Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Terroren] Har du skjermet barna for at det har skjedd noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 22:36   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Terroren] Har du skjermet barna for at det har skjedd noe?

Vi fortalte seksåringen om bomben på fredag, og så supernyttsendingene på nett på lørdag samtidig som vi fortalte om Utøya. Rett etter dro vi på ferie så det har ikke blitt mer snakk, men nå som vi er hjemme skal vi ned til sentrum og legge ned blomster og tenne lys. Det var utrolig vondt og vanskelig å fortelle om Utøya. Vi har skjermet ham for tv-bilder.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:39   #62
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke skjermet mine nevneverdig. De to eldste ( 14,5 år og 17,5 år) leser alt selv - og vi har sett nyheter sammen, grått og diskutert osv. 7-åringen har jeg også snakket med, hun har sett litt på nyheter osv. Vi har vært i Oslo og sett blomsterhavet, sett knuste vinduer i VG-bygget osv...

3-åringen min har ikke forutsetninger for å skjønne dette - har spurt ham litt, men svarene han gir tilsier at han ikke har fått med seg stort, ikke interesserer seg, eller ikke evner å ta det inn. Jeg tolker det som at han er for liten.

Sist redigert av Babe : 29-07-11 kl 23:01. Årsak: Feil alder på mellomsøs...
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:43   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NRK super har jo en slik snutt som går daglig hvor de forteller at det har vært bombe og mange døde eller noe sånt, og hvor de oppfordrer barn til å snakke med voksne om dette. Jeg er veldig i tvil om jeg egentlig liker dette innslaget, de sier litt, men ikke nok på et vis. Slik at barn som skjermes kan godt få med seg akkurat nok til å bli redde uten at de voksne har kontroll over informasjonsflyten.

Gammel 29-07-11, 22:45   #64
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

4-åringen vet at en veldig slem mann har drept mennesker i Oslo og at mange er lei seg på grunn av det, derfor legger de ned blomster og snakker mye om det på tv. Hun vet også at han sitter i fengsel. Hun "er lei Oslo", sier hun. Vi har lagt ned blomster her i byen og sett på blomsterhavet i Oslo og når hun oppdaget blomster rundt omkring andre steder i byen, spurte hun om de var til de som hadde dødd. Så hun skjønner endel, men er spart for detaljer og bilder.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:46   #65
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Våre ungar har vore svært skjerma. Dei ser uansett aldri anna enn barntv - vi har aldri anna TV på enn barnekanalar når dei er våkne. Det har berre blitt sånn, ingen tanke bak det i grunn. I helga var vi i besøk hos besteforeldre, og da var alle vi fire voksne klar på at TV skulle vere av. Vi såg sendingane på Ipad i staden, og veksla litt mellom kven av oss vaksne som såg - og ungane viste ingen interesse. Det var jo berre kjedelige nyheter. Dei fekk ikkje med seg særlig mykje av diskusjonane våre heller - mormor hadde jo bursdag, så dette all deira merksemd gjekk dit (det var stort selskap på kvelden den 22 - men TV var jo av). På søndagen fortalde eg nokså kort om det som hadde skjedd til dei begge (6 og 7 år). At mange var blitt drept og at det var ein slem mann som hadde gjort det. Dei spurte litt, og var så ferdig med det - gjekk tilbake til leiken. På mandagen, vel heime, møtte eldste ein kompis, og han var veldig opptatt av det. Han fortalde at han hadde hatt mareritt natt til lørdag. Det var også fakkeltog her i bygda denne kvelden - for å minnast to frå denne vesle plassen som var blitt drepne, m.a. leiar av AUF i Hordaland. Før vi drog fortalde eg dei om desse gutane, at denne slemme mannen hadde gjort dette, at det var kjempetrist og at mange var veldig lei seg. Som ungar flest i opptoget var det ein del hopp og sprett, men dei var likevel rolige og litt storøygde, og det gjorde veldig inntrykk med dei menneska som grein.

Berre eldste kan lese, men ho styrtar forbi alle aviser for å finne tegneserieblada i butikken... eg har ikkje høyrt at dette er blitt diskutert med andre barn ho har leika med heller. Ho kjenner ikkje til nokon av dei forferdelige historiene. Men eg er glad at dei var med på fakkeltoget, for det vil dei hugse, og dette vil dei forbinde med dei hendingane dei vil lære om seinare i livet.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:46   #66
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Femåringen er informert om at det var ei bombe og at en mann har drept mange, men jeg tror ikke han skjønner noe særlig av det, og han er mest opptatt av om jeg er trist eller ikke. Han har ikke sett det på tv eller i avisa, men var med meg på minnemarkering og tog tidligere i uka.

