|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?
Det skal jo i teorien være vanntett. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?HH har klær i mange ulike kvaliteter, fra billig "dritt" til dyrere gode plagg. Man må nesten se på de enkelte plaggene før man uttaler seg tror jeg. POP har jo fått veldig gode testresultater.
|
|
|
#64 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil heller anbefale deg POP om du går for skallklær. Reimatec er tett men ikke så slitesterkt til større unger. Og de er noenlunde samme prisklassen på todelt, tror faktisk POP er hakket billigere. Og jakken er veldig fin og kan brukes som annet enn bare regnjakke altså |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Det er forresten tull at jeg selv ikke har regntøy, for jeg kjøpte faktisk et regnsett fra Aalesund Oljeklede da jeg var på Vestlandet for to år siden. Til bruk når vi var ute og fisket. Det er mykt og litt tykt med flosset innside. Det ble jeg faktisk ikke klam i Sist redigert av Liljekonvall : 05-03-11 kl 00:16. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Nå har jeg sjekket begge de nye HH tech buksene. De heter HH teck XP, ulike modeller, og begge har faktisk vannsøyle på 15 000! Da beholder jeg dem bare. Den ene kostet 179 nå på tilbud på XXL, den andre mener jeg kostet 479 (vanlig pris) også XXL. Håper de da holder det de lover. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Kunne du ha lagt ut bilde |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Vi har ett Reflex-sett med seler. Husker ikke om det er str 128 eller 134. Om det er 128, så er det iallefall veldig stort i str, for det passer 1.klassingen her, som er lang for alderen. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Kjøpte en Hellytech bukse på G max, der står det vannsøyle på 15000. Kan det stemme?
|
|
|
#73 |
|
Det er helt sikkert den jeg har kjøpt også, grå med forsterkninger på knær. Vi har lik bukse fra i fjor, kjøpt på G-Sport, men den heter bare Helly Tech, ikke Helly Tech XP som den jeg har kjøpt nå. De ser ellers identiske ut, men er det nok altså ikke. Har også kjøpt XP i selemodell, lik vannsøyle, dvs 15 000. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Det er disse jeg har kjøpt, dvs de ser sånn ut, men de har andre navn tror jeg. På begge lappene står det at de har vannsøyle på 15 000. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Jeg har kjøpt dem på XXL. Buksen uten seler var på tilbud nå til 179 og den andre kostet vel rundt 480 om jeg ikke husker feil. Satser på at de duger til innspurten i bhg og høsten på skolen. Ingen planer om å bruke regntøy. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Bergenser her: min gutt på 8 har to regnjakker; en fra Didriksson og en fra Stormberg, begge kostet under 500 kroner. I tillegg har han en bukse fra PoP. Aktiv gutt, aldri våt, og ingen formue er brukt på klær. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Dersom Mini her skal holdes tørr må han evt. ha en hel-sveiset våtdrakt. Vi har prøvd det meste, men banna bein, han er gjennomvåt uansett. Akkurat nå har vi regntøy fra Stormberg, og det er mykt og behagelig å ha på, puster lett. Men selv gummistøvlene hans blir klissvåte, så jeg vet ikke hva som er den ultimate løsningen. Kanskje forsøke det regntøyet som millact her viser til. Vi har hatt HH regntøy tidligere, men han var klissvåt da også.
|
|
|
#79 |
|
Uhelbredelig B-menneske
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Min bukse ser nokså lik ut, men jeg tror stoffet er annerledes. Den vi kjøpte i fjor heter shelter og på den står det bare helly tech. På årets modeller står det xp i tillegg. Kanskje har de forbedret dem og økt vannsøylen? |
|
|
|
![]() |
|
|