|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Klarer du kle på deg bunaden selv? | |||
| Ja |
|
147 | 83,52% |
| Nei |
|
10 | 5,68% |
| Har ingen bunad å kle på meg. |
|
19 | 10,80% |
| Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, endelig
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja det klarer jeg. Jeg plkages litt med å få søljene til å sitte riktig slik at de ikke blir skjeve, men det går fint.
|
|
|
#63 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jada, det klarer jeg. Og søljene sitter rett og pent til og med. (Det var vel det og mansjettknappene jeg slet lengst med. Ellers er ikke bunaden i seg selv noe hokus pokus.)
|
|
|
#64 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg klarer fint å ta den på selv og har aldri trengt hjelp av noe slag. Nå har jeg riktignok en enkel bunad, da, men skulle nok greid større utfordringer også.
|
|
|
|
#67 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?
Har trykknapp på baksiden av min, samme på ungene sine bringkluter. Minste har i tilegg knappehullsstrikk som går bak ryggen for å sikre at den fine broderte bringkluten ikke forsvinner.
|
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Å ta på den forkle og belte er enkeltpenkelt, men mansjettknappene kan det hende noen må hjelpe den med. |
|
|
|
#69 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Sjølvsagt. Jeg kler på meg, mann og tre unger på under halvtimen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?
Kanskje de bare har dårlig motorikk? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, heldigvis. Eg seier ikkje nei om mannen vil hjelpe meg med mansjettknappane, men eg klarar det om eg får eit minutt ekstra. Det minuttet har eg ikkje alltid når vi er på veg ut døra og skal rekke noko. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg har null problemer med å få på meg min selv, selv om det er noen år siden jeg har brukt den nå *ønsker meg ny*.
|
|
|
#75 |
|
trenger lading
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jepp klarer det selv. Heldigvis har jeg så smale hender at jeg kan lirke hånden gjennom etter mansjettknappen er på, for ellers strever jeg med høyre hånda. Og etter at jeg satte på en liten trykknapp i halsen er det enklere å feste sølja i halsen uten fare for å spidde meg selv eller irritere meg over skeiv sølje etter 4-5 forsøk.
|
|
|
|
#76 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, jeg klarer det, men høyre mansjettknapp og søljene er greit å få hjelp til.
|
|
|
#77 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg har en mann som ikke forstår seg på bunader (les: misliker bunad og synes det er stygt), og må derfor klare meg på egenhånd. Det går det også.
|
|
|
|
#79 |
|
WF: BNBE
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har beltestakk fra Telemark, og klarer det meste. Men for å få surret beltet rundt meg, det er et par meter, må jeg ha hjelp. Snuppa hjalp meg i går. Mansjettknappene kunne jeg kanskje ha klart selv, hvis jeg ikke hadde hatt en aktiv toåring å følge med på. Det ble liksom ikke tid til å stå lenge og fomle med det. Så da fikk jeg hjelp av en nabo utenfor.
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg kan det, men ber gjerne om hjelp til mansjettknappene, for mansjettene på skjorta er så sinnsykt trange! (Jeg har veldig, veldig smale håndledd, og mansjettene må syes etter bredden på broderiet, slik at det ble enten normalstørrelse, eller 4-5 cm smalere. Normalstørrelsen slang veldig, så syersken tvilte seg frem til den trangeste varianten. Det er bra jeg ikke har lagt på meg tilsvarende rundt håndleddene som ellers på kroppen!)
|
![]() |
|
|