Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 12:37   #61
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Mine på hhv 3640/50 og 3580/51 brukte 50 i 2-3 uker. Jeg hadde ikke kjøpt inn noe i 50 før førstemann, så måtte ut på shopping da han regelrett drukna i klærne sine.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:47   #62
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jo ikke jeg akkurat fått de største ungene i verden, så mine brukte str 50 en stund. Malin brukte faktisk den størrelsen i to og en halv måned. Mamma hadde kjøpt et sett med kjole og body i størrelse 45 i england (de hadde bare den størrelsen, og hun klarte ikke la være), og det var faktisk ganske romslig. Strømpebukser i størrelse 50 kunne vi surre rundt foten hennes, og så ha sokker utenpå. Det så helt snålt ut med noen tynne bein med DIGRE føtter.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:50   #63
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

En god olje til å vaske med.

Kan virkelig, virkelig anbefale babyvasken (olje) fra Lykkelig som liten, den er helt fantastisk. Stellesalven også, den bruker vi fremdeles om natta

Gammel 22-05-11, 12:52   #64
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Har du bæresjal/MeiTai, forresten? Elastisk sjal er fa-han-tastisk til små tasser som blånekter å sove andre steder enn mammaen sin. Ellers er vel babycall en Fin Ting om man ikke sitter vegg i vegg med barnerommet hele kvelden?

Gammel 22-05-11, 13:02   #65
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Skulle jeg hatt flere barn nå så skulle jeg hatt et lammeskinn også.
Og en million gulpekluter/gaskluter er lurt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:03   #66
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Mangler vi noe viktig?

Ikke for må skremme deg, men det innebygde tfk-myggtrekket er ikke kattesikkert.

Gammel 22-05-11, 13:06   #67
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Lammeskinn, ja! Gull verd. Jeg hadde et som jeg flyttet rundt, og da han gikk over til OTHen skar jeg hull i det slik at han kunne ligge godt og mykt der også. Og så finnes det bilstolskinn også, og de er finfine til bittesmå nyfødte babyer.

Gammel 22-05-11, 13:06   #68
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nummer en gikk nesten rett i 62. Nummer to gikk rett i str. 56. Nummer tre var litt liten til str. 50. Ikke gjør storinnhandlingen av fullt sett i str. 50 før du ser om det trengs.

Gammel 22-05-11, 13:10   #69
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jeg har sett at til og med Rema selger gazgulpekluter. De er av merket Landlord og står i bleieavdelinga.

Jeg kan dog opplyse om at disse er stive etter sånn ca 50 vask - name-it derimot - de er store og gode og myke. Kid har pleid ha i freshe farger - i liten størrelse. *mor av barn som har gulpekluter som koseklut*

Til bæring har jeg heller investert i en bærejakke til meg selv enn masse klær til babyen. Liten kropp med masse klær er ikke stas.
http://www.krusedull.net/index.php?m...ex&cPath=25_65

(De selger sikkert brukte inne på tettinntil) - det gitt at du kommer til å bære endel da )

Hva med sengetøy - har du det?

Og hengevugge? - det beste kjøpet vi gjorde da vi fikk lillebror (nesten det eneste og, men dog)

Gammel 22-05-11, 13:34   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sengetøy, bæresjal og babycall har jeg visst også, ja. :ikke helt kontroll:

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:35   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva slags myggnett er kattesikkert da?
Det her har da stått ubeseiret av katt i flere uker?

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:37   #72
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger eget kattenett. Myggnett bøyes ned av kattens vekt, og så ligger katten oppå babyhodet likevel.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:49   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kattenett skal kjøpes.
Får man sånt til seng også?

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:11   #74
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Du er godt innafor. Jeg støtter flannelbleier fra Sparkjøp som gulpekluter - vi har 18, det var for lite. Jeg må ha flere før neste runde, minst 12 til. Vi brukte aldri mindre enn fire om dagen, vanligvis flere - underlag i vogga, vogna, senga, ha over armen ved raping og x antall liggende rundt til å tørke gulp. Pute har vi først begynt å bruke nå, og han foretrekker stort sett å ligge uten. Han har helt fin hodefasong, men så lå han veldig lite på flatt underlag og sov, da. Nevøen min var sovebaby, han har flatt bakhode ennå. Jeg hadde droppet pute, de kan da snus litt på.

