Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing av konfirmasjonsgaver

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 15:04   #61
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaver

Jeg skulle ønske bestemor hadde vært av typen som kompenserte.
Storesøster fikk full bunad, med alt utstyr og sølv. Jeg fikk 500 kroner og streng beskjed om at de skulle settes på sparekontoen.

Gammel 20-05-11, 15:05   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

50 til 100 k får ikke mine uansett. Jeg hører om de som får såpass, men jeg hører om de som får 8-10 k også. Jeg tenkte å legge meg sånn rundt 20 eller noe sånt i pengegaven. Litt avhengig av om de ser ut til å få noe fra farsslekta si. Får de det så er jeg gnien nok til å ikke grave så dypt selv.

Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:05   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Storesøster fikk full bunad, med alt utstyr og sølv. Jeg fikk 500 kroner og streng beskjed om at de skulle settes på sparekontoen.

Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:07   #64
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du fikk ikke tilbud om bunad heller, Kitty? Det høres unektelig fryktelig spesielt ut.

Jeg får helt vondt i magen av summer som blir nevnt her, kjenner jeg. Hva gjør man? Sparer fra dåpen, tar opp lån, raner en bank?

Gammel 20-05-11, 15:10   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Blondie - jeg sparer det opp. Det går greit sålenge hensikten med pengene er noenlunde fornuftig. Jeg kan godt spare hardt en stund for at de skal kjøpe seg datautstyr eller annet de virkelig brenner for. Men skal jeg velge mellom neonlakkert russebil og pils til ungen eller dritlekre støvletter til mor så er valget et helt annet.

Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:12   #66
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du fikk ikke tilbud om bunad heller, Kitty? Det høres unektelig fryktelig spesielt ut.

Jeg får helt vondt i magen av summer som blir nevnt her, kjenner jeg. Hva gjør man? Sparer fra dåpen, tar opp lån, raner en bank?

Planen min er å gi det jeg har råd til. Jeg har konfirmant neste år, og det blir nok PC og hans første dress. Han skal på speiderleir i utlandet også, og jeg betaler heller for det enn å sette penger på bok til ham. Opplevelser er for livet, penger som skal brukes om flere år kan tjenes om flere år.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:13   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie: Du må altså begynne å spare nå.

Gammel 20-05-11, 15:15   #68
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk stakk (av den samlede slekta til mamma, ikke bestemor altså) noen år før jeg ble konfirmert, så jeg hadde jo allerede. Og som folk nevner, det er stor forskjell på gave og bunad.

Dessuten så endte jeg opp med full bunad til slutt uansett, hun kunne nemlig ikke la storesøster arve hennes - hun hadde jo allerede og selv ikke storesøster kunne ha to.

Nå henger den i skapet og venter, egentlig. Jeg ville helst selge den, men slekta sliter litt med tanken og jeg er ganske snill pike. Hvis snuppa ikke strekker seg for mye så skal hun få den hvis hun vil ha den.
Eller stakken min.
Den hun liker best er hennes. Hun må få eget sølv til stakken, da, siden belte og et par av søljene er custom works.

Gammel 20-05-11, 15:17   #69
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Blondie: Du må altså begynne å spare nå.

Ja. Det funker nok sikkert bra at ungene får mat annenhver dag fordi de skal få store konfirmasjonsgaver. Bill.mrk: På 66% lønn for tiden.

Gammel 20-05-11, 15:19   #70
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Jeg har løsningen på det problemet.
Håpløst idealistisk ungdom.
Sørg for å oppdra hippier som ikke vil konfirmeres og som syns materielle goder er et onde.

Gammel 20-05-11, 15:21   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har løsningen på det problemet.
Håpløst idealistisk ungdom.
Sørg for å oppdra hippier som ikke vil konfirmeres og som syns materielle goder er et onde.

Jeg har på sett og vis det. Min er usikker på om han ønsker å ta konfirmasjon eller ikke. Jeg akter å gi ham samme gave uansett hva han velger. Det skal ikke trengs å tenke penger i akkurat det valget der.

Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:21   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er derimot helt klar på at de ikke trenger konfirmere seg for å få bunad. Velger de å droppe konfirmasjon, og ønsker seg bunad, så skal de få det uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:23   #73
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

...sitter fremdeles og lurer på om han gutten som ikke ville ha bunad den gangen, men får det nå likevel på foreldrenes regning egentlig får dobbelt opp av gaver

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:25   #74
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er derimot helt klar på at de ikke trenger konfirmere seg for å få bunad. Velger de å droppe konfirmasjon, og ønsker seg bunad, så skal de få det uansett.

Alle barn i vår familie får familiemiddag m gaver uansett. De fleste konfirmerer seg ikke verken slik eller sånn, men vi har et hyggelig familieselskap for å feire at de blir voksne. Det gjentas gjerne når de blir 18.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 15:28   #75
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Storebror fikk ca. 60.000,- i konfirmasjonsgave. 25.000,- fra hver av besteforeldreparene, og disse 50.000,- er satt inn på en konto som han ikke disponerer fritt før han er 20 (der står det ca. 30.000,- fra før. De 25.000,- fra farmor og farfar er tiltenkt sertifikat mens foreldrene mine ikke har satt noe bestemt mål for hva pengene skal brukes til (kusinene og søstrene fikk/får bunad for tilsvarende beløp). De siste 10.000,- får han til en viss grad disponere fritt. Dvs. han får kjøpe seg ny mobil og diverse stæsj til el-gitaren, og resten skal inn på en konto som han disponerer i samråd med oss.

Gammel 20-05-11, 15:30   #76
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Hos oss fikk han forøvrig dress, konfirmasjonsselskap og Oslo-tur med konsertbillett. Hos søstrene fikk han sykkel.

Gammel 20-05-11, 19:49   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er enig med Tjorven, jeg. Du sier mye bra!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:11   #78
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Dette er grunnen til at jeg sikkert reagerer helt feil i en annen tråd om emnet, jeg syns nemlig det er hårreisende å gi gutten i familien en tollekniv, og jentene bunad. Det er rett og slett ikke greit i mine øyne.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:15   #79
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg blir litt satt ut selv kjenner jeg. Og så blir jeg litt stressa av å på den ene sidden tenke at jeg ikke vil la meg presse til å være med på den utviklingen jeg ser, og samtidig vil jeg jo ikke at ungene skal føle at vi er noen kjipinger som gjør at de skiller seg voldsomt ut i flokken. Hjelpe meg altså, jeg kjenner at "gavekort på xxxx kjøretimer" kommer til å bli en finfin løsning.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:18   #80
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk større og mindre pengesummer til konfirmasjonen. Større summer var satt inn på sperret konto av givere. Mindre summer fra venner og fjern slekt og naboer og sånt fikk jeg lov til å bruke. Jeg husker jeg kjøpte videokamera som etter ett år ble ødelagt i en ulykke, forsikringspengene ble beukt til å kjøpe moped, salg av moped uten tap to år senere gjorde at jeg kjøpte min første bil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.