|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?
Nja. Jeg vet ikke om jeg vil si det. Jeg har jobbet i Match og solgt JP til folket. Riktig nok i Trondheim.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Det er nok virkelig veldig individuellt hva en definerer som mote, dyrt, fancy osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Når jeg leser denne tråden så priser jeg meg lykkelig over at jeg ikke vet noe som helst om merkeklær. Men jeg bor jo på tykkeste østkanten og vet sikkert ikke bedre.
![]() |
![]() |
#65 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg har ingen JP-klær akkurat nå, men det er ikke på grunn av merket, men på grunn av at jeg synes kærene er så smale. Jack & Jones er et helt greit hverdagsherremerke, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Mannen handler ikke på Dressmann, men jeg liker det. Dvs jeg liker reklamene.
![]() |
#67 |
flisespikker
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg har ikke snøring på hva som er kult og hipt i noen deler av Oslo (eller ellers). Men at det er kjempeforskjell på påkledning på øst- og vestkanten, det kan jeg skrive under på. Jeg føler meg virkelig på en annen planet når jeg rusler på Frogner, for eksempel, eller bare bortover Bygdøy Allé, for den del - folk ser helt annerledes ut enn rundt Tøyen, der jeg bor. (Og det er ikke bare det at alle er blonde og nesten ingen har hijab eller niqab, altså.
![]() |
#68 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
![]() |
#69 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Det er vel ikke egentlig så pussig at folk med mer penger uniformerer seg litt annerledes enn de med litt mindre ressurser tilgjengelig for sånt? Jeg tror det er like mye vaner som snobberi. Jeg må innrømme at jeg ikke tenker på Voice of Europe når jeg skal handle klær, uten at det har noe med nedlatenhet å gjøre. Det er mange poshe butikker jeg aldri går i også.
![]() |
#71 |
Borte
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg får litt flashback til ungdomsskolen av denne tråden. Husker noen i klassen over meg hadde skrevet "Det eneste som gjelder er Gant og Marlborough Classic" på tavla.
![]() |
#72 |
I mål
|
Enig med Kasia. Og som oppvokst i Akershus og nå beboer på noe av det som defineres som bedre østkant, må jeg bare fnise av begrepsbruken og omtalen av både ulike geografiske steder og hvordan man ser for seg at ting foregår her og der. Kanskje en dannelsesreise i Osloområdet kunne vært noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg lar meg mest fascinere over at folk lar seg provosere av generaliseringer.
![]() |
#74 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er faktisk svært interessant å reise over på motsatt kant av byen innimellom og se hvor forskjellig det er.
![]() |
![]() |
#75 |
I mål
|
Ja, helt enig, men det kan virke som om noen bør se litt bedre etter også. Linderudsenteret = Notodden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
flisespikker
|
Jeg tror også det er vaner og smak, mer enn snobberi, som styrer hvordan de fleste kler (og møblerer) seg. Ikke at det ikke finnes snobberi hos de "rike", for all del, men det er ikke akkurat noe som er forbeholdt dem.
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har vært på Linderudsenteret en gang, men Notodden er helt ukjent for meg. Hvem er det som blir fornærmet her egentlig, Notodden eller Linderudfolket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
intro
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg har inngående kjennskap til Linderudsenteret, og det kan godt hende at det minner om Notodden (som jeg overhodet ikke har kjennskap til). Linderudsenteret er et ganske gjennomsnittlig norsk sted, vil jeg si.
![]() |
![]() |
#79 |
I mål
|
Tror ikke noen egentlig blir fornærmet, jeg bare synes det var en helt søkt sammenligning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Glamorøs
|
Hummer-tettheten (om man kan si noe slikt om et kjørtetøy det kanskje finnes en håndfull av) har jeg inntrykk av at er tettest på vestkanten.
Jeg syns ikke det er noe vits i å bli snurt i denne tråden. Det er ikke slik at folk fra vestkanten vet best, eller omvent. Ei heller om at klærne og stilen til noen er bedre enn andres. I ulike sosiale lag, subkulturer, områder etc. danner det seg ulike stiler. Det som er akseptert innen ett miljø, er fullstendig ut i ett annet. Det betyr ikke at ett av miljøene har rett. Det finnes like mye "snobberi" på begge kanter av byen i forhold til klesdrakt.
Jepp.
![]() |
|
|