|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenDet finnes helt klart mange som røyker der det passer dem, på de stedene du nevner. Men det er også mange som ikke gjør det. Jeg synes det er litt kjipt at jeg blir sammenlignet med de som røyker mens de triller vogn, de som røyker inni busskur, utenfor dørene til kjøpesenteret osv. Jeg er ikke en av dem, og jeg irriterer meg over dem selv.
![]() |
![]() |
#62 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenJa, det finnes de som ikke gjør det, men betyr det at problemet ikke er der? De som ikke tar hensyn sin røyk siver inn på soverom og på jobbsteder, og man må gjennom en røykesky for å komme seg til og fra jobb.
![]() |
#63 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaen
Jeg tror du leste henne veldig i verste mening her. Jeg forstod det i hvert fall sånn at man ved å bo i blokk lever så tett på hverandre at man KAN risikere å få for eksempel røykende eller tubaspillene eller kålstekende naboer, og at det faktisk ikke alltid er så mye man kan gjøre med det. Ikke at det alltid er sånn.
![]() |
#64 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenNår vi har hatt røykende leieboere her, så har de ikke hatt lov til å røyke inne. Vi har sagt fra til et par stykker at vi også satte pris på om de kunne se litt hvor røyken drev når de sto ute, og om den drev opp mot soverommet vårt, som lå på skrå over dem, så satte vi pris på om de gikk rundt hjørnet på huset.
![]() |
#65 |
Epikur
|
Det er foreldreportalen om 40 år.
![]() |
#66 |
Borte
|
Yes. Akkurat sånn er det. Om man for eksempel er musiker eller liker å snekre eller spille høy musikk så er det greiere å bo i en enebolig med god avstand til naboene. Naboen vår spiller trompet og det ville sikkert vært litt støyete om han bodde vegg i vegg eller rett over taket, men når han er i huset ved siden av er det bare koselig å høre ham øve. Også trenger vi ikke ta hensyn til at vi spiller uforholdsmessig høy musikk av og til siden naboene er såpass langt unna at de kan snakke med innestemme selv om musikken høres i det fjerne.
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
Men man kan da få sprut sprø naboer i eneboliger også. Jeg leser jo til stadighet tråder her inne om hagefester, trær som blir felt, barn som blir skjelt ut osv. I denne tråden nevner man jo også røyklukt i egen hage. Svaret mitt som du siterte var for øvrig på et helt annet innlegg, jeg syns det ser litt rart ut når du har sitert det slik.
Jeg er enig i at man må være smidig, men det er i og for seg bare en anderledes smidighet. Man må ta hensyn i enebolig også, og kan ikke være så sær man vil der heller.
![]() |
#69 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenDet finnes jo mer enn nok dissing av blokkliv, så jeg forstår at du har piggene ute på det, altså.
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenOg jeg har forresten ingen negative naboerfaringer fra mine 4 blokktilværelser, både øst og vest, bygård og moderne blokk. Det eneste jeg kommer på er han som alte opp rotter til å fore slangen med.
![]() |
#71 |
Epikur
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenJeg stortrivdes i blokk på vestkanten. :kjøpt seg adresse:
![]() |
#72 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenJeg tror blokklivet er fint for mange, antakelig for flertallet, men for meg er det altså ikke drømmen, eller en aktuell vurdering med mindre jeg skulle havne i en situasjon hvor jeg måtte.
![]() |
#73 |
Textrovert
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenJeg bodde i blokk i hele barndommen, og jeg husker hvor sjokkert jeg ble da jeg i en alder av ti fikk høre av noen andre barn at det var synd på meg som bodde i blokk. Jeg hadde virkelig aldri, ALDRI sett på det som noe stakkarslig.
![]() |
#74 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Eg tykte synd i dei venene eg hadde som budde i blokk, for der var det frå tid til anna folk som bæsja eller spydde eller tissa i trappeoppgangen. Det var søppel og røyksneipar. Det lukta vondt, naturleg nok. Det var mørkt og kjipt og ofte mykje bråk. Dette er den einaste referansen eg hadde til blokk som barn, og da er det rimelig naturleg at eg tykte synd i "blokkbarna".
![]() |
#75 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Textrovert
|
Jeg bodde i en "ren og pen" blokk. Type lavblokk med bare to blokker i hele borettslaget. Med stor plen, fin lekeplass og hobbyrom til oss ungene i tilfluktsrommet. Det eneste negative var fru Mikalsen som hatet barn og som var kjempeskummel.
![]() |
#77 |
Metallica!!
|
Men det er ikke for alle, og jeg synes man bør få lov til å si at det livet passer ikke for meg, uten at det skal ses på som dissing eller noe.
![]() |
#78 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenBlokklivet passer ikke for meg heller, jeg grein av glede da vi kunne flytte vekk fra blokkhelvetet i 2009 og til rekkehus. Enebolig er absolutt det neste på lista, helst uten for mange naboer.
![]() |
#79 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenSelvsagt er det lov å si at man ikke vil bo i blokk, akkurat som jeg sier at jeg ikke vil bo i enebolig. Jeg reagerer på at man fremstiller det som om man ALLTID vil bli plaget av røyk, rare lukter, innpåslitne naboer og bråk om man bor slik. For det er faktisk ikke normen. det er mange tåpelige fordommer mot det å bo i blokk eller bygård.
![]() |
#80 |
frakoblet
|
![]() Sv: Naboen røyker på verandaenDet eneste som plaget meg da jeg bodde i blokk var at naboen røyket på verandaen. Jeg kunne hverken ha stuedøren eller soveromsvinduet til enern åpen. Hun satt der ute konstant og dampet, og hadde leilighet under oss.
![]() |
|
|