Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bursdagsgaver kjøpt på salg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 12:04   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Det er også veldig greit å ha et lite lager for de tilfellene der det er bursdager med veldig kort varsel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:58   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa har bursdag i januar. Hun får gaver med langt høyere verdi enn det hun ville fått hvis hun hadde hatt bursdag i mai. Folk kjøper tydeligvis ofte for en 100-lapp uansett.

Jeg er forøvrig enig med HI at det er verdien som spiller størst rolle og svært underordnet hva prisen faktisk er. Men det er visst ikke alltid sånn det fungerer.

Gammel 21-02-11, 13:09   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen problemer med at ting er kjøpt på salg. Jeg har også et lite gavelager. Akkurat nå er det ganske stort.

50 kronersgrensen som de insisterer på i klassen gjør det til en dyd av nødvendighet skal vi i det heletatt gi bort noe som ikke er rusk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:31   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg har ingen problemer med at ting er kjøpt på salg. Jeg har også et lite gavelager. Akkurat nå er det ganske stort.

50 kronersgrensen som de insisterer på i klassen gjør det til en dyd av nødvendighet skal vi i det heletatt gi bort noe som ikke er rusk.

Sånn har vi det her også, da er salg løsningen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:30   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Ja, kan godt skjønne at man ikke får mye OK for en femtilapp. I bhg har vi ingen grense, men min grense ligger på 100+. Forsøker å holde meg rundt der, men kan gå opp litt for å finne noe som er brukbart, f.eks lego til en gutt.

Nå er skapet rimelig tomt, men det mest sannsynlig ikke flere bursdager heller før høsten (gjerne bare en). Kommer til å kjøpe inn ting da, men hva gir man til skolejenter i 1. klasse? Hva er populært? Jeg vet jo hva min 6-åring liker og fikk i går: Hobbyting, tegnesaker i ulike varianter, bøker og lego, men er dette ting alle jenter liker?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:53   #6
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kommer til å kjøpe inn ting da, men hva gir man til skolejenter i 1. klasse? Hva er populært? Jeg vet jo hva min 6-åring liker og fikk i går: Hobbyting, tegnesaker i ulike varianter, bøker og lego, men er dette ting alle jenter liker?

I 1.klassen hos jenten min er det populært med noen bamser som heter Snhooks. (vi kjøpte til kr. 99,- på bokhandelen) ellers så er hobbyting, dukker/dukkeklær, vev,bøker, klær, sminke, vesker og hårpynt populært hos vår 6 åring.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:00   #7
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Ja, det synes jeg er helt ok og ikke minst veldig smart!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:16   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Litt paa kanten, men vi hadde meget god tilgang paa hygiene/kosmetikkprodukter en stund, ala bodylotion, saaper, kremer, shampoo etc. fra baade dagligvaremerker til parfymerimerker. Aldri i verden om jeg kunne faa meg til aa gi "bare" disse produktene som gaver, uansett hvor mange, uansett hvor fine gavesett etc. For meg var de jo gratis, og jeg fölte alltid at jeg derfor maatte kjöpe noe ekstra ved siden av, selv om de hadde höy verdi for mottaker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:21   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere ganger gitt i gave bøker jeg har fått gratis i jobbsammenheng (bøker jeg har jobbet med selv, eller fått av andre grunner), og synes ikke det er noe "mindreverdig" ved det. Å jobbe med å lage bøker er ikke veldig godt betalt, og tilgangen på gratis og rabatterte bøker tenker jeg på som en del av lønnen - og å bruke en del av lønnen sin på gaver må vel være greit? (Jeg har selvsagt bare gitt bort bøker som jeg er rimelig sikker på at mottager ville ha; jeg har temmelig mange bøker hjemme som jeg egentlig ikke ville ha selv, men aldri fant en passende mottager å gi til ...)

Gammel 21-02-11, 16:31   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

50 kr regelen gjør det nødvendig å handle på salg.. Man får jo ingenting hvis ikke. Ved salg legger jeg meg alt mellom femti og hundre.

Gammel 21-02-11, 22:35   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Min syvåring fikk alt mulig fra plastikkhester til femtilapp i en konvolutt. Det som slo an var rett og slett hobbypakker. Hun lagdenøkkelring med faren nå. Bare pass på at de ikke er for kompliserte. Alle lageting er superpopulære her ihvertfall.

Gammel 21-02-11, 22:42   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hukommelse som en glemsk gullfisk, og aner ikke hva tingene i gaveboksen kostet. Så her blir det å putte sammen ting til en passelig stor gave.

Det er vel ikke noe problem å få to like legosett? Da har man jo reservedeler når man mister ting, eller så kan man putte brikkene opp i rotekassen for de større prosjektene.

Gammel 21-02-11, 23:19   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er greit, og det er jo førprisen som teller som verdi...Eller foresten; det er tanken som teller.
Har gjort det selv innimellom også, dersom jeg kommer over bra tilbud.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:45   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg gjør er at jeg ofte handler på obs når de har tilbud på noe, de kjøper inn partivarer. I det siste har de hatt eksperimentsett veldig billig. Da har jeg kjøpt inn et lite lass, det er helt fine ting som fremdeles selges til fullpris i andre butikker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.