Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jørgen + Anne = sant

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-11, 21:36   #61
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jørgen + Anne = sant

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den kom ut i 1986, da du var 15 og jeg var 16, så ingen av oss var vel i målgruppen.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har heller aldri hørt om den, tror jeg. Og jeg var en lesehest i barndommen.

Jeg er født i 71, så det er nok forklaringen for meg, til tross for at jeg var en lesehest.

Gammel 05-03-11, 22:01   #62
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ok. Da missforsto jeg deg. Jeg også at barna på den skolen ble brukt som statister i hvertfall i en utescene.

Utescenene er filmet i Bærum. Det er jeg 100% sikker på etter å ha sett fra innspillingen på Megafon. Rett og slett fordi det er en skole og et område jeg kjenner godt.

7-åringene mine syns den så stas ut, men konkulderte med at den sikkert var for litt større barn. Etter å ha lest denne tråden, tror jeg rett og slett vi må se den.

Gammel 05-03-11, 22:07   #63
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Det eneste jeg tenker på er at filmen handler om en jente på ti år som forelsket i og kysser en gutt. Jentene mine på 9 og snart 11 er altfor unge til å kysse noen som helst akkurat nå. :rosa sky:

Jeg tenkte ikke over alderen da jeg leste boken, men nå når filmen kom slo det meg plutselig at de barna bare er ett år eldre enn sønnen min!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 22:14   #64
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg og 7 åringen min likte den veldig godt

Gammel 05-03-11, 23:03   #65
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Utescenene er filmet i Bærum. Det er jeg 100% sikker på etter å ha sett fra innspillingen på Megafon. Rett og slett fordi det er en skole og et område jeg kjenner godt.

7-åringene mine syns den så stas ut, men konkulderte med at den sikkert var for litt større barn. Etter å ha lest denne tråden, tror jeg rett og slett vi må se den.

Det stemmer at den er spilt inn i Asker/Bærum (Vettre?)
Men alle innescenene er på en Osloskole

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:28   #66
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg såg den både med 7 åringen og 5 åringen. Begge likte den godt, men syntes den var litt skummel, 7 åringen mest faktisk.

Gammel 05-03-11, 23:36   #67
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg elsket forøvrig boka når jeg var liten (ca 10-12 år).

Jeg også. Den er skrevet i 1984, da var jeg ni år, og leste den mange ganger. Boka var månedens bok i Bokklubbens Barn, så vidt jeg husker, så den fantes nok på mange barnerom rundt omkring.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Fikk litt flashbacks til når jeg som liten ble livredd en Brødrene Dal episode når maleriene på veggen hadde øyne som bevegde seg.

Det var dritskummelt!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:45   #68
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det stemmer at den er spilt inn i Asker/Bærum (Vettre?)

Eikeli i Bærum.

Gammel 06-03-11, 20:56   #69
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Eikeli i Bærum.

Eikeli Skole, ja.

Gammel 06-03-11, 21:31   #70
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Så den i dag, morsomt at ungene kjente igjen flere statister,
en av skuespillerne lånte boken til en klassevenninne, eldste kjente igjen
klasserommet sitt og syntes det var stor stas at mye av det som står på tavla til daglig sto der på filmen.
Ellers var det både fra gymsalen og svømmehallen, og skolens ass.rektor
hadde en liten rolle da Jørgen ble presentert for klassen, denne filmen må helt klart kjøpes

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 00:55   #71
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er jeg virkelig den eneste som ikke elsket den boka?
Jeg var ca 11 da jeg leste den, og husker jeg syntes at fortellerstilen var håpløst barnslig, jeg likte ikke de korte formuleringene og det enkle språket ...
(Jeg var muligens i overkant sær allerede da. )

Enhjørningen gul og blå

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 20:39   #72
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg så denne med snuppa og venninnen i dag.. fikk skikkelig mimrebyger fra min barndom.. Leste den boken mange mange ganger. så herlig.. Jeg elsket Anne..

MEN 7års grense?? syns absolutt den ikke er egnet for alle 7 åringer... eller 10 år kanskje hadde vært bedre. Min 7 åring er litt var for inntrykk og hun ble veldig redd for scener med fortellingen om "helgahuset" og at det kom blod UT av veggen osv..
men hun likte filmen men hun er ikke helt DER enda at hun skjønner dette med forelskelse osv.. men hun likte den.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 20:50   #73
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

6-åringen og jeg så den i dag, nydelig film.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:03   #74
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var og så filmen sammen med de to eldste. Vi likte den veldig godt. Jenta var forberedt på at den var skummel, de har nettopp lest boka på skolen samt at bestevenninnen hadde sett den før henne. Til tross for det synes hun det var litt skummelt.

Her i huset er forelskelse et hett tema for tiden til mors store fortvilelse (men det viser jeg ikke til ungene da....så kald og rolig utad.)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:09   #75
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster blir 6 i sommer og hadde kjempelyst til å se den, så da var ikke mor vanskelig å overtale. Vi koste oss begge to, selv om den nok er beregnet for litt større barn.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:09   #76
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste boka som liten. Utrolig nok. Jeg så filmen i dag med poden. Bra film.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:17   #77
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min åtteåring ble også livredd av Helga-scenene, men hun er så sart for skumle ting på film at hvis hun skulle bestemt aldersgrense ville det blitt 18 år på Finding Nemo. Jeg tror nok at 7 år generelt er en grei grense på filmen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:19   #78
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene var og såg den i dag, de er 7 og 8 år. De likte den godt og var veldig ivrig med å fortelle da de kom hjem, men de er fortsatt våken pga. noe skummelt som var i filmen.
Jeg var sikker på at det var en uskyldig film i forhold til skumle ting, men nå har jeg lært. Neste gang de skal se film skal jeg undersøke grundig på forhånd.

Gammel 13-03-11, 07:39   #79
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Man ser forresten ballene til en mann i denne filmen og. noe som ble heftig diskutert over kveldsmaten i går.. til mors store fortvilelse.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:07   #80
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke falt meg inn at dette filmen var skummel. Poden satt riktignok med hendene foran ansiktet av og til, men det var mer skrekkblandet fryd. Men barn er nok forskjellige.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.