Gammel 29-07-11, 23:24   #67
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen er skjermet på noen spesiell måte, bortsett fra bildene. 10-åringen er veldig opptatt av det som har skjedd og spør stadig, 8-åringen har konkludert med at mannen som har gjort det er ond,
Vi har vært i Oslo og sett alle blomstene og lysene og alle de ødelagte vindusrutene.

Gammel 30-07-11, 00:51   #68
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke sjermet ungene men så har ikke tv stått på for mye. JEG klarer ikke å se nyheter og velger heller andre kanaler. Ungene vet hva som er skjedd men bare 8 åringen som spør litt. Dog ikke mye. Det er bare helt grusomt og jeg klarer rett og slett ikke ta det innover for mye. Ja selv altså.

Gammel 30-07-11, 01:08   #69
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søte eldstemann begynte å snakke om min beste venninne som kom fysisk uskadd fra bomben. Jeg hadde hentet de hos foreldrene mine, og vi satt i bilen på vei hjem i dag. Han sa at han var så glad for at hun ikke var blitt skadet, og at hun sikkert var litt redd og lei seg nå. Han sa at han var glad for at vi hadde møtt henne denne uka.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 01:12   #70
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har store barn (8-17) og de har sett det samme som oss. Yngste er oppdatert på det meste, hun har spurt mye og fått svar på alt hun har spurt om. Hun viser ikke tegn til redsel, hos oss er det 17,5-åringen som har reagert mest. Han har grått og rast, brukt stygge ord, spilt høy musikk, drukket seg full på fest, snakket mye med oss og venner og betalt medlemskontigenten til et ungdomspari han meldte seg inn i i vår.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 01:44   #71
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

13 åringen vår har vist at hun faktisk er bekymret og redd etter det som har skjedd. Hun er ikke helt med på det selv, men for oss er det ingen tvil om at det har satt spor.

Vi fikk jo det hele servert temmelig brutalt da vi kom hjem fra ferie. Vi fikk høre at det VAR Al Qaida, og barna så nok min, og delvis mannen sin redsel oppe i det hele. Jeg var jo helt på tuppa der vi stresset oss gjennom tax-free, toll og det som var på Gardermoen, og det klarte jeg ikke skjule. Hun så nok at mor var både stresset, redd og på gråten.

Det vi har merket er at hun sliter med å sove, og hun vil ikke ligge alene. De første dagene så kunne vi jo legge 6 timers tidsforskjell til grunn, men denne redselen for å ligge alene rimet ikke med det. Hun sa selv at hun ikke var redd etter det som hadde skjedd, for hun viste jo at mannen var tatt og at det ikke var noen fare. Men hun ble ettertenksom og bekreftet vet at det jo kunne være at hun hadde en uforklarig angst liggende i kroppen. For hun kjente seg redd og urolig, uten at hun kunne sette ord på det.

Og akkurat det er et velkjent fenomen for meg...å være redd noe man ikke helt skjønner, og som man ikke vet at ligger der, i hodet. Jeg opplever ofte angstanfall og delvis panikkanfall selv, uten å helt vite hvorfor. Som oftest så kan jeg tenke og konkludere meg frem til hvorfor, men det er ikke barn i stand til.

Vi har latt henne sove med broren denne uka, og med meg. Mannen reiste ut på jobb nå denne uka, så jeg har ledig plass ved siden av meg. Dette ser jeg hun setter stor pris på.

Vi må jo snart prøve å få henne ned på eget rom igjen, men det tror jeg kommer automatisk etterhvert som det store fokuset på hendelsen legger seg litt, og hverdagen innhenter oss igjen. I mellomtiden så skal vi snakke om det som har skjedd om hun vil det, og i det hele tatt bare ta ting som det kommer.
Alt i alt så synes jeg det er fint å se at barna faktisk reagerer. Ja, jeg kunne holdt ting skjult for dem, og latt dem leve i den rosenrøde troen om at verden er et feilfritt og fantastisk sted å være. Men realiteten er en helt annen, og jeg tror at de bare har godt av å føle litt på realitetene, så lenge vi ikke avviser reaksjonene deres.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 09:35   #72
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har skjermet dem fra nyhetssendingene, men utover det har vi snakket mye om det som har skjedd. De har hatt mange spørsmål og tanker som det har vært bra å få frem. Særlig minstemor på 6 år har lurt mye på "den gale mannen" og hun syntes så synd på mammaen hans. Fine jenta mi. Eldstemann leser aviser og føler med, men vi har bedt han begrense seg. Han var med å arrangere fakkeltoget i byen på mandag, det var viktig og godt for han. Mellombror lever i sin egen boble som han alltid gjør, men han vet hva som har skjedd. For han var det viktig å vite at han er trygg.

