Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 20:07   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kontantstøtte - hvordan brukes den og hva synes dere om den?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Når det gjelder attraksjon på arbeidsmarkedet tenker jeg at dette ikke nødvendigvis slår negativt ut for dem som velger å sjonglere hjemmesituasjonen med deltidsjobb. Man kan ha stor arbeidskapasitet, og ikke minst være dreven i multitasking, ved å ha en slik jobb/hjemmesituasjon, og ikke minst kan det også være positivt når man da er ferdig med denne perioden og har ny giv etter å endelig få bruke seg selv 100% i jobb igjen

Kort sagt: Jeg tror det i mange tilfeller blir hva man gjør det til.

Du må gjerne jobbe deltid for min del, for all del, og jeg synes det er fint å høre at du trives med løsningene dere har valgt.

Men hver gang jeg hører kvinner si at de tror deltidsjobbing over mange år kan telle positivt ved framtidige ansettelser kjenner at jeg det rykker i realitetsorienteringsnerven min.

I virkeligheten konkurrerer man med de menneskene som jobbet fulltid (med eller uten barn) i de åtte årene man selv jobbet 40% natt. For eksempel. Og ansettelser blir gjort basert på konkrete kvalifikasjoner, yrkeserfaring og ansennitet, og heller sjelden kandidatenes moralsk overbevisning og selvoppofrelsevilje.

Og det synes jeg er noe man i alle fall bør ha med i regnestykket sitt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:14   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men det er jo ikke alle som på død og liv har ønske om en stor karriere i yrkeslivet. Noen har valgt et yrke hvor man fint kan jobbe redusert i mange år og ikke har noen problemer med å få full jobb om det skulle trenges. Jeg valgte mitt yrke fordi det var barnevennlig med tanke på ferier og mulighet for redusert. Ikke fordi jeg ønsket å klatre høyt i arbeidslivet. Det har jeg intet ønske om.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 17:15   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Men det er jo ikke alle som på død og liv har ønske om en stor karriere i yrkeslivet. Noen har valgt et yrke hvor man fint kan jobbe redusert i mange år og ikke har noen problemer med å få full jobb om det skulle trenges. Jeg valgte mitt yrke fordi det var barnevennlig med tanke på ferier og mulighet for redusert. Ikke fordi jeg ønsket å klatre høyt i arbeidslivet. Det har jeg intet ønske om.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 17:46   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarer på HI: Jeg er motstander av kontantstøtten og håper den blir avviklet. Vi kommer til å søke kontantstøtte til frøkna her når hun fyller året, for mannen jobber deltid kveld og skal være hjemme med henne på dagtid til hun nærmer seg to år.

Gammel 30-05-11, 19:17   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i mot kontantstøtten, men valgte å søke om det i fjor når lillebror var uten barnehageplass nærmere 4 mnd. På en måte valgte jeg jo selv å ikke ha barnehageplass de mndene, men pengene kom godt med, og så lenge man har mulighet så søkte jeg selvsagt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.