Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hevner du gaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 15:09   #61
meli-melo
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
meli-melo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hevner du gaver?

Det var nytt!
Men nå har dere faktisk gitt meg en idé når det gjelder en venninne!

meli-melo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:10   #62
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har aldri hevnet gaver. Men min søster og jeg kappes om å kjøpe den mest harry, stygge, trashy eller morsomme gaven til hverandre.

I fjor fikk jeg en stor plastikknisse som blottet seg av henne. I år fikk hun en syngende fisk av meg. Og å finne slike gaver tar faktiskt litt tid, og omtankte.

Gammel 03-01-11, 15:36   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er slemmere å forvente at store barn bare skal ha store leker når de har småsøsken, enn å gi dem Lego.

Enig. Lar man altså være å gi større barn småleker fordi de har søsken som kan sette lekene i halsen? Det har jeg aldri tenkt over, engang. Regner med foreldrene klarer å forholde seg til problemstillingen selv. Jeg hadde blitt utrolig glad om barna fikk så mye lego, lego er fantastisk. Minsten her har lekt med smålego siden han var året. Men han stappet veldig lite i munnen da, egentlig.

Gammel 03-01-11, 16:56   #64
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har aldri hevnet gaver! Har aldri fått gaver som har vært noe å hevne heller. Tullegaver blir gitt inni mellom, men som oftest til forskjellige bursdager.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 17:08   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gitt vekk så mange fløyter, trommer, xylofoner, rytme-egg og hva_har_du, at jeg egentlig er forundret over at jeg ikke har huset fullt.
Knotten fikk dog "den ultimate hevnen" da han var 1 år; en sånn der sorterings-snegle som lager lyd når den blir gynget på. I følge avsender går den aldri i stykker, og det er helt rett: 6 år senere "synger" den like innforjævlig.

Gammel 03-01-11, 18:42   #66
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har gitt vekk så mange fløyter, trommer, xylofoner, rytme-egg og hva_har_du, at jeg egentlig er forundret over at jeg ikke har huset fullt.
Knotten fikk dog "den ultimate hevnen" da han var 1 år; en sånn der sorterings-snegle som lager lyd når den blir gynget på. I følge avsender går den aldri i stykker, og det er helt rett: 6 år senere "synger" den like innforjævlig.

Den er grusom, poden fikk også en sånn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:59   #67
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Den snegla hadde jeg fortrengt.
Men kan ikke hevne den for jeg kjøpte den selv.......

ELlers har det blitt lite gaver å "hevne". Søstrene mine er endel eldre og har hatt barn selv og ikke glemt hvor ille det kan være. Andre har hatt barn i samme alder.

Gammel 03-01-11, 22:25   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driver ikke med hevning, nei. Verken for moro skyld eller på ordentlig. For på ordentlig synes jeg det høres slemt ut, og for moro skyld? Nei, jeg er nok for humorløs.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:32   #69
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten fikk garasjeanlegg i julegave av min bror i år.

Under monteringen, som var et herk med deler som ikke helt passet slik tegningen indikerte, uttalte min mann at "neste år får vår nevø ei tegnebok som faren skal tegne i!" Min bror er teknisk anlagt, min mann er ikke egentlig det, men derimot kan han tegne, noe min bror ikke evner for fem flate.... (Så definitivt lite tegneevner at min mor skjønte hvor håpløs monteringen var ved at jeg bare gjenga den kommentaren... "oi, var den så ille å sette sammen altså??" svarte hun...)

Om det lar seg gjennomføre er en annen sak, men mulig en viss "hevnegave" kan komme deres vei ja... Noe min nevø vil elske, som kan gjøre farens hår grå. Slik som denne garasjen virket hos oss.

Gammel 03-01-11, 23:13   #70
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Hihi, dette holdt mine foreldre på med da jeg var liten. Jeg husker jeg fikk cymbaler ett år og en mixmaster som kunne mikse på ordentlig. De jeg fikk gaven av viste meg hvordan jeg kunne ha zalo i den og lage "krem", med skum overalt. Jeg jublet, foreldrene mine dånet og hevnet i vei med ett eller annet i samme gate året etter. Jeg tror de hadde det gøy med det der.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:22   #71
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hevner ikke gaver. Jeg har en svigerfamilie som har gitt utrolig mange bedritne gaver til oss, men hvis jeg skulle hevnet så hadde det bare blitt bråk. Jeg har hatt veldig lyst noen ganger, men jeg har hevet meg over det og gitt gaver jeg håper de setter pris på.

Gammel 04-01-11, 00:18   #72
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hender det at du hevner gaver?
Både humoristisk og kanskje litt mer ondskapsfult?

Vi er blitt varslet om at en av årets julegaver vil bli hevnet neste år
Et vennebarn fikk en Pokemon skyteting. Det var blink

Eldste her fikk en eske med 700 legoklosser da lillebroren var 9 mnd.
Der fikk sønnen ekte verktøy til jul året etter.

Svigermor hadde i mange år "moro" av å gi meg klær som var for små som motovasjon til å slanke meg
Et år fikk hun nydelige, myke hansker, som var for små til å kunne brukes på giktiske fingre
(da gav hun seg faktisk og nå får jeg nydelig ulltøy i rett str, flotte damen)

Få høre deres historier!!

Dette blir litt avansert sosiologi for meg

......enkel_sjel_med_pikk_&_baller

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.