|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kjønnsnøytral barnehage
Det tror jeg du har helt rett i.
|
|
|
|
#62 |
|
Borte
|
Gjør som du vil.
|
|
|
#63 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har for lenge siden skjønt hva Tallulah har sagt, og jeg har prøvd å formidle hvilke tanker jeg har gjort meg om denne saken. Jeg har etter hvert skjønt at mine tanker er gale, jeg har ikke lov til å tenke/mene som jeg gjør, ei heller om ordene kamerat og kompis, og dermed er det greit å hakke på meg. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Det har jeg ikke sagt. Du bør virkelig la være å kverulere selv når du beskylder andre for det. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#66 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
|
|
|
#68 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det er mitt inntrykk også.
|
|
|
#69 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønnsnøytral barnehageKompis er detsamme som venn. Spesielt når man snakker om barn. Som i "Skall du ut och leka med dina kompisar?". Det er ikke noe kommunistisk over det.
|
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Kjønnsnøytral barnehageHmmm kan noen låne meg en grønn til Kaisa?
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Kjønnsnøytral barnehageGuttene i barnehagen til småen leker mer enn gjerne med dukker. Spesielt stas er det når de får lov å ta med paraplytrillene til dukkene ut, kjøre de opp bakken til der rutsjebana er og la dukkene seile ned rutsjebanen. Samt løpe om kapp med vognene og krasje de i veggen |
|
|
|
|
|
#72 |
|
This is normal!
|
Sånn kunne nok guttene i barnehagen til jentene mine blitt beskrevet også. "Ja, de leker med dukker, men på en guttete måte!
|
|
|
|
#73 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kjønnsnøytral barnehageera - grønn er lånt bort!
|
|
|
#74 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kjønnsnøytral barnehageJeg har lest om en tilsvarende svensk barnehage tidligere, kan det være det forsøke du viser til Pamina? Jeg synes uansett det er veldig interessant, og skulle gjerne lest mer om det. Hvis noen skulle vite om litteratur på området. Nå kom jeg på at jeg har lest om en bhg i Danmark som har gjort noe tilsvarende, men det er det ikke så lenge siden jeg leste om. I et såkalt (
|
|
|
#75 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Amen!
|
|
|
#76 |
|
Ringskrømt
|
Eh, can you blame them?
|
|
|
#77 |
|
maler
|
Sv: Kjønnsnøytral barnehageJeg tror man må ha to tanker i hodet på en gang. For selvfølgelig er det jenter og gutter. Og det er vel ganske stor enighet om at det på populasjonsnivå er visse kjønnsforskjeller det kan være greit å vite om og ta hensyn til. Og som kanskje gis for lite oppmerksomhet etter barnehagenivå. Jeg tenker da spesielt på at gutter er noe senere utviklet finmotorisk og sosialt, og dermed av og til sliter uforholdsmessig mye den første tiden på skolen. Litt mer forståelse og opplegg på deres premisser, så kommer de etter uten å ha fått et bilde av seg selv som urokråker.
|
|
|
#78 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Og han heter Junior og er minminmin!!! Og i kveld har han lekt at han er havfrueprinsesse som skulle pynte seg vakker for å gå på fest. Han iførte seg da (imaginære) skjell på puppene, hårbøyle og glitter i sitt (imaginære) lange hår.
|
|
|
#79 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kjønnsnøytral barnehageHer er lenke til artikkelen jeg viser til, på svensk. Den er vel verdt å lese.
|
|
|
#80 |
|
Absolute Beginner
|
Klassefester. |
|
|
|