Gammel 30-07-11, 09:43   #73
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Nei det kunne ikke falle meg inn å ikke si noe.

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 09:43   #74
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

De to eldste er informert om det som har skjedd og har snakket mye om det. Jeg ser også at noen velger å skjerm ungene helt fra dette, altså at ungene ikke vet hva som er skjedd. For vår del var ikke det aktuelt. Jeg vil gjerne kontrollere litt hva de får vite, og det kommer til å bli markeringer ifm skolestart rundt om. Da vil ikke jeg har en unge som blir helt overrasket. De har selvsagt ikke sett de værste bildene, det er igrunn minimalt av bilder de har sett.
De har også vært på torvet å sett på blomstene og lysene, mellomste var med å gikk i tog med meg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 09:55   #75
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fortalt barna om det.
Vi var i Oslo da det skjedde, så vi hørte drønnet. Vi skulle etter planen overnatte ved Clarion Christiania den natten, men vi følte oss ikke komfortable med det da politiet på det tidspunktet ikke visste hvem som sto bak og de antydet at det kunne komme flere angrep. Reiseplanene ble forandret, og vi måtte gi barna en forklaring på hvorfor.

8-åringen var det selvsagt å orientere uansett, men vi har ikke sagt veldig mye detaljert om tragedien på Utøya. Hun har ikke brydd seg så veldig mye om det, egentlig. Antakeligvis hadde snart 4-åringen fått samme informasjon som han fikk om vi hadde vært hjemme også. Han fikk høre at en mann hadde laget en bombe som ødela et stort hus i byen, og at mannen etterpå hadde skutt noen ungdommer med en pistol, men at politiet nå hadde satt ham i fengsel og at han ikke kan gjøre noe galt mer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 11:07   #76
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Våre på 3 og 4 år var ikke spesielt interessert, og TVen har stått på med dem i rommet. Men de har i liten grad sett på tv, de har vært aktivisert med andre ting. Jeg har også slått av når vi ikke har sett på, og gjemt vekk avisforsider. Treåringen er nok for liten til å få noe med seg (er mest bil og tog som interesserer han), men fireåringen har nok oppfattet at det er noe, at vi voksne har snakket sammen og vært triste og lamslåtte osv. Hun er av den oppmerksomme typen som får med seg det meste også.

Så jeg tok en prat med henne der jeg fortalte at det vi voksne ser på nyheter og er triste fordi det var en slem mann som hadde drept mange folk, men at han er i fengsel nå. Så da spurte hun litt om hvordan det er i fengsel, så vi måtte google noen fengsler for å se på det, og så var den saken ferdig.

Gammel 30-07-11, 12:34   #77
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillesøster på 2 år vet ingenting. Han på 4 er skjermet i den grad at vi ikke har på nyheter når han er våken, men han har jo hørt at vi voksne og Storebror har snakket sammen.

Lillestorebror har ikke hatt noen reaksjon på bombingen, men har nå fått med seg noe, for her en dag sa han at "Når man skyter noen må man i fengsel" og "De som er døde må på sykehus".

Detaljer som at tanten hans mest sannsynlig ville vært død hadde hun ikke hatt ferie, synes jeg passer til han blir eldre. (Storebroren vet dette.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 12:44   #78
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortalt lite. Om han spør skal jeg selvfølgelig få vite litt, men enn så lenge har han ikke spurt. - Vi var i utlandet da det skjedde - og han skal definitivt få vite - en gang.

Lillebror på tre vet selvfølgelig ikke.

Gammel 30-07-11, 13:32   #79
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Junior på 4,5 vet ingenting. Hvis han spør skal han få svar og vi skal nok kanskje gi ham en svært forenklet versjon før han er tilbake i barnehagen om 2 uker.

Hadde Junior hatt eldre søsken eller lekt mye med andre barn hadde vi nok informert.

Gammel 30-07-11, 13:59   #80
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa på snart 6 er informert. Hun har ikke sett på tv, og jeg har prøvd unngå at hun ser bilder i avisa. Men jeg har fortalt henne ganske kort hva som har skjedd, fordi hun spurte etter å ha hørt noe om det på radioen (vi var på hytta). Hun lurte på om det var greit at hun tenkte på oldefar da vi hadde 1 min stillhet, for hun synes det var vanskelig å tenke på de som var døde som hun ikke kjente.

3 åringen har ikke fått det med seg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.