|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgSnuppa har bursdag i januar. Hun får gaver med langt høyere verdi enn det hun ville fått hvis hun hadde hatt bursdag i mai. Folk kjøper tydeligvis ofte for en 100-lapp uansett.
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgJeg har ingen problemer med at ting er kjøpt på salg. Jeg har også et lite gavelager. Akkurat nå er det ganske stort. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg
Sånn har vi det her også, da er salg løsningen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja, kan godt skjønne at man ikke får mye OK for en femtilapp. I bhg har vi ingen grense, men min grense ligger på 100+. Forsøker å holde meg rundt der, men kan gå opp litt for å finne noe som er brukbart, f.eks lego til en gutt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tåler regn
|
I 1.klassen hos jenten min er det populært med noen bamser som heter Snhooks. (vi kjøpte til kr. 99,- på bokhandelen) ellers så er hobbyting, dukker/dukkeklær, vev,bøker, klær, sminke, vesker og hårpynt populært hos vår 6 åring. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgJa, det synes jeg er helt ok og ikke minst veldig smart! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgLitt paa kanten, men vi hadde meget god tilgang paa hygiene/kosmetikkprodukter en stund, ala bodylotion, saaper, kremer, shampoo etc. fra baade dagligvaremerker til parfymerimerker. Aldri i verden om jeg kunne faa meg til aa gi "bare" disse produktene som gaver, uansett hvor mange, uansett hvor fine gavesett etc. For meg var de jo gratis, og jeg fölte alltid at jeg derfor maatte kjöpe noe ekstra ved siden av, selv om de hadde höy verdi for mottaker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgJeg har flere ganger gitt i gave bøker jeg har fått gratis i jobbsammenheng (bøker jeg har jobbet med selv, eller fått av andre grunner), og synes ikke det er noe "mindreverdig" ved det. Å jobbe med å lage bøker er ikke veldig godt betalt, og tilgangen på gratis og rabatterte bøker tenker jeg på som en del av lønnen - og å bruke en del av lønnen sin på gaver må vel være greit? (Jeg har selvsagt bare gitt bort bøker som jeg er rimelig sikker på at mottager ville ha; jeg har temmelig mange bøker hjemme som jeg egentlig ikke ville ha selv, men aldri fant en passende mottager å gi til ...)
|
|
|
#10 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg50 kr regelen gjør det nødvendig å handle på salg.. Man får jo ingenting hvis ikke. Ved salg legger jeg meg alt mellom femti og hundre.
|
|
|
#11 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgMin syvåring fikk alt mulig fra plastikkhester til femtilapp i en konvolutt. Det som slo an var rett og slett hobbypakker. Hun lagdenøkkelring med faren nå. Bare pass på at de ikke er for kompliserte. Alle lageting er superpopulære her ihvertfall.
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgJeg har hukommelse som en glemsk gullfisk, og aner ikke hva tingene i gaveboksen kostet. Så her blir det å putte sammen ting til en passelig stor gave.
|
|
|
#13 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgSynes det er greit, og det er jo førprisen som teller som verdi...Eller foresten; det er tanken som teller. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgDet jeg gjør er at jeg ofte handler på obs når de har tilbud på noe, de kjøper inn partivarer. I det siste har de hatt eksperimentsett veldig billig. Da har jeg kjøpt inn et lite lass, det er helt fine ting som fremdeles selges til fullpris i andre butikker.
|
![]() |
|
|