Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 14:03   #61
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Puppene gjør at jeg må opp i større str. Jeg synes det er vanskelig å finne topper som sitter fint. Jeg er lita og toppene/skjorter/jakker blir for lange i armene og for stor over skuldrene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:06   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forklarer kanskje hvorfor slike plagg kan bli populære for folk med din figur, Skrivern.

Gammel 01-06-11, 14:26   #63
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, jeg oppfattet ikke spørsmålet her som "hva er du misfornøyd med". Jeg svarte på hva som gir meg problemer teknisk sett, og da er det et problem at jeg ikke har samme størrelse hele veien. Det er ikke noe som plager meg sånn ellers.

Sånn oppfattet jeg det også. Det betyr ikke at jeg er misfornøyd med kroppen min. Det er problematisk å ha lange lemmer i forhold til størrelsen, for det betyr ofte at jeg enten må kjøpe mye dyrere bukser enn det jeg hadde trengt ellers, eller bruke uforholdsmessig mye tid på å lete i butikker. Et teknisk problem. Vil jeg at dunjakken skal være tre størrelser for stor eller lang nok i armene? Heldigvis er herrestørrelser lengre i armer og ben, og ofte på tilbud, men noen ganger vil jeg ha noe med et mer feminint snitt. Og rosa. Gjerne rosa.

Gammel 01-06-11, 14:28   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

HV: Noen "problemområder" er jo mest en praktisk sak. Jeg er glad i sprettrumpa mi, altså, men den "drar" mye bukse, så mye blir for lavt i livet til at det blir flatterende.

Henget mitt gjør at jeg må ha bukser to størrelser større enn hva rompe, midje og lår tilsier. Så bukser er nesten aldri fint på meg, så sant jeg ikke har noe pansret på innsiden. Det er et praktisk problem. Men prøvingen av en million bukser som ikke passer gjør det også til et mentalt prøveromsmareritt. Dermed gjelder det å fokusere på noe annet og finne klær som fremhever det jeg liker.

Gammel 01-06-11, 14:31   #65
Albertine
Passiv

Standard

Det som var den største utfordringen inntil for en uke siden var å få plass til magen. Nå er den mye mindre, så jeg gleder meg til å prøve klær. Ellers er jeg visst akkurat passe lang i både overkropp og underkropp, har ikke overdimensjonerte pupper eller lange armer, så jeg er visst heldig sånn.

Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:54   #66
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg er vel først og fremst for tjukk, tror jeg. Da/når jeg veier 10 kg mindre har jeg ikke noen særlige problemer, tror jeg. Ellers blir vel skjorter ofte snaue rundt puppene. Og så har jeg muffinsproblematikk, men det har jo med vekta å gjøre. Trur eg. (Blir tvilende når slanke Polyanna sier hun også får muffinstop...)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:56   #67
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er lang (1.81) og stor og har lange ben. Jeg finner ingen bukser som er lang nok. Jeg har store pupper, så stort sett blir alle skjorter/kneppetopper/bluser veldig feil.

Deilig å slippe å skrive innleggene selv. 1.81. HH- cup og post fødsel kropp. Foretrekker nakkeskudd foran prøverum. 43+ i sko orker jeg ikke å snakke om.

Gammel 01-06-11, 15:01   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det største problemet er jo egentlig at jeg veier for mye. Derfor sliter jeg med å finne klær som passer. For egentlig har jeg en velproporsjonert kropp, så klærne ville vært fine hvis de bare var endel større i alle retninger.

Unntaket er at jeg har for store pupper. De står ikke i proporsjon til resten av kroppen, men jeg klarer ikke helt å klage på dem allikevel for egentlig er de den kroppsdelen jeg er mest fornøyd med. Uansett er det en del plass som lar seg juske til over puppene. Det går ikke i samme grad over rumpa.

