|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men kanskje selgeren hadde handlet med den andre tidligere og da foretrakk den andre kjøperen hvor hun da visste at det var uproblematisk salg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Jeg tenker at jeg viser sånn passe interesse ved spørsmål. Sånn muligens interessert. Dersom noen kommer etter meg sier de vil ha den, så tenker jeg at de har førsteretten. Er det noe jeg virkelig vil ha, så sier jeg klart fra med det samme.
![]() |
#65 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Minni: Kan det være at noen sendte en pm før du la inn ditt innlegg? Eller kanskje det bare er distraksjon og ammetåke som slo inn den ene gangen. Hvis du fremdeles handler med vedkommende så kan det jo være noe slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ringskrømt
|
Jepp, enkelt-penkelt.
![]() |
#67 |
flisespikker
|
Jeg ville tenke at det er helt opplagt at samlet salg alltid foretrekkes, selv om det ikke har blitt sagt eksplisitt, for det er jo så mye greiere å sende til én person og forholde seg til betaling fra bare én person. Hvis jeg skulle selge noe, ville det være for å bli kvitt tingen(e), ikke for å yte service til dem som er interessert, så jeg ville solgt til den første som sa konkret "jeg vil ha tingen", og solgte jeg flere ting, ville jeg solgt til den første som sa "jeg tar alt sammen". Ikke hvis jeg allerede hadde lovet enkeltting til andre, såklart, men så lenge jeg som selger ikke har lovet bort noe, vil jeg synes jeg står fritt til å selge til den jeg vil.
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?jeg blir litt stuss når noen holder av alt i en størrelse før de i det hele tatt har sett bilder og vet hva det er. Det er ikke noe som plager meg nevneverdig, men jeg syns det fremstår som litt ufint.
![]() |
#69 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Forøvrig synes jeg ikke HI var for brautende i nevnte tråd. Det er noe med å være tydelig når en haug med andre stiller en masse spørsmål.
![]() |
#70 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
Jeg mener selvfølgelig der det ikke står, jeg syns det kom ganske klart frem gjennom innlegget mitt. Jeg mener altså at det ikke står når det f.eks. er "Dametøy str. 38" eller "guttetøy str. 86" eller noe slikt. Å da holde av alt til man har sett bilder, og deretter skulle si i fra seg det som ikke er interessant syns jeg virker litt "græbbete". Om det står et merke, eller en type plagg og slikt syns jeg det er helt greit.
![]() |
#72 |
Drømmer
|
Ja det er jeg enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Elsker gamlis- godis
Jo, men sånn som Tallulah skisserer det så bli det litt som å kaste seg ukritisk over noe man ikke vet om man vil ha bare for å ha først tilgang på alt. Nesten som å sette tre handlekorger i kø på butikken og gå i den køen som først tømte seg. Litt samme mentalitet.
![]() |
#74 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Jeg mener i grunnen at jeg som selger har rett til å bestemme hvem som skal få kjøpe det jeg selger, uten å være forpliktet til å ta hensyn til noen kø i de hele tatt, hvis det ikke passer meg. Jeg er jo ikke en butikk eller offentlig tjenesteinstitusjon heller, og når jeg selger, vil jeg helst gjøre det med minst mulig bry for meg selv. Jeg forbeholder meg derfor retten til å selge til første og beste person som sier "jeg tar den". Eller enda bedre: "Jeg kan hente den", hvis det er aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
Jeg syns også selger er den som bestemmer, men jeg syns også det er normal høflighet å opplyse på forhånd hvordan man ønsker å gjøre det. Jeg er f.eks. ikke så begeistret for tråder som plutselig blir budgiving fordi selger innser at varen er attraktiv og det er flere interessenter. Om man ønsker budgiving syns jeg det er greit å si i fra om på forhånd.
![]() |
#77 |
Bedreviter
|
Jeg er helt enig i det, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Pauset
|
Enig. Men kan kan skrive at "jeg tar den HVIS ditt og datt osv". Greit å få vite det som evt måtte mangle i selgers beskrivelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?Jeg er på jakt etter klær til mine små, spesielt snuppa...Har kikka rundt og tenkt at jeg gleder meg til jeg får tilgang til markedsplassen her også..Men nå er jeg ikke så sikker på om jeg er så ivrig lengre, virker litt skummelt.
![]() |
#80 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her, og jeg hadde i stilt meg i kø om jeg ikke var helt sikker på om jeg ville ha varen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|