Vi bruker Tena barrieresalve, Inotyol og Neutral babyolje og sjampo. Det holder i første omgang. Da han blei større begynte vi med fuktighetskrem, pga eksem.

Vi hadde lammeskinn også, men vi brukte det lite innendørs etter de første månedene - han har alltid vært så varm av seg.

Da jeg begynte å få behov for å komme meg mer ut av huset, kjøpte jeg trille med bilstoladaptere. Den burde jeg kjøpt før. Når man bare skal en tur innom Posten, så handle noe et stykke unna og så hente noe et tredje sted, så er det veldig greit å slippe å forstyrre sovende barn. I begynnelse går det jo bra å bære i bilstol, men det er genialt å kunne bære med seg andre ting også.

Av yttertøy hadde vi kun hjemmestrikk i alpakka pluss et par luer fra Nøstebarn den første tida, med tepper over om det var ekstra kaldt. Den første ullfleecedressen vi hadde var i størrelse 80 - da var han såpass stor at det blei upraktisk å bare pakke ham inn i bilstolen eller vogna, han måtte sitte mer på armen eller i trille.

Denne gangen skal jeg ha med håndpumpe på barsel, jeg blir helt dårlig bare jeg tenker på den melkesprengen i begynnelsen. Forrige gang fikk jeg aldri kjøpt elektrisk - det skal jeg nå. Jeg gambler på å være like god ku som sist og kjøper før fødsel.

Gammel 22-05-11, 14:13   #75
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stor fan av olje til babystell - vi har aldri brukt stellekremer, men heller vasket med litt olje på kluten pluss helt litt olje på før nye bleie ble satt på = aldri sår rumpe.

Hva med pumpe? Jeg brukte pumpe mye, både for å få fart i melkeproduksjon og til å ha litt i fryseren.

Gammel 22-05-11, 14:14   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg trenger neppe noen pumpe. Jeg er den mest elendige kua man noensinne har sett så jeg har ikke mer enn babyen må ha.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:16   #77
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

:spammer:

Når det gjelder størrelse på klær, så tror jeg ikke det er nødvendig å kjøpe noe dill-dall-klær de første størrelsene. Av erfaring blir de som oftest liggende i skapet, siden man stort sett bare bruker strømpis og body.

Jeg brukte nesten aldri bare strømpebukse og body.

Vi hadde hjemmestrikka dress vi brute ute fra september av,min e født i august.
Lammeskinn var også gull verdt her + morsigne teppet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 14:16   #78
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg trenger neppe noen pumpe. Jeg er den mest elendige kua man noensinne har sett så jeg har ikke mer enn babyen må ha.

Samme her. Jobbet som pokker med å ha nok til første og måtte supplere. Det var derfor jeg brukte pumpa bevisst med andremann - det får nemlig fart i melkeproduksjonen.

Gammel 22-05-11, 14:20   #79
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Du har alt du trenger, tenker jeg, så nå er vi vel over på kategorien "kjekt å ha" - jeg elsket nøstebarn sitt lammeskinn. Guttene sov på det overalt - i senga, i vogna, på gulvet, borte og hjemme - kjent underlag overalt. Det er kortklippet og regulerer kroppsvarmen, så vi brukte det om sommeren også. Og det er "selvrensende" og man skal ikke vaske det ofte, og da med lanolin.

Gammel 22-05-11, 14:20   #80
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Pumpe får man sikkert kjøpt på sykehusapoteket, om man plutselig har behov for det, det kan man se an. Jeg hadde gulsottbaby som ikke ville spise og måtte vekkes for hvert tak han tok, det hadde vært godt å lette litt på trykket i starten. Min første tur ut av huset uten baby var for å kjøpe pumpe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.