Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste regntøyet til en lang førsteklassing?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 22:47   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?

Millact, jeg husker ikke. Men ingen av settene jeg så hadde mer enn 8000.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:59   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Millact, jeg husker ikke. Men ingen av settene jeg så hadde mer enn 8000.

Det skal jo i teorien være vanntett.

Har en HH tech bukse som er i bruk, så tror jeg må teste den litt i helgen og se hvor mye den tåler. Liten vits i å ha to bukser til, lik type, om de ikke holder mål. Er forresten enig med deg ang dyrt tøy på skolen. Min jente begynner på skolen i august, ikke bitteliten skole, så jeg ser for meg at klær lett kan forsvinne, ja, og har ikke lyst å bruke masse penger på yttertøy om det ikke er nødvendig.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:01   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HH har klær i mange ulike kvaliteter, fra billig "dritt" til dyrere gode plagg. Man må nesten se på de enkelte plaggene før man uttaler seg tror jeg. POP har jo fått veldig gode testresultater.

Gammel 04-03-11, 23:05   #64
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tipsene, liljekonvall. Det var ikke meningen å virke sur. Tipsene dine var veldig bra, og jeg skal se om jeg kan få sjekket ut Reima. Hellytec tittet jeg på, og det hadde ganske lav vannsøyle.

Vil heller anbefale deg POP om du går for skallklær. Reimatec er tett men ikke så slitesterkt til større unger. Og de er noenlunde samme prisklassen på todelt, tror faktisk POP er hakket billigere. Og jakken er veldig fin og kan brukes som annet enn bare regnjakke altså .

Det går jo ann å sjekke finn.no også .

Didriksson har lav vannsøyle og det er tullete at de skriver at det er vanntett når vannsøylen er på 3000 mm.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:08   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for info om slitestyrke. Vi er veldig fornøyd med PoP fra før av, så jeg skal absolutt sjekke det!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:11   #66
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er forresten tull at jeg selv ikke har regntøy, for jeg kjøpte faktisk et regnsett fra Aalesund Oljeklede da jeg var på Vestlandet for to år siden. Til bruk når vi var ute og fisket. Det er mykt og litt tykt med flosset innside. Det ble jeg faktisk ikke klam i . Brukte det sist sommer også og jeg var veldig fornøyd tiltross for at jeg egentlig ikke liker regntøy . Virkelig et solid regntøy...

http://www.aalesund-oljeklede.no/?page=7&cat=7#

Ona softrain jakke (Ny) 8-12 år
PU med flosset innside. Sveisede sømmer. Vannavvisende glidelås m/klaff bak. Elastisk snor i nedkant. Sidestykke for økt beveglighet. Lufting m/glidelås u/ermer. Dobbel regulerbar hette. To sidelommer m/vanntett glidelås. Fleeceforet krage og hettekant. Refleksdetaljer. Regulering på ermer.

Ona Softrain Juniorbukse. 8-12 år
Pu med flosset innside. Sveisede sømmer. Elastikk og snor i livet m/stropper. Ventilasjon i livet. Refleks detaljer. Regulering i nedkant.
Prod. nr :160-0855

Sist redigert av Liljekonvall : 05-03-11 kl 00:16.
Gammel 04-03-11, 23:47   #67
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor store størrelser får man POP?

Gammel 04-03-11, 23:49   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvor store størrelser får man POP?

Opptil 146, relativt store i str.

Gammel 05-03-11, 09:26   #69
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

HH har klær i mange ulike kvaliteter, fra billig "dritt" til dyrere gode plagg. Man må nesten se på de enkelte plaggene før man uttaler seg tror jeg. POP har jo fått veldig gode testresultater.

Nå har jeg sjekket begge de nye HH tech buksene. De heter HH teck XP, ulike modeller, og begge har faktisk vannsøyle på 15 000! Da beholder jeg dem bare. Den ene kostet 179 nå på tilbud på XXL, den andre mener jeg kostet 479 (vanlig pris) også XXL. Håper de da holder det de lover.

