|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Middagen vår er viktig. Både ernæringsmessig og sosialt. Den er bedre sammensatt enn noen andre måltider i løpet av dagen. I tillegg sitter vi alle ned og spiser sammen og snakker om dette og hint.
|
|
|
|
#62 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Knotten spiser innimellom lite til middag, men vi kutter den ikke ut.
|
|
|
#63 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Det hadde nok vært temmelig uaktuelt å kutte ut middagen. Nå spiser mine det meste og ganske godt for alderen, men kommer det en småspist periode så får jeg heller lage mindre og eller være flink å bruke restene. Det hender forresten allerede at jeg lager ekstra til en middag med tanke på at det skal være rester til en annen dag. Akkurat nå har herren i huset pappapermisjon, men når han jobber spiser vi middag når det er på tide med kveldens siste måltid for de små; på den måten får vi spist sammen alle fire.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Hadde jeg bodd alene så hadde det nok ikke blitt mye middag på meg. Men jeg bor jo ikke alene, så middag må vi ha. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Vi dropper ikke middagen nå som vi kun er to voksne som spiser en gang, vi. Jeg er veldig middagsglad og lagde alltid varm middag da jeg bodde aleine også (dog ikke alltid like variert), så det skal nok mye til for at vi dropper det når vesla blir stor nok til å spise med oss. Jeg ser jo dilemmaet med at de ikke vil spise middagen, men jeg tror ikke løsningen er å kjøre på med frokostblanding og brød, altså. I hvert fall ikke flere ganger i uken. De spiser vel mye brødmat ellers på dagen? Jeg er nok preget av å kjenne mange som har "levd på" brød og fått trøbbel med magen, men jeg klarer ikke å se for meg at en hel dag med brødmåltider er lurt over tid. Men som flere sier, fiskekaker og rå grønnsaker f.eks. er jo et kjempefint måltid, og ikke nødvendigvis så dyrt.
|
|
|
|
#67 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?
Jepp, sånn er det her også. Som regel blir de siste skivene i matpakka spist på veien hjem, eller så får han noe med en gang vi kommer inn døra. Så rekker vi å tenke litt, skravle litt og slippe å stresse med matlaging.
|
|
|
#68 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Vi har i grunnen samme problemstilling; mine er ikke særlig glad i varm og mektig mat, og spiser gjerne middagsmaten utpå kvelden når den ikke lenger er varm, og ei heller da særlig mye. Aller helst nyter de et par ferske skiver brød og grønnsaker, da er lykken fullkommen.
|
|
|
#69 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 16-08-11 kl 23:18. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Min eldste brakk seg tidligere av tanken på parmesan, og selvfølgelig lukten. En måned etter at både han og broren kjørte fullstendig spisenekt en kveld pga. smeltet parmesan-lukt, spiste de kyllinglasagne med parmesanlokk. I mellomtiden snek jeg det inn som osten utenpå schnitzler og nuggets. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#72 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Sen middag ja. Vi har operert med halvsen middag lenge, uten særlig effekt, men kanskje utsette den enda litt til da!?
|
|
|
#73 |
|
maler
|
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Vi har også stort sett kveldsmiddager, eller det varierer litt. Enkelte dager har vi middag før fem, men stort sett er det brødmat på ettermiddagene og middagen til kvelds på ukedagene. Ungene spiser stort sett før vi voksne kommer hjem fra jobb, plutten får en liten matpakke på vei hjem fra barnehagen.
|
|
|
#74 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hadde det vært naturlig for deg/dere å kutta middagen i hverdagene?Å utsette middagen her tror jeg ikke hadde gått for da hadde yngste blitt for trøtt til å spise. Men mulig vi kan forsøke og se om det går.
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|