Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jørgen + Anne = sant

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 21:56   #1
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jørgen + Anne = sant

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Eikeli i Bærum.

Eikeli Skole, ja.

Gammel 05-03-11, 21:49   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var og så den i dag, og hele familien likte den. Ingen av oss har lest boken, men alle syntes filmen var bra, både mannen, jeg og Poden på åtte.

Gammel 05-03-11, 21:53   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror og jeg skal se den i morgen. Jeg bestikker ham med popcorn.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:55   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Når var denne boken poppis? Jeg er født i 1971 og har ikke hørt om den før nå.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:56   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Når var denne boken poppis? Jeg er født i 1971 og har ikke hørt om den før nå.

Den kom ut i 1986, da du var 15 og jeg var 16, så ingen av oss var vel i målgruppen.

Gammel 05-03-11, 21:59   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

For gammal, rett og slett.

Gammel 05-03-11, 22:02   #7
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Både jeg og storesøster på 6år likte filmen veldig godt

Husker jeg leste boka utallige ganger når jeg gikk på barneskolen, den var jo SÅ kjekk. Husker ikke noe av den. Lurer på om jeg skulle lest den igjen nå når jeg har sett filmen

Gammel 13-03-11, 08:39   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Man ser forresten ballene til en mann i denne filmen og. noe som ble heftig diskutert over kveldsmaten i går.. til mors store fortvilelse.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:14   #9
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg og 7 åringen min likte den veldig godt

Gammel 06-03-11, 00:28   #10
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg såg den både med 7 åringen og 5 åringen. Begge likte den godt, men syntes den var litt skummel, 7 åringen mest faktisk.

Gammel 12-03-11, 21:39   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg så denne med snuppa og venninnen i dag.. fikk skikkelig mimrebyger fra min barndom.. Leste den boken mange mange ganger. så herlig.. Jeg elsket Anne..

MEN 7års grense?? syns absolutt den ikke er egnet for alle 7 åringer... eller 10 år kanskje hadde vært bedre. Min 7 åring er litt var for inntrykk og hun ble veldig redd for scener med fortellingen om "helgahuset" og at det kom blod UT av veggen osv..
men hun likte filmen men hun er ikke helt DER enda at hun skjønner dette med forelskelse osv.. men hun likte den.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:50   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

6-åringen og jeg så den i dag, nydelig film.

Gammel 12-03-11, 22:03   #13
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var og så filmen sammen med de to eldste. Vi likte den veldig godt. Jenta var forberedt på at den var skummel, de har nettopp lest boka på skolen samt at bestevenninnen hadde sett den før henne. Til tross for det synes hun det var litt skummelt.

Her i huset er forelskelse et hett tema for tiden til mors store fortvilelse (men det viser jeg ikke til ungene da....så kald og rolig utad.)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:09   #14
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster blir 6 i sommer og hadde kjempelyst til å se den, så da var ikke mor vanskelig å overtale. Vi koste oss begge to, selv om den nok er beregnet for litt større barn.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 23:09   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste boka som liten. Utrolig nok. Jeg så filmen i dag med poden. Bra film.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 23:19   #16
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene var og såg den i dag, de er 7 og 8 år. De likte den godt og var veldig ivrig med å fortelle da de kom hjem, men de er fortsatt våken pga. noe skummelt som var i filmen.
Jeg var sikker på at det var en uskyldig film i forhold til skumle ting, men nå har jeg lært. Neste gang de skal se film skal jeg undersøke grundig på forhånd.

Gammel 12-03-11, 23:17   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min åtteåring ble også livredd av Helga-scenene, men hun er så sart for skumle ting på film at hvis hun skulle bestemt aldersgrense ville det blitt 18 år på Finding Nemo. Jeg tror nok at 7 år generelt er en grei grense på filmen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 19:07   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke falt meg inn at dette filmen var skummel. Poden satt riktignok med hendene foran ansiktet av og til, men det var mer skrekkblandet fryd. Men barn er nok forskjellige.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 00:46   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spurte sønnen min etterpå om blodscenene var skumle og fikk bare fjortishimlende øyne til svar. Men han er 9 år da.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 00:56   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna (9 1/2) og ei venninne (10) så filmen i går, alene. De var veldig forventningsfulle på forhånd fordi de hadde hørt rykter om at den var litt skummel, og nokså fortørnet da jeg hentet dem fordi det ikke hadde vært noe skummelt i det hele tatt. Til gjengjeld hadde det vært litt for mye kyssing for Frøkna - det er det eneste hun ikke takler å se.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.