|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?
Det er høflig å følge opp, ja. Samtidig så synes jeg det er bra hvis selgeren tar styringen. Det er ikke verre enn å skrive: "Hvis jeg ikke får bekreftelse fra A innen kl. 16 så går Tingen videre til nestemann på listen."
|
|
|
#2 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Jeg opplever stadig vekk at folk melder sin interesse for en eller annen størrelse, og så aldri skriver mer. Da tenker jeg de ikke er interessert likevel.
|
|
|
#3 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Har forresten selv spurt om detaljer uten å følge det opp, og regner ikke med at jeg står i en kø altså.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Jeg tenker det mer slik at i situasjonen:
Der synes jeg interressent 1 godt kan få den selv om vedkommende ikke har sagt han er i kø. Men hvis vedkommende ikke melder seg innen rimelig tid og interressent 2 vil ha den, synes jeg selger helt fint kan velge å selge til 2 uten at 1 bør bli sur av den grunn. Vil man ha noe, bør man være tilstede. Dette kompliseres dog av selgere som bruker lang tid før de svarer.
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Minni: Kan det være at noen sendte en pm før du la inn ditt innlegg? Eller kanskje det bare er distraksjon og ammetåke som slo inn den ene gangen. Hvis du fremdeles handler med vedkommende så kan det jo være noe slikt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?jeg blir litt stuss når noen holder av alt i en størrelse før de i det hele tatt har sett bilder og vet hva det er. Det er ikke noe som plager meg nevneverdig, men jeg syns det fremstår som litt ufint.
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Jeg mener selvfølgelig der det ikke står, jeg syns det kom ganske klart frem gjennom innlegget mitt. Jeg mener altså at det ikke står når det f.eks. er "Dametøy str. 38" eller "guttetøy str. 86" eller noe slikt. Å da holde av alt til man har sett bilder, og deretter skulle si i fra seg det som ikke er interessant syns jeg virker litt "græbbete". Om det står et merke, eller en type plagg og slikt syns jeg det er helt greit.
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Ja det er jeg enig i. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, men sånn som Tallulah skisserer det så bli det litt som å kaste seg ukritisk over noe man ikke vet om man vil ha bare for å ha først tilgang på alt. Nesten som å sette tre handlekorger i kø på butikken og gå i den køen som først tømte seg. Litt samme mentalitet.
|
|
|
#12 |
|
Uhelbredelig B-menneske
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Jeg mener i grunnen at jeg som selger har rett til å bestemme hvem som skal få kjøpe det jeg selger, uten å være forpliktet til å ta hensyn til noen kø i de hele tatt, hvis det ikke passer meg. Jeg er jo ikke en butikk eller offentlig tjenesteinstitusjon heller, og når jeg selger, vil jeg helst gjøre det med minst mulig bry for meg selv. Jeg forbeholder meg derfor retten til å selge til første og beste person som sier "jeg tar den". Eller enda bedre: "Jeg kan hente den", hvis det er aktuelt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns også selger er den som bestemmer, men jeg syns også det er normal høflighet å opplyse på forhånd hvordan man ønsker å gjøre det. Jeg er f.eks. ikke så begeistret for tråder som plutselig blir budgiving fordi selger innser at varen er attraktiv og det er flere interessenter. Om man ønsker budgiving syns jeg det er greit å si i fra om på forhånd.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Jeg er helt enig i det, altså. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Kommer ikke på tale at jeg skal forholde meg til alle mulig kotymer og hemmelige regler. Folk kan jammen uttrykke seg så jeg forstår hvis de vil handle med meg. :sær&egen:
Jepp. |
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Akkurat det der synes jeg er skikkelig simpelt. Har man en salgstråd, burde den som først sier den vil kjøpe, få varen og ikke nr 2 bare fordi selger liker denne bedre. Har overhodet ikke sans for trynefaktormentalitet og synes man burde holde seg for god til det når man først har lagt ut et produkt for salg. Spesielt her inne på FP. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Og bare sånn til opplysning til dere som synes jeg var bredskuldret eller sneik i skjerftråden; jeg har sendt mail til de 3 som var foran meg i tråden, og ingen av dem ville ha skjerfet |
|
|
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Det synes jeg var ryddig gjort. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
|
Dette er jeg veldig enig i. Om man vil selge til noen spesielle (jeg vet omtrent hvem av de faste brukerne som har samme størrelse og smak som meg her inne, så kunne fint gjort dette), så får man høre med disse først. Er kjedelig å bli forbigått fordi noen er bedre venninner/venner. |
|
|
|
![]() |
|
|