|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverJeg skulle ønske bestemor hadde vært av typen som kompenserte.
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaver50 til 100 k får ikke mine uansett. Jeg hører om de som får såpass, men jeg hører om de som får 8-10 k også. Jeg tenkte å legge meg sånn rundt 20 eller noe sånt i pengegaven. Litt avhengig av om de ser ut til å få noe fra farsslekta si. Får de det så er jeg gnien nok til å ikke grave så dypt selv. |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaver
|
![]() |
![]() |
#64 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverDu fikk ikke tilbud om bunad heller, Kitty? Det høres unektelig fryktelig spesielt ut.
![]() |
#65 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverBlondie - jeg sparer det opp. Det går greit sålenge hensikten med pengene er noenlunde fornuftig. Jeg kan godt spare hardt en stund for at de skal kjøpe seg datautstyr eller annet de virkelig brenner for. Men skal jeg velge mellom neonlakkert russebil og pils til ungen eller dritlekre støvletter til mor så er valget et helt annet. |
![]() |
![]() |
#66 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Planen min er å gi det jeg har råd til. Jeg har konfirmant neste år, og det blir nok PC og hans første dress. Han skal på speiderleir i utlandet også, og jeg betaler heller for det enn å sette penger på bok til ham. Opplevelser er for livet, penger som skal brukes om flere år kan tjenes om flere år.
![]() |
#68 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverJeg fikk stakk (av den samlede slekta til mamma, ikke bestemor altså) noen år før jeg ble konfirmert, så jeg hadde jo allerede. Og som folk nevner, det er stor forskjell på gave og bunad.
![]() |
#69 |
ctrl+z
|
Ja.
![]() |
#70 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverJeg har løsningen på det problemet.
![]() |
#71 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#73 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaver...sitter fremdeles og lurer på om han gutten som ikke ville ha bunad den gangen, men får det nå likevel på foreldrenes regning egentlig får dobbelt opp av gaver |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Alle barn i vår familie får familiemiddag m gaver uansett. De fleste konfirmerer seg ikke verken slik eller sånn, men vi har et hyggelig familieselskap for å feire at de blir voksne. Det gjentas gjerne når de blir 18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverStorebror fikk ca. 60.000,- i konfirmasjonsgave. 25.000,- fra hver av besteforeldreparene, og disse 50.000,- er satt inn på en konto som han ikke disponerer fritt før han er 20 (der står det ca. 30.000,- fra før. De 25.000,- fra farmor og farfar er tiltenkt sertifikat mens foreldrene mine ikke har satt noe bestemt mål for hva pengene skal brukes til (kusinene og søstrene fikk/får bunad for tilsvarende beløp). De siste 10.000,- får han til en viss grad disponere fritt. Dvs. han får kjøpe seg ny mobil og diverse stæsj til el-gitaren, og resten skal inn på en konto som han disponerer i samråd med oss.
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverJeg er enig med Tjorven, jeg. Du sier mye bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
lider av tastleksi
|
Dette er grunnen til at jeg sikkert reagerer helt feil i en annen tråd om emnet, jeg syns nemlig det er hårreisende å gi gutten i familien en tollekniv, og jentene bunad. Det er rett og slett ikke greit i mine øyne.
![]() |
#79 |
lider av tastleksi
|
Ja, jeg blir litt satt ut selv kjenner jeg. Og så blir jeg litt stressa av å på den ene sidden tenke at jeg ikke vil la meg presse til å være med på den utviklingen jeg ser, og samtidig vil jeg jo ikke at ungene skal føle at vi er noen kjipinger som gjør at de skiller seg voldsomt ut i flokken. Hjelpe meg altså, jeg kjenner at "gavekort på xxxx kjøretimer" kommer til å bli en finfin løsning.
![]() |
#80 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Avsporing av konfirmasjonsgaverJeg fikk større og mindre pengesummer til konfirmasjonen. Større summer var satt inn på sperret konto av givere. Mindre summer fra venner og fjern slekt og naboer og sånt fikk jeg lov til å bruke. Jeg husker jeg kjøpte videokamera som etter ett år ble ødelagt i en ulykke, forsikringspengene ble beukt til å kjøpe moped, salg av moped uten tap to år senere gjorde at jeg kjøpte min første bil.
![]() |
|
|