|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Puppene gjør at jeg må opp i større str. Jeg synes det er vanskelig å finne topper som sitter fint. Jeg er lita og toppene/skjorter/jakker blir for lange i armene og for stor over skuldrene. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?
|
|
|
#63 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sånn oppfattet jeg det også. Det betyr ikke at jeg er misfornøyd med kroppen min. Det er problematisk å ha lange lemmer i forhold til størrelsen, for det betyr ofte at jeg enten må kjøpe mye dyrere bukser enn det jeg hadde trengt ellers, eller bruke uforholdsmessig mye tid på å lete i butikker. Et teknisk problem. Vil jeg at dunjakken skal være tre størrelser for stor eller lang nok i armene? Heldigvis er herrestørrelser lengre i armer og ben, og ofte på tilbud, men noen ganger vil jeg ha noe med et mer feminint snitt. Og rosa. Gjerne rosa.
|
|
|
#64 |
|
Epikur
|
Henget mitt gjør at jeg må ha bukser to størrelser større enn hva rompe, midje og lår tilsier. Så bukser er nesten aldri fint på meg, så sant jeg ikke har noe pansret på innsiden. Det er et praktisk problem. Men prøvingen av en million bukser som ikke passer gjør det også til et mentalt prøveromsmareritt. Dermed gjelder det å fokusere på noe annet og finne klær som fremhever det jeg liker.
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Det som var den største utfordringen inntil for en uke siden var å få plass til magen. Nå er den mye mindre, så jeg gleder meg til å prøve klær. |
|
|
|
#66 |
|
En som trener
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Tja, jeg er vel først og fremst for tjukk, tror jeg. Da/når jeg veier 10 kg mindre har jeg ikke noen særlige problemer, tror jeg. Ellers blir vel skjorter ofte snaue rundt puppene. Og så har jeg muffinsproblematikk, men det har jo med vekta å gjøre. Trur eg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Deilig å slippe å skrive innleggene selv. 1.81. HH- cup og post fødsel kropp. Foretrekker nakkeskudd foran prøverum. 43+ i sko orker jeg ikke å snakke om.
|
|
|
#68 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Det største problemet er jo egentlig at jeg veier for mye. Derfor sliter jeg med å finne klær som passer. For egentlig har jeg en velproporsjonert kropp, så klærne ville vært fine hvis de bare var endel større i alle retninger.
|
|
|
|
#69 |
|
Yes, we can!!
|
Den blir mindre for hver kilo, og oppstår sjeldnere/det skal mer spesielle plagg til.
|
|
|
#70 |
|
En som trener
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Ja, heeelt som før blir man jo gjerne ikke, selv om jeg har vært heldig akkurat når det gjelder magen.
|
|
|
#72 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Jeg er for kort. Bukser blir fort for lange i bena. Jeg er også forholdsmessig sett kraftigere over overarmene/skuldrene enn resten av kroppen, hvilket betyr at overdeler kan bli i trangeste laget der, selv om de passer ellers. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Lang rygg og er breiskuldra i forhold til resten av smale meg. En del topper kan derfor bli forkorte i livet. Og mange topper blir enten for smale i skuldrene eller sitter ikke som de skal lengre nedover.
|
|
|
#77 |
|
En som trener
|
Men forsåvidt, hun her har jo helt tydelig for små bukser. Problemet mitt er at selv når buksene passer, så er alt så fleskete og hengete at det blir sånn uansett, om du skjønner. Hadde jeg vært flinkere til å bruke belte hadde det hjulpet noe, men litt henger over allikevel. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Det største problemet er faktisk leggene. Støvletter utgår med høye kneløft da jeg må opp tre str for å få dem igjen. Trange bukser som passer fint i midje og rompe må dras på med tang over leggene.
|
|
|
#79 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Man skal bare være kort nok i beina: Jeg er veldig glad i Capri-moten. Capri-bukser pleier passe meg akkurat i lengden, så jeg kjøper ofte sånne istedet for å kjøpe normallengde og legge opp buksene.
|
|
|
|
#80 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja. Jeg er veldig glad i kroppen min. Det eneste som er litt synd, er at klærne ikke er det.
|
|
![]() |
|
|