|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
Sidestiller vi røyk og kaffe nå?
|
|
|
#62 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Nei, men vi påpeker halvrelevante argumenter. At noen en gang har kost seg med koffeinholdig drikke er jo langt i fra det samme som at det er ok å gi til barn.
|
|
|
|
#63 |
|
ræv med ører
Sier du ifra når barnet ditt skal i bursdager? Det hadde nemlig ikke slått meg at noen barn ikke får cola pga. koffeinet i f.eks. bursdagsselskaper. Og det er jo trist å høre at du hadde blitt oppriktig lei deg over noe jeg ikke ville forstått var noe problem.
|
|
|
#64 |
|
Permakulturell
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi er visst litt bondske av oss, for her i huset er melkebasert espresso kosedrikke for både stor og liten. En utmelket latte for liten og cappucino/cortado for store.
|
|
|
#65 |
|
trenger lading
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har ikke ofte brus, et par ganger i måneden kjøper jeg brus kanskje. Jeg liker ikke Cola/Pepsi, og ikke mellomste heller, så jeg kjøper sjelden Cola. Da er det bedre å kjøpe noe alle drikker, som solo, sprite eller mozell. Bare til jul og bursdager kommer det store flasker cola i hus.
|
|
|
|
#66 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Jeg måtte google litt for å finne ut hvor mye koffein er for mye. Jeg fant at for barn på 35 kg tilsvarer grensen for anbefalt koffeininntak pr dag en kopp kaffe. Såfremt man ikke drikker koffeinholdig brus, te, kaffe eller spiser sjokolade eller annet godteri daglig, kan jeg ikke se at dette skal være noe stort problem. Det som er det største problemet er disse energidrikkene som mange barn/unge drikker en del av, og som inneholder mye koffein. Litt cola i nye og ne er da virkelig ikke noe å bry seg om, selv for et barn som veier betydelig mindre enn 35 kg. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Tankefull
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?For oss er brus fest, og når det blir servert brus får de velge fritt.
|
|
|
#69 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, her får barna drikke cola på lørdag eller evt hvis vi er på McDonalds en ytterst sjelden gang. Minste (7 år) drikker veldig lite brus, så det ser jeg ikke på som noe problem, mens 13 åringen gjerne kan bøtte nedpå halvannen liter cola om hun får lov (men det får hun altså ikke lov til |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?De får drikke cola i blant, ja.
|
|
|
#71 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet, hun er litt merkelig. Folk kommenterer det også når hun er i bursdag og ber om vann... lillebroren derimot.
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har brus i helgene og da får ungene også viss de vil ha.
|
|
|
|
#73 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var liten på midten av 70-tallet og fikk alltid kaffe blandet med melk av mine besteforeldre. Jeg elsket det - og det er nok opphavet til at jeg elsker Kaffe Latte i dag.
|
|
|
#74 |
|
By the Sea
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Eldste får cola, men vi tilbyr ofte annen brus istedet. 5-åringen liker ikke brus.
|
|
|
#75 |
|
By the Sea
|
Nei, det har ikke slått meg heller.
|
|
|
#76 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja, og ja....
|
|
|
#77 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ene mi fikk forresten i seg to kopper kaffe en gang jeg tok henne med på barselbesøk. Ouh jaises. Det var et uhell, jeg satt med dette nyfødte lille nurket i armene og jentungen min på tre sprang ut på kjøkkenet. Der var faren i huset, så jeg tenkte at dette må gå greit. Men så hadde hun visst begynt å drikke av en kopp som sto på bordet, og kjøkkenduden spurte henne om hun pleide å få kaffe. Da svarte hun ja, og at kaffe var det beste hun visste. Da tenkte han at han skulle jammen ikke legge seg opp i hva andres barn fikk å drikke, så han ga henne en ren kopp full av kald kaffe. Den drakk hun opp, og fikk påfyll og kom ut i stua med kopp nummer to.
|
|
|
#78 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
|
|
|
#79 |
|
I mål
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Vi har sjelden brus i hus; det er ved spesielle høytider og bursdager, og av og til ved sykdom, og de vi pleier besøke serverer også brus bare til slike anledninger. Når det først serveres brus, får storebror velge selv. Det gjør han stort sett også hvis vi spiser ute, noe som skjer sjelden. Han velger ofte cola. Han får forresten te med melk av og til også. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Rockesøster
|
Slik gjorde jeg med min morfar også. Han helte kaffe med melk på skålen til meg, og så fikk jeg en sukkerbit til. O lykke |
|
|
|
![]() |
|
|