Gammel 01-06-11, 15:01   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Tja, jeg er vel først og fremst for tjukk, tror jeg. Da/når jeg veier 10 kg mindre har jeg ikke noen særlige problemer, tror jeg. Ellers blir vel skjorter ofte snaue rundt puppene. Og så har jeg muffinsproblematikk, men det har jo med vekta å gjøre. Trur eg. (Blir tvilende når slanke Polyanna sier hun også får muffinstop...)

Den blir mindre for hver kilo, og oppstår sjeldnere/det skal mer spesielle plagg til.

Et åletrangt par skinny jeans jeg har er vel eneste plagsomme plagget jeg har ang muffinstopp for tiden, og da kan jeg vel skylde meg selv.

Gammel 01-06-11, 15:10   #70
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den blir mindre for hver kilo, og oppstår sjeldnere/det skal mer spesielle plagg til.

Et åletrangt par skinny jeans jeg har er vel eneste plagsomme plagget jeg har ang muffinstopp for tiden, og da kan jeg vel skylde meg selv.

De gangene jeg har veid 10 kg mindre enn nå har jeg hatt lite muffinsproblematikk, men nå har jeg jo vært gjennom to graviditeter også, så mulig det har gjort meg slappere i muffinsen også.

Gammel 01-06-11, 15:12   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, heeelt som før blir man jo gjerne ikke, selv om jeg har vært heldig akkurat når det gjelder magen.

Gammel 01-06-11, 15:13   #72
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er for kort. Bukser blir fort for lange i bena. Jeg er også forholdsmessig sett kraftigere over overarmene/skuldrene enn resten av kroppen, hvilket betyr at overdeler kan bli i trangeste laget der, selv om de passer ellers.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 15:14   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker vi om pøntemuffins nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 15:15   #74
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Lang rygg og er breiskuldra i forhold til resten av smale meg. En del topper kan derfor bli forkorte i livet. Og mange topper blir enten for smale i skuldrene eller sitter ikke som de skal lengre nedover.

Jeg har utrolig smale hofter så bukser er vanskelige og finne tak i.

Gammel 01-06-11, 15:16   #75
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Snakker vi om pøntemuffins nå?

Pønt og pønt. Vi snakker om sånn:

Gammel 01-06-11, 15:17   #76
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bukser med lavt liv duger ikke for meg nei

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 15:17   #77
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Pønt og pønt. Vi snakker om sånn:

Men forsåvidt, hun her har jo helt tydelig for små bukser. Problemet mitt er at selv når buksene passer, så er alt så fleskete og hengete at det blir sånn uansett, om du skjønner. Hadde jeg vært flinkere til å bruke belte hadde det hjulpet noe, men litt henger over allikevel.

Gammel 01-06-11, 15:22   #78
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det største problemet er faktisk leggene. Støvletter utgår med høye kneløft da jeg må opp tre str for å få dem igjen. Trange bukser som passer fint i midje og rompe må dras på med tang over leggene.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 15:37   #79
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Høyden er mitt problem. Finner nesten aldri bukser som er korte nok i beina.

Man skal bare være kort nok i beina: Jeg er veldig glad i Capri-moten. Capri-bukser pleier passe meg akkurat i lengden, så jeg kjøper ofte sånne istedet for å kjøpe normallengde og legge opp buksene.

Men ja, høyden. Og hoftene. Og de flotte puppene mine som jeg er så fornøyd med, de passer ikke inn i normale klær. Det vil si, når de gjør det, har jeg som regel kommet opp i sånne størrelser at det bir for langt i ryggen, armene eller for stort over skuldrene.

Gammel 01-06-11, 15:41   #80
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, jeg oppfattet ikke spørsmålet her som "hva er du misfornøyd med". Jeg svarte på hva som gir meg problemer teknisk sett, og da er det et problem at jeg ikke har samme størrelse hele veien. Det er ikke noe som plager meg sånn ellers.

Ja. Jeg er veldig glad i kroppen min. Det eneste som er litt synd, er at klærne ikke er det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.