|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel? | |||
Har ikke tørketrommel tilgjengelig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
34 | 21,66% |
Nesten ikke noe |
5 | 3,18% |
1-20 % |
34 | 21,66% |
21-40 % |
14 | 8,92% |
41-60 % |
24 | 15,29% |
61-80 % |
20 | 12,74% |
Stort sett alt |
25 | 15,92% |
Que? |
1 | 0,64% |
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Sengetøy og håndklær går som oftest i tørketrommelen - jeg har rett og slett ikke plass til å henge opp alt. Men jeg henger opp mest mulig.
![]() |
#62 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Kun håndklær, sengetøy, kluter og kjøkkenhåndkler. Det hender jeg slenger et og annet enkeltplagg i maskinen som ikke har tørket tidsnok.
![]() |
#63 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Vi tromler nesten alt unntatt ull og treningstøy.
![]() |
#64 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Jeg synes det er vanskelig å si det i prosent, men dette går i tørketrommelen:
![]() |
#65 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Alt unntatt ullen som ikke tåler det, og mannens gensere. Vi var uten i 2 uker og jeg holdt på å bli gal. Liker ikke klesvask over hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Veldig lite.
![]() |
#67 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Ingen ting hos oss, vi har ikke tørketrommel og kommer ikke til å anskaffe oss det heller.
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Hiver inn alt av sengetøy, håndklær og kluter, truser og sokker samt noe hverdagstøy som tåler tromling og som det ikke er krise om krymper litt. Tror dog dette utgjør mindre enn halvparten av all vasken likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Ca. halvparten. Det er sengetøy, håndklær, kluter, undertøy, sokker, bodyer, strømpebukser, noen av ungenes bukser og endel bomullstrøyer og t-skjorter. Også puter. Og bamser med bæsj på (
![]() |
#70 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Vi tørker mesteparten i trommel, bortsett fra ulltøy, treningstøy og renseri klær (som jeg likevel vasker på skåneprogram i maskinen min). Penbukser, skjorter/bluser og jakker til jobbbruk går på utglattingsprogram før de henges oppslik at vi slipper unna med mindre styking.
![]() |
#71 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Mye av barna sitt som tåler å tromles, samt undertøy, håndduker, sengetøy. Vi kjøper ofte klær til barna med tanke på at de kan krympe litt. Joggebukser/velourbukser o.l. Vi vasker så utrolig mye, og har bare mulighet til å tørke klær i stua ellers (hvis det ikke står ute), og pga. lite ventiler forsøker vi å unngå for høy luftfuktighet inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?kun håndklær og sengetøy. Klærne får rar fasong i trommelen, slites og det bruker mye energi. Jeg plages ikke av skrukkete tøy selv om jeg ikke tromler. Tøy som krøller veldig ruller jeg mens det er vått, før jeg henger opp.
![]() |
#73 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Alt av Podens klær, håndklær, sengetøy, sokker, vanlige t-skjorter og bomullsundertøy går i trommelen. Ikke BH-er, topper og skjorter, penere t-skjorter, ull, silke og bukser. Prosentandel er litt vanskelig å anslå, men sengetøy og håndklær er jo mye mer, i mengde, enn alle småplaggene, så jeg tenker 60-80 % blir nærmest.
![]() |
#74 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Bare håndklær og sengetøy, vanlige klær kun dersom det er noe det haster med eller jeg har MYE klesvask etter f.eks. ferie. Da henger jeg opp det jeg har plass til og slenger resten i tørketrommelen.
![]() |
#75 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes tørkes i tørketrommel?Jeg har ikke trommel mer. Da jeg hadde tromlet jeg kun håndklær og vaskekluter. Alt annet synes jeg blir ødelagt.
![]() |
#76 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes, tørkes i tørketrommel?Vi tromler håndklær, sengetøy og bomullundertøy. Dongeribuksene får ti minutter på svak varme når de er tørre for å bli myke.
![]() |
#77 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes, tørkes i tørketrommel?Jeg tror mange av dem som mener klærne blir slitt i tørketrommelen ser på lo/støvmengden som ligger igjen. Dette er i all hovedsak støv/lo som ellers man ville spredt rundt seg, og er ikke noe som slites av klærne i tørketrommelen som mange tror. Sett slik kan tørketrommel være en fordel innemiljø- og allergimessig blant annet.
![]() |
#78 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes, tørkes i tørketrommel?Dessverre alt for mye grunnet tidsmangel og ikke minst plassmangel. Med tre bleiebarn blir det en god del maskiner all den tid de griser til seg selv flere ganger daglig og også mine klær, i tillegg til vanlig vask av håndklær, sengetøy og vaskefiller (bruker mange siden jeg må vaske ofte). Her går håndklær, undertøy, sengetøy, flanellsbleier og vaskekluter, samt vaskefiller i tørketrommelen (vasker vaskefiller seperat altså siden det går på kokvask). I tillegg tromles en del av klærne til barna da vi rett og slett ikke har plass til å henge det til tørk alltid (om det henger en annen vask til tørk, noe det ofte gjør). I nyhuset får vi langt bedre tørkekapasitet så da blir vi å bruke trommelen kun til 60 og 90 graders vaskene (altså undertøy, håndklær, sengetøy, vaskefiller, ect). |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor stor andel av tøyet som vaskes, tørkes i tørketrommel?
![]() |
|
|