Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-11, 16:39   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Klage på NAV/kontakte advokat, aviser (overgangstønad)

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert av at man skulle måtte true med aviser og advokat for å få det man har krav på altså. Det er så patetisk at jeg kan ikke få sagt det.

Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 18:01   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pass på å få de du har lånt penger privat av til å bekrefte lånene riktig sånn at de ikke plutselig sier at de pengene får du ikke dekket likevel eller noe sånt. (Jeg blir helt paranoid på dine vegne her jeg altså.)

Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 18:37   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra at det ser ut til å ordne seg.

Gammel 10-05-11, 19:20   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jammen godt det ordet seg!

Selv om det ikke burde ha tatt SÅ lang tid...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 19:39   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Overgangsstønaden slal komme på fredag... Får du da? Hvis ikke så kom og spis hos i helgen??? Vi bor jo i samme by

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 19:47   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg får lønning i morgen. Så om det ikke kommer på noen dager kan du alltids få låne litt av meg. Men vil tro det går litt fort nå siden de har lovet det. Men man vet jo aldri med Nav. Men veldig godt at det endelig har ordnet seg. Sånn at du kan bruke energien din på helt andre ting.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:42   #7
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Så flott at det ordner seg!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert av at man skulle måtte true med aviser og advokat for å få det man har krav på altså. Det er så patetisk at jeg kan ikke få sagt det.

Som jeg skulle sagt det selv, og at man får en så nedlatende behandling at man blir gående gråtende ut av kontoret til saksbehandler i tillegg.

Gammel 16-05-11, 09:39   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er 06-modellen jente eller gutt ? Om det er jente, har jeg litt sommerklær/og noe til, (116 og 122) du kan få mot porto om du ønsker.....så har du litt å begynne med til økonomien har stabilisert seg .

Så godt at det endelig ser ut til å ordne seg

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 12:38   #9
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Burde kanskje oppdatert denne, men har vært litt busy med å prøve å rydde opp i økonomien de siste dagene. Pengene er kommet på konto, men beløpet endte opp på under halvparten av det jeg hadde regnet med. Jeg hadde vært dum og glemt å tenke på at siden familievernkontoret ikke sendte inn meklingsattest til Fylkesmannen, så gikk ikke separasjonen i orden før i mars/april, og dermed har jeg bare krav på penger fra april, ikke fra februar som jeg hadde regnet ut. Akkurat det var en kjempeskuffelse, men i det minste har jeg fast inntekt igjen hver måned, får bare gjøre det beste ut av det. Fikk betalt en stor andel av regningene, i hvert fall de mest prekære, men kredittkortet som jeg makset ut og pengene jeg lånte av eksen får bare tilbakebetales litt etter litt.

I det minste er barnehageplassene og SFO reddet, jeg kjøpte litt klær til ungene før jeg i det hele tatt sjekket hva som var på konto, for jeg synes det var så viktig at det kunne ikke droppes. Skal også søke bostøtte hos Husbanken, for det hadde kommet godt med, må bare vente til 17.mai er over.

Tusen takk til dere som har tilbudt dere å sende ting etc, men jeg satser på at det jeg fikk kjøpt inn denne mnd får oss et stykke på vei. Det varmer likevel utrolig mye, ikke minst støtten som jeg fikk når jeg skulle snakke med NAV, da er det trygt å ha en rekke FP-homies i bakhodet som kommer med gode råd!

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 12:45   #10
Left
Passiv

Standard

Bra at det ordnet seg da, selv om det ikke ble så mye som du hadde tenkt

Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:03   #11
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godt det ordnet seg sånn høvelig i alle fall.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:19   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Enda godt at dette marerittet nå er bak deg.

Gammel 17-05-11, 01:21   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Så godt det endelig ordnet seg, men det er jo direkte tragisk at de skal kunne kjøre noen i grøfta på denne måten.

Du bør virkelig klage på måten de har behandlet deg.

Gammel 17-05-11, 23:50   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Så godt å høre at ting ser lysere ut nå. Selv om veien har vært lang og hard.
Håper virkelig at det ordner seg for deg nå.

Gammel 18-05-11, 09:06   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ektefeller har gjensidig forsørgelsesplikt inntil separasjon, ja. Men det betyr jo ikke at man må velge å følge dette. Men om man feks har en eks som idet man sier "jeg vil skilles" lager et økonomisk helvete (dette skjer normalt gjennom å nekte å signere papirer som utløser stønader og gjennom dette økonomisk selvstendighet) så er det veldig greit at han sålenge dette pågår har forsørgelsesplikt etter loven.

Dette er ca det eneste vernet som finnes for den parten uten inntekt når familier som har valgt å ha en med inntekt&eiendom og den andre uten skal skille seg.

Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:10   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

For ordens skyld - har HI en avtale med sin eks om at dette er lånte penger som skal tilbakebetales så mener jeg at dette bør følges opp. Det hadde vært noe annet om de fremdeles feks bodde sammen mens gjelden ble dannet og at eksen ensidig hadde krevd at dette skulle tilbakebetales. Dersom HI klart har fått pengene som et lån så bør det behandles som et lån.

Derimot kan det kanskje hende eksen godtar å vente med å få pengene til etter utdanning?

Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:13   #17
Sinobell
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sinobell er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Loven er slik, og det må den være. For det er håpløst for utenforstående å vurdere grensene. Men dersom det ble avtalt som lån, bør man vurdere husfreden og det kommende perioden som sammarbeidspartnere for barna og følge det som ble avtalt ikke loven. Tillit til hverandre er viktig , også etter et brudd, så lange de har barn sammen, og dermed kommer til å ha en praktisk relasjon i fremtiden.

Det er forøvrig også etisk sett forskjell på penger som gikk til henne, og penger som gikk til barna.

Uansett er en tlbakebetalingsplan, med avdrag hver mnd en god ide. fordi det vitner om vilje til å sammarbeide og følge opp avtaler dem imellom.

Sinobell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.