|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetNei, for garnet tover seg så voldsomt sammen at det bare ryker og knyter seg.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetto cm pr ti cm blir jo fort mye, så å begynne på nytt er absolutt det beste, og ja, med rett strikkefasthet, så prøvelapp, og helst sikker på at det er rett før du begynner på nytt.
|
|
|
#63 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetMen jeg skjønner ikke at jeg strikker så løst. Noen ganger har jeg nesten problemer med å stikke pinnen inni, fordi det er så hardt.
|
|
|
#65 |
|
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJa, det er dessverre tykkere enn garnet brukt i oppskriften. Da må du nesten regne om uansett. Anbefalt pinnestørrelse er 4,5mm. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetMen jeg trodde begge garnene var worsted? :forvirret: Og anbefalt pinnestørrelse til hva da? Garnet?
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetFra Rav: |
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetPå rav sin side står det at strikkefastheten er oppgitt i glattstrikk - |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetDet vet jeg ikke ennå.
|
|
|
#70 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetDer skjønte jeg hva du mente, Saint! :lyspære:
|
|
|
#72 |
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg motiverer herved meg selv til å strikke prøvelapp før jeg tar fatt på mitt neste prosjekt, et pannebånd i marius-mønster. (Ikke fordi jeg har såååå lyst på pannebåndet, selv om jeg nok kommer til å bruke det, bare jeg får foret det med noe vindtett, vind i ørene gir meg hodepine, nemlig. Men altså fordi jeg har planer om å gå løs på en genser etterhvert.... *skrekk og gru*)
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetOj, så kult Malama! Jeg heier på deg!
|
|
|
#74 |
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg har ikke strikket mønsterstrikk, altså med to farger samtidig, på rundt 20 år. (Ja, jeg er klar over at jeg er 32, og at å si at jeg gjorde det for 20 år siden virker sært, men ja, jeg strikket ei dukkejakke i 4 farger til min kusines dukke for sånn ca 20 år siden, nemlig! Så sluttet jeg å strikke. Og begynte igjen da jeg var gravid med Knerten, men aldri mer enn en farge om gangen...)
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg gleder meg i alle fall til å se resultatet! Garnet høres absolutt ut som det er riktig. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg strikker egentlig heller aldri prøvelapp, men vet at jeg antakelig bør ned 0,5-1 i pinnestørrelse (og det har jeg litt lite lyst til på dette mariusgreiene som skal strikkes på 3 og 3,5 altså! Det er tynt nok, synes jeg som har strikket på 5 og 6 i det siste...) så jeg skal strikke prøvelapp og sjekke.
|
|
|
#78 |
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetDu er flink!
|
|
|
#79 |
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedet
Jeg må nok bare innse at jeg må endre pinnetykkelse på dette prosjektet, for pannebåndet mitt, som skulle være til MEG, er muligens til og med for lite for Knerten!
|
|
|
#80 |
|
Glamorøs
|
Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg trenger litt hjelp igjen. Jeg greide å gjøre feil i en runde, slik at hele raden med hvite prikker forskjøv seg litt. Så greide jeg å gjøre samme feilen i neste runde med hvite prikker også.
|
![]() |
|
|