, og sånt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.