|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenHadde gjerne tatt bare en, max to overnattinger, men de får piggene ut med en gang det er snakk om mer enn 3-4 timer kjøring. Det har blitt bedre, for jeg kjørte alene med de til Kristiansand i sommer, med en overnatting. Vi brukte god tid og koste oss på veien, så det ble ikke så mye surving.
|
|
|
|
#62 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LofotenHonningsvåg og midnattsolen på Ramberg er høydepunktene i Lofoten.
|
|
|
#64 |
|
heimføing
|
Sv: LofotenJeg tror også det kan være en bra løsning å kjøre. Det er dyrt å leie bil, og man må nesten ha bil i Lofoten, mener jeg.
Honningsvåg er i Finnmark og ikke i Lofoten. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Lofoten
Selvsagt mente jeg Henningsvær.
|
|
|
#67 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenDet ser ut til å bli kjøring på oss. Jeg er litt slik :hva er det jeg begir meg ut på:
Sist redigert av Svanen : 22-03-11 kl 13:26. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
heimføing
|
Sv: LofotenKanskje velge to forskjellige ruter på vei opp og ned? Kystriksveien på tur opp (og ta ferga fra Bodø til Lofoten? sparer mye kjøring, minst en dag), og E6 ned igjen. Eventuelt Sverige sørover (=bedre veier?). Kjøre inn til broderlandet over Bjørnfjell (mellom Bjerkvik og Narvik) og nedover indre vei, er det den som heter E4? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenDet er det jeg har tenkt -ea-
|
|
|
|
#71 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: LofotenHar ikke lest alle svarene, så det kan hende jeg forteller noe du vet.
|
|
|
#72 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: LofotenVi kjørte nordover med barna i fjor sommer, men ga oss på Kjerringøy - for å få litt flere dager på hvert sted. Dersom vi skal til lofoten, tror jeg vi kommer til å gå for fly og leiebil, og altså når vi får litt bedre råd. Vil svært gjerne vise fram mitt barndoms ferieparadis til guttene mine.
|
|
|
#73 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: LofotenDumt at det ikke blir midnattssol på dere, men august er etter min mening den beste måneden å besøke Lofoten. Håper dere får en flott tur!
|
|
|
#75 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: LofotenHusker ikke om jeg (eller noen andre) har sagt det før, men skal dere ta ferge fra Bodø bør dere bestille plass på forhånd. I tillegg anbefaler jeg igjen flymuseet hvis dere skal innom Bodø. Det er absolutt ikke bare for spesielt flyinteresserte; har aldri hørt om noen som ikke har likt seg der.
|
|
|
#76 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenHar tenkt å ta ferge fra Bodø og har fått tips av flere om å bestille på forhånd. Men hvor lenge på forhånd bør en bestille? Og kan en evt avbestille plassen igjen? Jeg er litt fristet til å bestille to påfølgende dager, i tilfelle vi bruker en dag mer enn først tenkt på turen.
|
|
|
|
#77 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: LofotenAkkurat det vet jeg ikke, jeg har bare lest i lokalavisa år etter år om milelange køer på fergekaia.
|
|
|
#78 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: LofotenHar vært med på en sånn biltur da jeg var liten ( faktisk enda lenger nord). Samlet sånne stoffmerker fra hvert sted som mamma sydde på sekken min. Det gjorde turen litt mer spennende ( men krever jo at man stopper slike steder og kjøper merker, da...) ellers er trafikkbingo gøy. Så kan man drive fatter'n til vannvidd med " 100 flasker brus på en vegg, hundre flasker brus - en falt ned og så ble det - 99 flasker med brus på en vegg 99 flasker med brus på en vegg, 99 flasker med bruuuuus".... |
|
|
|
|
|
#80 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenVi er gode på "bil-leker". Det begynte jeg tidlig med for å slippe det stadige maset om hvor lenge det er igjen (gjerne etter 5-10 minutter på en tur på 2-3 timer)
|
|
![]() |
|
|