Gammel 05-03-11, 19:49   #70
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nå har jeg sjekket begge de nye HH tech buksene. De heter HH teck XP, ulike modeller, og begge har faktisk vannsøyle på 15 000! Da beholder jeg dem bare. Den ene kostet 179 nå på tilbud på XXL, den andre mener jeg kostet 479 (vanlig pris) også XXL. Håper de da holder det de lover.

Kunne du ha lagt ut bilde ?

Gammel 05-03-11, 19:55   #71
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ett Reflex-sett med seler. Husker ikke om det er str 128 eller 134. Om det er 128, så er det iallefall veldig stort i str, for det passer 1.klassingen her, som er lang for alderen.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:05   #72
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Kjøpte en Hellytech bukse på G max, der står det vannsøyle på 15000. Kan det stemme?

Gammel 05-03-11, 20:55   #73
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Kjøpte en Hellytech bukse på G max, der står det vannsøyle på 15000. Kan det stemme?

Det er helt sikkert den jeg har kjøpt også, grå med forsterkninger på knær. Vi har lik bukse fra i fjor, kjøpt på G-Sport, men den heter bare Helly Tech, ikke Helly Tech XP som den jeg har kjøpt nå. De ser ellers identiske ut, men er det nok altså ikke. Har også kjøpt XP i selemodell, lik vannsøyle, dvs 15 000.

Gammel 05-03-11, 21:05   #74
millact

Standard

Det er disse jeg har kjøpt, dvs de ser sånn ut, men de har andre navn tror jeg. På begge lappene står det at de har vannsøyle på 15 000.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1056890_1_634202398557500000_medium.jpg (15,8 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 1048453_1_634202428227031250_medium.jpg (23,9 KB, 7 visninger)
Gammel 05-03-11, 21:08   #75
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

De der så veldig ok ut. Er det vanlige sportsbutikker som har dem?

Gammel 05-03-11, 21:44   #76
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De der så veldig ok ut. Er det vanlige sportsbutikker som har dem?

Jeg har kjøpt dem på XXL. Buksen uten seler var på tilbud nå til 179 og den andre kostet vel rundt 480 om jeg ikke husker feil. Satser på at de duger til innspurten i bhg og høsten på skolen. Ingen planer om å bruke regntøy.

Gammel 05-03-11, 22:39   #77
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Bergenser her: min gutt på 8 har to regnjakker; en fra Didriksson og en fra Stormberg, begge kostet under 500 kroner. I tillegg har han en bukse fra PoP. Aktiv gutt, aldri våt, og ingen formue er brukt på klær.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 00:55   #78
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom Mini her skal holdes tørr må han evt. ha en hel-sveiset våtdrakt. Vi har prøvd det meste, men banna bein, han er gjennomvåt uansett. Akkurat nå har vi regntøy fra Stormberg, og det er mykt og behagelig å ha på, puster lett. Men selv gummistøvlene hans blir klissvåte, så jeg vet ikke hva som er den ultimate løsningen. Kanskje forsøke det regntøyet som millact her viser til. Vi har hatt HH regntøy tidligere, men han var klissvåt da også.

Gammel 06-03-11, 13:58   #79
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er disse jeg har kjøpt, dvs de ser sånn ut, men de har andre navn tror jeg. På begge lappene står det at de har vannsøyle på 15 000.

Ser lik ut den vi har kjøpt til reserve bukse.

Den heter Shelter og har seler. Vi har også hatt Shelter tidligere, uten seler. Står også Salopette Shelter Kids på lappen ,men ingen vannsøyle. På selve buksen, står det Hellytec. Buksen er kjøpt på www.barnogleker.no

Men er det den samme som du har, Millact ?

Gammel 06-03-11, 18:38   #80
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Ser lik ut den vi har kjøpt til reserve bukse.

Den heter Shelter og har seler. Vi har også hatt Shelter tidligere, uten seler. Står også Salopette Shelter Kids på lappen ,men ingen vannsøyle. På selve buksen, står det Hellytec. Buksen er kjøpt på www.barnogleker.no

Men er det den samme som du har, Millact ?

Min bukse ser nokså lik ut, men jeg tror stoffet er annerledes. Den vi kjøpte i fjor heter shelter og på den står det bare helly tech. På årets modeller står det xp i tillegg. Kanskje har de forbedret dem og økt vannsøylen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.